Kan jordmor ha sydd for mye???

fruluna

Forumet er livet
Kan jordmor ha vært litt vel ivrig med å sy meg etter fødselen?? Jeg vet egentlig ikke hvor mye jeg revnet og sånn der nede, men jordmor sa hun bare skulle ta et par pyntesting.

Nå har samboeren og jeg prøvd å ha sex ett par ganger, men han kommer faktisk ikke inn!! Det er for trangt føler jeg. Kommer bittelitt inn, men så virker det som om det er full stopp. Og prøver han å presse på, gjør det vondt.. [&:]

Hun kan vel ikke ha sydd meg igjen for mye vel den kjerringa????

Samboeren begynner å bli litt smånervøs.. he he
 
sånn har jeg det og, men jeg ble ikke sydd i det hele tatt...
 
tror det er ganske normalt jeg... bruk masse glidekrem og ha god tid. tror det hjelper!
 
sånn har eg også det men har bare sydd to sting så tror ikke det er det som gjør det..
 
Oj har dere det sånn enda?? Ser jo at det er en stund siden dere har født da [&:]
Men vil det ikke bli "normalt" igjen??
Vi har brukt glidemiddel, ellers hadde jeg aldri turt å prøve..
 
Wæh! skremmende!! Tør jo nesten ikke prøve engang hvis det skal være sånn [&:]. Håper ikke alle har det slik.. Hvorfor blir det sånn når man ikke har sydd da? [8|]
 
Jeg hadde sånn som deg ved siste fødsel. Tror ikke det er sydd for mye, men at huden
der nede må få ro og bli elastisk igjen. På meg føltes det veldig stamt, og sex-livet kom
ikke skikkelig igang igjen før etter vell tre måneder etter fødselen.
Ha tålmodighet, og husk at våre dyrebare deler har fått hard medfart under fødselen.
Det kan ta litt tid før det føles helt normalt igjen. Men ikke fortvil, det blir bedre!!!
Lykke til!
 
kan jo være at dere/ du anstrenger deg / gruer deg litt? selv om du ikke tenker over det kan det være ubevisst, tror neppe jordmor har sydd for mye..
 
ja og så var d akkurat som om inni der måte forme seg etter en penis igjen!! der sjønner hehe, det tok noen ganger så ble d mer og mer formet igjen
 
Når jeg var på 6-ukers kontroll nå før helga og legen skulle titte oppi der så fant ho ikke livmorhalsen først engang...Var en god del hudfolder i veien,men det blir bedre skal du se!
Var rimelig trangt oppi der de første gangene,men ikke noe særlig som kjennes nå...
 
 
Vi prøvde eit par ganger tidleg,men gav opp,eg var trang og følte at det var noke som blokkerte,sida eg hadde inv sting så var det jo det..
gikk ihvertfall 4 5 mnd før vi greidde å ha sex att!!!
enda da gikk det lang tid før det var som før eg vart gravid!!!
 
Da er det tydeligvis normalt da.. Da får vi bare ta tiden til hjelp [:)]
 
Samboeren spøka før fødselen om at han skulle be jordmor sy et ekstra sting, for han var helt sikker på at det kom til å bli ganske så slapt etter en fødsel.. Han angret at han hadde spøka med det i stad ja.. Hi hi.
 
Skal til 6 ukers kontroll i midten av mars, så da får jeg høre hva legen sier!
 
Takk for svar jenter!! [:D]
 
Hehe, husker det var sånn med meg også!!
 
hehe... det var mannen min og redd for huske eg, men heldigvis blir det bedre etter hvert...
 
Hei!!! Jeg hadde samme probl etter 1.mann... D va en jordmorstudent som sydde meg etter fødselen... Når samboeren min og jeg sku ha sex igjen så blødde jeg endel og hadde mye smerter når han trengte seg inn. Va ikke normalt tenkte jeg så jeg bestilte time hos legen og ble henvist videre t spesialist. Hun måtte klippe litt og sy på nytt igjen![:'(] Pyton men ville ikke risikere å ødelegge sexlivet etterpå liksom...Nå e alt bra(nesten 6 år etter![:)])






 
Det er helt normalt. Du må bare slappe helt av og ikke spenne deg liksom. Hadde det oxo slik første gangen etter fødselen..
 
Jeg var også veldig trang etter fødsel selv om jeg ikke hadde sydd. Det var like vondt hver gang vi skulle ha sex, så vi ga til slutt opp og bestilte legetime. Jeg ble henvist til gynekolog, og fikk der beskjed om at dette var et veldig vanlig problem etter en fødsel. Grunnen til at det føltes så trangt og vondt, var at slimhinnene var irriterte og såre (de var illrøde). Før man blir gravid ligger østrogennivået i kroppen på normalt nivå. Når man blir gravid, får man nesten 10 ganger så høyt østrogennivå i kroppen (noe man merker ved at man får mer utflod). Etter fødselen synker østrogennivået rett ned til normalnivå igjen etter bare et par dager, og dette er så raskt at kroppen kan ha problemer med å takle den brå overgangen. Dette er grunnen til at slimhinnene blir veldig tørre, såre og irriterte, og gjør at det føles trangt og nesten ugjennomtrengelig. Jeg fikk resept på Vagifem, østrogen piller som skal føres opp i skjeden to ganger i uken, og virker lokalt. Gynekologen sa at jeg burde bli bra igjen etter en måneds bruk.
 
Du er mer normal enn du aner du, fruluna[;)] 
Det er bare mye mer hud der nede etter en fødsel, og det gjør at man får flere hudfolder som kan gjøre det vankelig for gubben å komme forbi på en måte[;)]
 
Jeg ble faktisk sydd for mye! (Ja det kan faktisk skje...) Og vi hadde det ikke kjekt i senga etter førstemann... Jeg trodde også dette bare var normalt. Så fikk vi nummer 2 og da jordmor skulle sy noen sing etter den fødselen, sa hun" oj, her var det snurpet litt for mye sammen ja... jeg pynter på det nå jeg" Og da tok det bare noen få uker så var alt bare bra igjen. Jeg ville derfor oppsøkt lege hvis man er usikker, da slipper man mye smerter, mye ubehag, mye nerver i fbm. sex og man slipper å føle at noe er feil...
 
Back
Topp