Kan man bruke base til bilstol som opprinnelig har beltefeste?

Lykketroll<3

Betatt av forumet
Jeg har null peiling på bilstoler!!

En onkel og tante av meg er så snille og lar oss få bilstolen deres! Dette er en maxi-cosi cabriofix som festes med bilbelte. Er det i det hele tatt mulig å bruke en beltebase hvis man kjøper til det? Noen som vet??
Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe helt ny med base, for å gjøre det best praktisk mulig med tanke på forflytning til/fra bil, men ettersom vi har fått tilbud om å få en stol gratis, så er det klart at det frister veldig å ta imot tilbudet når en kan spare masse penger! Den er jo ikke så gammel og har ikke vært i ulykker eller har noen form for skade, så ubrukelig er den jo ikke. :wideyed:

De aller fleste, om ikke alle, babybilstoler kan festes med belte, uavhengig av base eller ikke. Så ja, du kan skaffe base til stolen, både isofix og beltefestet sådan.

Har denne stolen og basen til kan festes både med belte og med isofix. Jeg synes stolen stod mye bedre og er utrolig mye enklere å feste stolen i basen enn med belte hver gang. Endte opp med å kjøpe en base til hver bil [emoji14]

Til den stolen finnes det base ja. Det har vi hatt siden eldstemann. Født i 2008, fikk sånt sete. Det er vesentlig enklere synes jeg.

Back
Topp