Kan man bli sydd for stramt?

jupi

Betatt av forumet
OK, pinlig spørsmål men jeg lurer.... Da det var nesten 6 uker siden fødselen skulle vi prøve på litt sengekosings... Og for å si det som det var, det gikk ikke... Jeg er blitt så sinnsykt stram.Vi prøvde alt med glidemiddel og kondom og avslapping... you name it. Kjentes ut som jeg skulle revne!! 

Har prøvd å kjenne selv og det er jo såvidt jeg får to fingre oppi, er et slags stramt bånd som ligger litt oppi skjeden.

Jeg har vært til 6-ukerskontroll og legen sa at alt så ok ut (det var før vi prøvde å stappe ting oppi der så fikk ikke spurt om det), eneste er at jeg har en slags hudfold som ikke har vært der før. 

Noen som har erfaring med dette, vil det gå seg til etterhvert?

hmmm tja vet ikke helt hva det kan være jeg..
Jeg har ikke vært til sjekk selv enda (har fått time i slutten av juni), men har sjekket litt selv og jeg kjenner også noe av det samme som du forklarer... Jeg har ikke sydd, men jeg lurer på om det er skjedeveggen som har blitt litt "slappere"... så det var ganske ubehagelig å ha sex liksom...
Men hvis legen din sier at alt ser normalt ut, så kan det jo hende at det er bare noe som går seg til etterhvert. At det trengs litt tøying kanskje...
Er spent på hva gyn sier om tilfellet mitt... Håper det er normalt...

Ja, det går an å bli sydd for stramt! Har hørt om ei før som ble det... Vet ikke hva hun gjorde, men jeg ville ha kontakta legen, selv om det er litt pinlig... Er jo ikke sikkert det er det som er problemet, men det skal jo ikke være vondt! 

kjenner til den der selv..
var veldig stramt og ubehaglig når vi skulle ha sex igjen.. men så kom mensen tilbake og jeg brukte da ob.. var også veldig rart og ubehagelig å stappe den oppi.. men med bruk av ob i 3 dager, så ble alt bra.. og ingenting er ubehagelig eller stramt lenger..

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, for dette er gjenfortalt fra min side. Men jeg hadde en lærer, da jeg fortsatt gikk på vk1. Hun var egntlig jordmor, men som på sine gammle dager byttet yrke. Men da vi hadde om svangerskap og fødsel sa hun at de ofte opplevde at noen kom tilbake og klaget på syingen deres. Det de ofte oppdaga da var at d var en hudflysse, på en måte. Som ikke var sydd skikklig på plass igjen eller som hadde løsnet litt, kan jo være d er noe sånn. har en venninne som hadde rivning helt bak og helt frem, hun måtte på opperasjonsstue for å sy. Da hun våknet til seg selv igjen sntes hun d gjorde umennesklig vondt og hun fikk ikke til å gå på do. Jada de hadde sydd henne helt igjen så jenta måtte på opperasjonsstue igje for å få tatt opp stingene og sydd på ny. 

Så Ja, alt er mulig. Ville fått d kontrolert av en gynikolog jeg ;)

Ei jeg kjenner som fødte 8 dager før meg har blitt sydd feil/for stramt, så hun får veldig vondt om hun prøver å kjenne inni der og sex nytter ikke, men ellers har hun ikke vondt. Hun venter på time nå for å få fiksa det. Regner de må klippe opp og sy på nytt.

Takk for all svar! Tror jeg ser d litt an, kjedelig for gubben da:-/

Vi reiser på ferie i morgen, så rekker ikke legen  før det. Får evt prøve å komme meg til legen sørafor (skal være der i nesten tre mnd)...Men kjipt er det, hadde gleda meg sånn til kosings igjen...

Back
Topp