Kan man amme for mye?

Klaramor

Elsker forumet
Mini blir noen ganger veldig urolig på dagtid.. Så da ammer jeg sikkert hver time. Virker som hun blir mer urolig av det og får litt vondt i magen.. Blir en sånn ond sirkel for hun blir liksom aldri helt sulten og aldri helt mett... Hmmm...

Her er det også perioder hvor jeg ammer ofte, inntil hver halvtime. Har ofte to sånne økter om dagen, en om morgenen og en på ettermiddagen. Har ikke merket noe til vond mage.

Same her og hs sa jeg heller burde amme litt sjeldnere.. prøve å roe ham på andre måter.. siden magen gjør at han vil spise/suge mer og mye melk gjør at han får vondt i magen.. min legger på seg ekstremt da, så det er en del av vurderinga

Same her og hs sa jeg heller burde amme litt sjeldnere.. prøve å roe ham på andre måter.. siden magen gjør at han vil spise/suge mer og mye melk gjør at han får vondt i magen.. min legger på seg ekstremt da, så det er en del av vurderinga
Godt å høre! Da hadde jeg rett i mine mistanker ;) da skal jeg prøve det! Godt hun tar smokk :)

Vår lille herremann hadde et ønske om amming Typ 8 min.. Sove 8 min...og 8 min på andre bryst.. Helsesøster kom på hjemmebesøk og foreslo å legge han ned i f eks sofaen etter første amming, da våknet han, istedenfor å "kose-amme-sove" en kort stund. Heller gjøre ferdig ammingen og deretter legge god å mett..

Nå to dager senere sover han for det første bedre på dagen.. og spiser mer..
Sikkert individuelt..men det funket her. Og for å dekke sugebehovet, få en lillefinger istedenfor smokk de første 3-4 ukene..Her er pappan fantastisk god å ha :)

I dag har jeg virkelig gått inn for å amme hver 2,5-3 timer istedet for hver time! Og Gud bevare meg vel!! Det funker!!! Litt vanskelig å vente noen ganger, men det funker faktisk! Nå har hun hatt mange lange fine naps i løpet av dagen og mor har endelig fått sove litt selv også! Deilig å ha knekt koden! ;)

Håper bare på en roligere kveld nå da... I går var det hyling og skriking lenge!!!

I dag har jeg virkelig gått inn for å amme hver 2,5-3 timer istedet for hver time! Og Gud bevare meg vel!! Det funker!!! Litt vanskelig å vente noen ganger, men det funker faktisk! Nå har hun hatt mange lange fine naps i løpet av dagen og mor har endelig fått sove litt selv også! Deilig å ha knekt koden! ;)

Håper bare på en roligere kveld nå da... I går var det hyling og skriking lenge!!!
Så flott! Gjør mitt beste her også ;-) sover godt etter han først har fått mat.. :-)

Har du prøvd litt forskjellige? På barnashus eller brio leketøy har dem andre merker enn dem du finner på butikken! Bl.a nuk! Verdt er forsøk!
Har bare prøvd mam og avent. Har tatt mam et par ganger. Får se om jeg finner noen andre merker på brio/leketøysforetningene.. 2 t til barnas hus..

Når min lille er slik pröver jeg og ev gå en tur med vognen,. Da somnar hon gott o sover ett par timer.
Vakner sulten og så er vi tilbake i "rute" :) bryter liksom mønstret..

Tror ikke man kan det. Jeg gir pupp hver gang lillemor ønsker det. Hvis noen ville sagt til meg at jeg ammet for mye ville jeg sagt, ja værsegod prøv du å roe en sulten baby!:)

På kvelden fra 18-tiden til 23-tiden ammer jeg hver time.

Noen dager vil hun ha pupp hver time /annen hver time hele dagen.

Tror ikke man kan det. Jeg gir pupp hver gang lillemor ønsker det. Hvis noen ville sagt til meg at jeg ammet for mye ville jeg sagt, ja værsegod prøv du å roe en sulten baby!:)

På kvelden er en ting! Men på dagtid og natt prøver jeg å holde meg til 2,5-3 timer imellom. Har hatt god effekt av dette, siden hun sover mye bedre både dag og natt! På kvelden er en helt annen greie.. Da begynner hylinga uansett, så da ammer jeg ofte! Og det skal man visst fordi instinktet til babyen er at de skal spise seg opp for natta! De søker derfor den tykke melka som kommer når puppene er nesten tomme ;) men Gud for et mas det er!! :: har lest meg opp på ammehjelpen.no ! Kjempe fin side!

Her virker han til å være bedre i magen nå når jeg regulerer amminga til hver 3. time :-) han her er ikke sulten hver gang han søker og skriker, men vil sutte på puppen pga magesmerter.. får da i seg for mye melk slik at han får mer magesmerter (sannsynligvis).. han går jo opp gjennomsnitlig over en halv kg per uke også.. og tar ikke smokk..

Her styrer mini selv når og hvor mye hun vil die. Noen ganger er det "konstant" og andre ganger kan det gå 5-6 timer. De kan ikke overspise på melk, et eventuelt overskudd vil komme opp igjen. :)

Her styrer mini selv når og hvor mye hun vil die. Noen ganger er det "konstant" og andre ganger kan det gå 5-6 timer. De kan ikke overspise på melk, et eventuelt overskudd vil komme opp igjen. :)
Jeg merker stor forskjell fra de dagene hun bare henger i puppen og de hvor det går tid i mellom! Konstant i ulage og sliter med luft og virker rett og slett utilpass og finner ikke roen! Gulper og skriker om hverandre! Så jo på en måte så kan de overspise melk hvis de er skikkelig glupske sånn som min! ;)

Min overspiste! La på seg mye og spy-gulpet, så helsesøster anbefalte smokk og begrense ammingen (jeg har tydeligvis veldig mye melk). Hjalp med smokk, hadde stort sugebehov og brukte puppen som smokk. Nå tar han smokken når han er mett og jeg prøver å amme hver 2-3 timer.

synes dette er så vanskelig! igår endte det med at lille jastet opp skikkelig.. var 15min etter amming og it i fra mengdene som kom vil jeg tro hele magen tømte seg, lille ble helt utslått og sløv etterpå :/ skikkelig ekkel opplevelse.. gulp er en ting men..

når vet jeg at han er mett? kan amme til han selv slipper og det bokstavlig talt renner melk fra munnen han ikke har fåt svelget etter.. (har han på fanget ib5min til å tilbyr mer men nei) men så 15-30min senere vil han ha mat igjen! roer seg med smokk men varer bare max 30min før han er veldig uenig.. gir ingen tegn til magevondt heller så tror ikke han bruker puppen som "trøst"

synes dette er så vanskelig! igår endte det med at lille jastet opp skikkelig.. var 15min etter amming og it i fra mengdene som kom vil jeg tro hele magen tømte seg, lille ble helt utslått og sløv etterpå :/ skikkelig ekkel opplevelse.. gulp er en ting men..

når vet jeg at han er mett? kan amme til han selv slipper og det bokstavlig talt renner melk fra munnen han ikke har fåt svelget etter.. (har han på fanget ib5min til å tilbyr mer men nei) men så 15-30min senere vil han ha mat igjen! roer seg med smokk men varer bare max 30min før han er veldig uenig.. gir ingen tegn til magevondt heller så tror ikke han bruker puppen som "trøst"

Synes det høres litt ut som du har for mye melk jeg? Gå inn på ammehjelpen å les om dette. Kanskje du kjenner deg igjen?
https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Her var min baby slik du beskriver og etter å ha gjort som ammehjelpen skriver så har jeg en ny liten baby :)

Synes det høres litt ut som du har for mye melk jeg? Gå inn på ammehjelpen å les om dette. Kanskje du kjenner deg igjen?
https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Her var min baby slik du beskriver og etter å ha gjort som ammehjelpen skriver så har jeg en ny liten baby :)

har mye melk men igrunn ikke noe annet enn at det kan renne melk heelt på slutten som stemmer..
han koser seg, stresser ikke og sovner alltid ved puppen..

bruker allerede metoden pga brystbetennelse og har alt for mye melk ifht hva han trenger :/
tenkte jeg skulle prøve å ikke amme mer enn max hver 2.time men han er jo bare 7dager så synes det er så vanskelig ifht hvor mye han egentlig trenger..

Back
Topp