Kan man fryse sviskesaft?

Aislin

Gift med forumet
Den fra butikken altså, ikke hjemmelaget...

Vet ikke,men skulle nå tro at det går bra :o)

ORIGINAL: tordensky

aner ikke, men jeg gjør det[;)] 

Men du hakke smakt på det etterpå eller?

Godt poeng forsåvidt [8D]

Gjerne det [8D]

når dere gir sviskesaft, hvor mye gir dere?

Bare en teskje foreløpig. Men har ikke hatt de store problemene med magen heller.

det vil jeg tro går helt fint!!

jeg deler flaska i ca 3..[:D] merker ikke noe på magen hans.. plaget med hard mage her[8|] ingen ting som hjelper[:'(]

litt plaget med hard mage her også så derfor jeg lurte[:)] prøvd sviskemos men synes ikke det hjelper stort....

ORIGINAL: *julimamma*

jeg deler flaska i ca 3..[:D] merker ikke noe på magen hans.. plaget med hard mage her[8|] ingen ting som hjelper[:'(]

litt plaget med hard mage her også så derfor jeg lurte[:)] prøvd sviskemos men synes ikke det hjelper stort....

Jeg også gir både sviskemos og sviskesaft.. også får han sånn fruktpure for 4 mnd.. men ikke noe som hjelper noe særlig...

huffda... ikke funnet noe som har hjulpet her heller. prøvde å bytte fra risgrøt til havregrøt etter tips fra hs men har ikke blitt noe badre av det heller...  men har som sagt ikke prøvd sviskessaften enda men får prøve det og håpe....

på de store her har det funka mye bedre med hjemmelaget enn den kjøpe-mosen..
jeg laget i dag for at vesla også skal få det.
kokte opp 2 dl vann sammen med 15 svisker og 6 tørkede aprikoser. lar dette koke i 5-10 min og moste det så med stavmikser.

fordelte det i 3 små glass og frøys ned to av dem.
jeg blander sviskemos sammen med grøt (uten annen smaktilsetning) og det går ned på høykant her. hender hun får det som dessert etter middag også.

ORIGINAL: 3barnsmor*29

på de store her har det funka mye bedre med hjemmelaget enn den kjøpe-mosen..
jeg laget i dag for at vesla også skal få det.
kokte opp 2 dl vann sammen med 15 svisker og 6 tørkede aprikoser. lar dette koke i 5-10 min og moste det så med stavmikser.

fordelte det i 3 små glass og frøys ned to av dem.
jeg blander sviskemos sammen med grøt (uten annen smaktilsetning) og det går ned på høykant her. hender hun får det som dessert etter middag også.

hmmmm... kanskje jeg skal prøve å lage det selv[;)] har det hjulpet på harde mager eller bare gjør du det forebyggende?

jeg fikk anbefaling på helsestasjonen om å gi malt for å forebygge treg mage når jeg gikk over til mer om mer mme.. gir et par teskjeer hver dag og han har ikke hatt noe problemer med magen.

Back
Topp