Kan man bytte postkontor?

Bare Kari

Forumet er livet
Jeg er på skolen til 16 hver eneste dag. Postkontoret stenger klokken 17, og jeg har ikke sjans til å rekke det etter at skolen er ferdig. Har ikke mulighet til å dra dit i skoletiden heller. Da har jeg dermed et problem når jeg får pakker o.l. Det er derimot et postkontor rett ved skolen som jeg kan gå til i lunsjen. Har jeg mulighet til å endre fast postkontor?

Aner ikke.
Ring og hør [:)]

det har jeg lurt litt på også. for vi får det meste av pakkene på posten i byen hvor de stenger 17[:@] og da blir det bare lørdager vi kan hente.
men noen pakker kommer til posten på rimi hos oss og da kan vi hente pakker til 22. vet ikke hvorfor de kommer dit.kommer vel ann på hvem bedriften har som leverandør tror jeg. for ellos kommer på posten rimi, mens ebay paker kommer til posten.

men de jeg har spurt sier at det ikke går fordi det går litt på adresse endringer/region osv.

håper noen vet 100% her[:)]

for det er kjipe stenge tider posten har.

Ring posten å spør

ORIGINAL: *Prinsessa

det har jeg lurt litt på også. for vi får det meste av pakkene på posten i byen hvor de stenger 17[:@] og da blir det bare lørdager vi kan hente.
men noen pakker kommer til posten på rimi hos oss og da kan vi hente pakker til 22. vet ikke hvorfor de kommer dit.kommer vel ann på hvem bedriften har som leverandør tror jeg. for ellos kommer på posten rimi, mens ebay paker kommer til posten.

men de jeg har spurt sier at det ikke går fordi det går litt på adresse endringer/region osv.

håper noen vet 100% her[:)]

for det er kjipe stenge tider posten har.

du kan ikke skifte postkontor fordi alt av post går etter postnummer ;) så da må du evnt flytte for å få ett annet postkontor eller evnt post i butikk ;)
De pakkene som kommer på rimi hos deg er mypack og det er ett annet leveringsselskap enn posten.
Er noen luringer som bestiller pakkene sine til gateadressa til f.eks en Post i butikk, og følger med på sporingsnummeret når pakka har kommet dit siden man da ikke får hentelapp.. Men da KAN du risikere at pakka di blir sendt tilbake med adressat ukjent om noen av de som tar imot pakkene på PIB'en er våkene og følger med på adressa :p

Du kan jo betale for å ha "Poste Restante" adresse der du vil ha pakkene til. Dette er vel igrunn mer vanlig når man vil ha post til et postkontor nær hytta si eller noe, men skulle sikkert gå fint det. Hør på det postkontoret du vil benytte, og husk at du da må bruke adressen "Poste Restante"+postnr og sted til postkontoret på den posten du vil ha dit.

Er forresten usikker på om det koster noe. [;)]

Back
Topp