Kan man gi slimløsende hostesaft?

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Huff, Petter sliter sånn med masse slim i halsen/brystet. Hostet til han kastet opp i natt, og klarer ikke å sutte særlig på smokka uten å brekke seg. Kan man gi hostesaft, eller har dere andre råd?....

ORIGINAL: Mamman til Emil

Jepp... Den rosa! Er det solvipect den heter tro? Rosa etikett ihvertfall.
Ei halv teskje 2-3 ganger daglig[:)]

åå, takk! Da må jeg kjøpe det nå..

oi den skal jeg ha klar til vinteren, i tilfelle snuppa blir forkjøla!![;)]..
jeg blir i allefall uansett det,så arver hun mine gener så skjer det med henne også[:)]...
jeg blir forkjøla selv med et tonn med klær,
så lenge ansiktet bli iskaldt så er jeg dømt[&:]...

Hmm..vil heller    anbefale Bisolvon jeg.. Mener at du kan kjøpe den reseptfritt på apoteket..
Da Ayla sånn hoste og mye slim,så anbefalte legen den.. Fordi den var mer effektiv enn de andre hostesaftene..

ORIGINAL: Ju9ta

Hmm..vil heller    anbefale Bisolvon jeg.. Mener at du kan kjøpe den reseptfritt på apoteket..
Da Ayla sånn hoste og mye slim,så anbefalte legen den.. Fordi den var mer effektiv enn de andre hostesaftene..

men.. jeg så reklame for den nå, og der sto det fra 2-5 år, som den laveste alderen...

ORIGINAL: Misin

men.. jeg så reklame for den nå, og der sto det fra 2-5 år, som den laveste alderen...

Jaa, d står d pakningen jeg har og..Men legen sa at vi skulle gi halvparten av d som var anbefalt for småbarn mellom 2-5 år..3 ganger om dagen.. å etter 3 dager så var hu så å si frisk igjen..

Jaa, d står d pakningen jeg har og..Men legen sa at vi skulle gi halvparten av d som var anbefalt for småbarn mellom 2-5 år..3 ganger om dagen.. å etter 3 dager så var hu så å si frisk igjen..

Okei, da må jeg prøve det, om solvipect ikke gir noen virkning. [:)] Takk for tips.

Her i huset gir vi både hostesaft (solvipect) og otrivin nesespray for barn. NEsesprayen skal egentlig ikke brukes på barn under 1 år, men alternativet er jo en gutt som hoster til han kaster opp og ikke får puste. Hatt noen strevsomme netter, så jeg krysser fingre for ei god natt i natt!

ORIGINAL: Kiwi78

Her i huset gir vi både hostesaft (solvipect) og otrivin nesespray for barn. NEsesprayen skal egentlig ikke brukes på barn under 1 år, men alternativet er jo en gutt som hoster til han kaster opp og ikke får puste. Hatt noen strevsomme netter, så jeg krysser fingre for ei god natt i natt!

Huff, ja det er strevsomt for både store og små.. Vi gir en nesespray som kan gis til barn under ett år; Rhinox. Synes så synd på han når han ikke klarer å sutte på smokken fordi han er så tett. [:(] Man setter på autopiloten etter noen netter med minimalt med søvn, ja.. Men det merkelig er at jeg ikke kjenner at jeg er trøtt, før jeg må konsentrere meg om noe. Kjøre bil, f.eks., det er håpløst.. [&o] Jaja, man må løfte blikket og glede seg til bedre tider. [:)] 

God bedring til Viktor! [:)]

Okei, da må jeg prøve det, om solvipect ikke gir noen virkning. [:)] Takk for tips.

solvipect gjorde susen her....[:)][:)]

Back
Topp