Kan / Kan ikke

Vinterbabyx2

Betatt av forumet
Tenkte det var kjekt med en tråd hvor man kan spørre om ting man er usikre på. Har f.eks sett spørsmål om det er trygt å spise spekemat på pizza, ri på hest, fly langt osv. Så her kan man samle alt, og sammen få litt mer oversikt over alle kan/kan ikke som gravid.:thumleft

Første spørsmål fra meg:
Er det noen som vet om det er noe risiko med å dra på havet med en liten båt (typ liten jolle med påhengsmotor). Fikk så lyst til å dra utpå sjøen nå i finværet og prøve fiskelykken, men det er jo litt bølger og slikt så ble plutselig usikker på om det på noen måte er «farlig» for knøttet?:think005

Første spørsmål fra meg:
Er det noen som vet om det er noe risiko med å dra på havet med en liten båt (typ liten jolle med påhengsmotor). Fikk så lyst til å dra utpå sjøen nå i finværet og prøve fiskelykken, men det er jo litt bølger og slikt så ble plutselig usikker på om det på noen måte er «farlig» for knøttet?:think005
Jeg skal på fisketur 2 uker i nord Norge nå :joyful:

Jeg skal på fisketur 2 uker i nord Norge nå :joyful:
Heeerlig! Er skal det båt dere overnatter i, eller bare en liten sak med motor på for fisking?:happy: Er «hjemme» på ferie i nord vi også nå, så da er det en skam å ikke dra ut på skikkelige fisketurer!:Heartblue Vi har dog bare en liten sak med motor på, så var derfor jeg ble litt usikker i møte med bølger og sånn - men mini er vel såpass beskyttet at det går helt fint:love7

Heeerlig! Er skal det båt dere overnatter i, eller bare en liten sak med motor på for fisking?:happy: Er «hjemme» på ferie i nord vi også nå, så da er det en skam å ikke dra ut på skikkelige fisketurer!:Heartblue Vi har dog bare en liten sak med motor på, så var derfor jeg ble litt usikker i møte med bølger og sånn - men mini er vel såpass beskyttet at det går helt fint:love7
Vi bor på land, men skal ut i båt hver dag :happy: litt større sak med motor på:hilarious: Men siden jogging osv. går helt fint, antar jeg litt bølger også går bra :joyful:

Bølger går bra! :joyful:

Jeg var nettopp på danskebåten, og det var ikke noe skilt som sa «forbudt for gravide» :p

Jeg spiste biffsnadder i går. Lagde selv og stekte gjennom. Vet flere er skeptiske til biff, men leser at gjennomstekt kjøtt er trygt.

Spiser dere biff?

Jeg var nettopp på danskebåten, og det var ikke noe skilt som sa «forbudt for gravide» :p

Jeg spiste biffsnadder i går. Lagde selv og stekte gjennom. Vet flere er skeptiske til biff, men leser at gjennomstekt kjøtt er trygt.

Spiser dere biff?
Jepp :hilarious:
Gjennomstekt såklart:)

Første spørsmål fra meg:
Har vært på flere fisketurer og aldri tenkt på at det er noe problem. Aldri hørt at det har noe ekstra risiko

Spiser dere biff?
Spiser biff og annet kjøtt, men steker det godt.

Spiser dere biff?
Rødt kjøtt skal ikke vare farlig? Men ja spiser biff og sushi og alt som før graviditet (bortsett de slå unntak som jeg ikke liker uansett)

Spiser dere biff?
Jeg spiser biff innimellom men er ikke så glad i gjennomstekt så blir minimalt

Jeg spiser biff innimellom men er ikke så glad i gjennomstekt så blir minimalt
Nei, samme! Foretrekker absolutt medium. Ikke så veldig ofte vi lager biff. Blir en lørdag og to innimellom, men ikke det samme når den må stekes så godt :p

Jeg rir hest innimellom.. jormor sakt det er greit så lenge jeg stoler og er trygg på hesten.. her blir det mye i skritt men litt trav og galopp om kropper er grei

Hva med valmuefrø? Noen som vet noe om det? Spiste nettopp et rundstykke med valmuefrø oppå, leste noe om at det kan være skadelig for mor og barn, men i veldig store doser da… ble litt urolig! Men er jo ikke på listen over «forbudt» mat…

Hva med valmuefrø? Noen som vet noe om det? Spiste nettopp et rundstykke med valmuefrø oppå, leste noe om at det kan være skadelig for mor og barn, men i veldig store doser da… ble litt urolig! Men er jo ikke på listen over «forbudt» mat…
Du må spise enorme mengder med valmuefrø før det potensielt kan ha noe innvirkning. Tenker du kan slappe helt av :shy:

Back
Topp