Kan man bytte jordmor?

mams90

Forelsket i forumet
Har vært på min første time hos jordmor i dag. Det var utrolig koselig å få høre hjertelyden til den lille, men timen ble ikke slik jeg hadde sett for meg..

Følte jeg ikke hadde kjemi med jordmoren i det hele tatt, og at hun ikke hørte etter når jeg spurte om noe eller svarte på et av de få spørsmålene hun stilte meg. Følte jeg måtte dra samtalen selv mange ganger, og det var vel ikke akkurat slik jeg hadde sett for meg at det skulle være å gå til jordmor. Hun virket rett og slett lite engasjert, nærmest på kanten til å kjede seg.. 

Så hva gjør man så.. Noen som har peiling på om det går an å bytte jordmor når de er flere på samme helsestasjon? 

 
Det "koster" så lite å spørre - bedre å forsøke, enn å angre på at du ikke gjorde det ;D Lykke til! Viktig å føle kjemi med jm synes jeg.
 
det går an ja, her i kommunen er det en jordmor i hver kommunedel. Sist svangerskap gikk jeg til en i en annen del av kommunen enn den jeg bodde i fordi jeg kjente hun jeg opprinnelig skulle gått til fra et skoleprosjekt og var IKKE imponert. Jeg bare ringte og spurte om time, det var ikke noe problem. Lykke til, kjemi er viktig! 
 
Du trenger jo egntlig ikke å gå til jordmor.
Jeg skal ikke det denne gangen. Det var det kjedeligste og veldig unyttig for meg.   
   Jeg får litt ekstra oppfølging, men velger å gå til gynokolog for ul.
og til legen min, hvis jeg føler jeg trenger det! MYE bedre det enn sånn puseprat hos jordmora!!!
 
Da gjør jeg et forsøk på å bytte :) Det må være verdt er forsøk :) Hvis ikke får jeg bare droppe det. Men siden det er første gangen hadde jeg synes det var veldig kjekt å ikke bare gå til lege, men også til jordmor, så håper det ordner seg! :) 
 
Ja, det går fint ann å bytte jordmor.

Min jordmor sluttet mens jeg gikk der sist og da kom jeg til ei som jeg faktisk sendte en offesiell klage på fordi hun var regelrett frekk, brydde seg ikke og gav dårlige tips.
Og jeg sa at dei burde aldri mer sette meg opp til en time hos henne og jeg fikk hos ei anna.

Jeg gjør det gladelig igjen. Jeg er andregangs, men har alikevell mange spørsmål jeg lurer på og har JM time på onsdag.
 
Back
Topp