Kan jenta fri?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hva synes dere om at jenta frir? Tøft/morro eller bør det være mannen som frir?

Jeg er for nye tradisjoner, og liker at det eeegentlig er ganske likestilt i dag. Men jeg kommer aldri til å fri. Her er det han som skal fri, eller ingen.. :-) Litt tradisjoner må man få beholde fra gammelt. :-P (Men han kunne jo prøvd å spørre pappa om å få lov!!!! O.o ) :-P

Må faktisk innrømme at jeg er litt gammeldags på det området. Mener at mannen bør manne seg opp og gjøre det. For min del er det mer romantisk enn om jeg selv skulle gjort det.

Klart jenta kan fri, men har sagt til min mann at han må være den som gjør det av oss to! Hehe.
Jeg er for likestilling og har mange meninger på det punktet, men er også veldig glad i tradisjoner. Har sagt til gubben; jeg sjekka opp deg, jeg spurte om å flytte inn, jeg går gravid og føder ditt barn.... frieriet er DIN jobb!! ;)

Klart jenta kan fri, men har sagt til min mann at han må være den som gjør det av oss to! Hehe.
Jeg er for likestilling og har mange meninger på det punktet, men er også veldig glad i tradisjoner. Har sagt til gubben; jeg sjekka opp deg, jeg spurte om å flytte inn, jeg går gravid og føder ditt barn.... frieriet er DIN jobb!! ;)
Ha ha ha!! Nettopp!! :P noe må da de klare å gjøre! :P

Selvfølgelig kan jenta fri.
Problemet er bare at ofte blir mannen klar for å gifte seg så mye senere enn henne, og jenter vil derfor oftere få nei..
Så er nok "tryggere" når mannen frir

Selvfølgelig,men heller litt mot gammel tradisjon jeg også :) skal det skje noe her i gården er det han som skal gjøre det :) (noe jeg tror ikke skjer:p)

Jenta kan, men jeg kommer aldri til å gjøre det :p liker den tradisjonen med at mannen gjør det. Så her var det sambo som sjekka meg opp, felles avgjørelse til å flytte sammen og mannen som fridde. Så kan jeg heller planlegge bryllup, for det vil han ikke gjøre :p

Klart vi kan :)

Men vil nok si at det kommer veldig an på mannen man er med og. Enten de ikke er helt klare til å gifte seg eller om de kanskje er av den idée at det er de som bør fri; greit å se det litt an først :P

Så klart! Mamma fridde til stefaren min og søsteren min skal fri til samboeren sin. Synes det er kjempetøft :D jeg vil gjerne fri om jeg føler for det med en mann :)
Men skal en mann fri til meg må han spørre mamma om tillatelse først :P

Såklart jenta kan fri:-). Er selv litt gammeldags av meg og ble fridd til selv men kunne nok kvinnet meg opp og fridd selv hadde ikke gubben kommet meg i forkjøpet:-P

Jenta kan fri, men hadde ikke gjort det selv. :) Må helt ærlig innrømme at jeg hadde tenkt at MIN mann ikke ville/var klar til å gifte seg om det hadde gått mange år uten at han fridde. Så da hadde jeg ikke giddet å fri til han, nei.

Back
Topp