kan man bli gravid hvis

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
men du kan ikke garantere at angrepilla funker heller da, og hvertfall ikke når du har eggløsning og skal vente så lenge med å ta den.

Nå er overhodet ikke jeg noen kondomekspert, men er ikke de fleste kondomer med sæd drepende krem i tillegg? (Føler meg litt teit som spør men.)

ORIGINAL: Lille Rosin

Nå er overhodet ikke jeg noen kondomekspert, men er ikke de fleste kondomer med sæd drepende krem i tillegg? (Føler meg litt teit som spør men.)

jo det trodde jeg også....[&:]

ORIGINAL: Marlu

ORIGINAL: makka pakka

men du kan ikke garantere at angrepilla funker heller da, og hvertfall ikke når du har eggløsning og skal vente så lenge med å ta den.

hmm

angrepillen er ikke vits i å ta hvis du har/har hatt eggløsning. Den hindrer nemlig EL

køøder du?[&:]

Sæd på penis i flere timer tørker jo ut....[8|]

det står ikke at det hindrer eggløsning, men at det hindrer egget og utvikle seg.
søkte på google.

"Hormonene i angrepiller hindrer egget i å utvikle seg, og påvirker slimhinnen i livmoren slik at egget ikke kan utvikle seg ytterligere der."

ORIGINAL: Leatroll

Sæd på penis i flere timer tørker jo ut....[8|]

ja gjør kanskje det?? ikke vet jeg[:)]

Men hvis du skulle ha blitt gravid, kan du fortelle oss om det var ny eller gammel sperm da eller?? Blir veldig nysgjerrig på det jeg nå, siden det er så viktig for deg å vite[:D]
Du får ikke en unge med rynker selv om spermen var gammel

Litt flåsete det her, ment som ironi, for jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det er så viktig å vite det, siden du kan ha blitt gravid uansett

Du kan jo bli gravid om dere ikke hadde hatt sex litt tidligere også, for mannen slipper gjerne ut litt sædceller under samleiet også, ikke bare under utløsningen... det er derfor hoppe av i svingen og slike metoder ikke er særlig trygge prevensjonsmetoder

ORIGINAL: JeaniJoh

Men hvis du skulle ha blitt gravid, kan du fortelle oss om det var ny eller gammel sperm da eller?? Blir veldig nysgjerrig på det jeg nå, siden det er så viktig for deg å vite[:D]
Du får ikke en unge med rynker selv om spermen var gammel

Litt flåsete det her, ment som ironi, for jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det er så viktig å vite det, siden du kan ha blitt gravid uansett

kanskje fordi at om det ikke går an er jeg ikke så redd for å bli gravid, for da skulle jeg blitt det for 3 år siden[8D]

Hvis du ikke vil bli gravid, hvorfor venter dere da med å ta på kondomet..? [8|]

Jeg skjønner virkelig ikke logikken her jeg?
Du er tydeligvis veldig klar over at man kan bli gravid av pre-cum, men det er ikke så nøye så lenge kondomen blir tredd på før utløsning,
men 4timer gammel sperm er kriiiiise fordi det kanskje/kanskje ikke kan gjøre deg gravid?
Om du ikke ble gravid en gang for 3 år siden betyr ikke at du ALDRI vil bli gravid på samme viset, det betyr bare at du hadde flaks en gang for tre år siden[8|]

Sædcellene fra første runde er nok døde [8D] men du kan bli gravid pga at dere hadde sex uten kondom..
Selvom han ikke kom inni deg og dere bare gjorde det litt i førsten, kan du bli gravid [;)]

ORIGINAL: Infinity

Du er tydeligvis veldig klar over at man kan bli gravid av pre-cum, men det er ikke så nøye så lenge kondomen blir tredd på før utløsning,
men 4timer gammel sperm er kriiiiise fordi det kanskje/kanskje ikke kan gjøre deg gravid?
Om du ikke ble gravid en gang for 3 år siden betyr ikke at du ALDRI vil bli gravid på samme viset, det betyr bare at du hadde flaks en gang for tre år siden[8|]

Sign.
Syns HIs tankegang er helt merkelig.

ORIGINAL: sweety24

Ja, det nytter ikke å ta angrepillen etter eggløsning..
Vi hadde sex på kvelden, fikk eggløsning på morgenen, tok angrepillen på kvelden.
Men ble gravid alikevel.

Vel, angrepillen er ike 100% effektiv den heller, så da var nok du en av de den ikke funker for. Å si at den ikke funker for NOEN etter eggløsning fordi den ikke gjorde det for deg blir feil.

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

ja, hvis han har lekket sæd kan du bli gravid.

sæden fra det første samleie har ikke overlevd, så den spiller ingen rolle...

Man kan ALLTID bli gravid når man har samleie uten prevensjon [;)]

han hadde jo sikkert litt sæd på seg etter det gikk for han første gangen i dongen, for han vasket seg ikke etter første runde[:D]
men når vi da har sex igjen en 4 timers tid etterpå, kan jeg ikke bli gravid da siden han ikke vasket seg etter første gang??

sædceller dør når de blir eksponert for luft har jeg lest.. Så nei du kan ikke bli gravid med sæden han har utenpå penis 4 timer etter første samleie.. Men du kan selvølgelig bli gravid når det kommer til at dere ikke brukte kondom i begynnelsen av samleie.. Det kommer hele tiden litt sæd ut når man har sex..[:)] Når det gjelder angrepiller må disse tas 72 timer etter samleie for å hindre graviditet, selvom du har eggløsning. Det angrepillen gjør er at de hindrer egget i å feste seg i livmorveggen. Så egget kan fortsatt ha blitt befruket men kan altså ikke feste seg(i de fleste tilfeller)[:)]

ORIGINAL: rodstilk

Hvis du ikke vil bli gravid, hvorfor venter dere da med å ta på kondomet..? [8|]

for det første er jeg ikke super redd for å bli gravid uten at det går for han, for slik har vi gjort det i flere år.
for det andre er kondom noe dritt.
for det tredje har jeg ikke kunnet få p.piller enda siden jeg ammer, kun minipille, men de reagerer jeg på.

ORIGINAL: Infinity

det er jeg klar over!
bare lurte på om sjansen var stor når han gikk inni meg uten å ha vasket seg etter første gang.
kun et enkelt spørsmål jeg lurte på. alt det andre vet jeg fra før.

ORIGINAL: babyNicho

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

ja, hvis han har lekket sæd kan du bli gravid.

sæden fra det første samleie har ikke overlevd, så den spiller ingen rolle...

Man kan ALLTID bli gravid når man har samleie uten prevensjon [;)]

han hadde jo sikkert litt sæd på seg etter det gikk for han første gangen i dongen, for han vasket seg ikke etter første runde[:D]
men når vi da har sex igjen en 4 timers tid etterpå, kan jeg ikke bli gravid da siden han ikke vasket seg etter første gang??

sædceller dør når de blir eksponert for luft har jeg lest.. Så nei du kan ikke bli gravid med sæden han har utenpå penis 4 timer etter første samleie.. Men du kan selvølgelig bli gravid når det kommer til at dere ikke brukte kondom i begynnelsen av samleie.. Det kommer hele tiden litt sæd ut når man har sex..[:)] Når det gjelder angrepiller må disse tas 72 timer etter samleie for å hindre graviditet, selvom du har eggløsning. Det angrepillen gjør er at de hindrer egget i å feste seg i livmorveggen. Så egget kan fortsatt ha blitt befruket men kan altså ikke feste seg(i de fleste tilfeller)[:)]

takk for et godt  svar[:)]

Back
Topp