Kan jeg være gravid?

M

Ms.harefrøken

Guest
Hei! Jeg har bestilt time til legen, men som dere sikkert selv kan kjenne dere igjen i er det vanskelig å vente på svar!o_Oxsmile9

Jeg går ikke på prevensjon, og jeg og samboer hadde samleie rundt eggløsning (i følge appen Flo som tracker det for meg). Når mensen skulle komme, så kom den naturligvis ikke og jeg tenkte meg en gang at jeg kunne være gravid da jeg ellers har veldig stabil syklus. Jeg tok en vanlig og en tidlig-test, men begge slo ut negative. Mensen fortsatte å uteble men jeg tok tester med jevnlige mellomrom for å være sikker, alle negative. I dag er jeg 13 dager på overtid og nå kom det en liten svak strek. Kan jeg være gravid likevel nå, selvom så mange tester viste negativ de tidligere dagene? Er redd jeg bare innbiller meg noe og at den er falsk positiv, eller at jeg kanskje skal spontanabortere da jeg har hørt flere med likende historie hvor det har skjedd.

For å være helt åpen, så hadde jeg og min partner samleie for 29 og 36 dager siden så synes det virker rart at den ikke da var positiv tidligere.
 
Har du bilde av testen? Er noen få som får veldig sent utslag på graviditetstester, så kan absolutt hende du er gravid :)
 
Har du bilde av testen? Er noen få som får veldig sent utslag på graviditetstester, så kan absolutt hende du er gravid :)
Hei :) Ja jeg har bilde, men får virkelig ikke til å legge det til i tråden. Får kun opp muligheten via URL, noe jeg ikke har på bilde... Men når det er sagt så har jeg nå tittet litt på andre forumer hvor noen viser svak positiv test, og jeg vil altså nå påstå at min kanskje ikke er sååå svak likevel, men heller ikke like sterk som kontroll-streken.
 
Hei :) Ja jeg har bilde, men får virkelig ikke til å legge det til i tråden. Får kun opp muligheten via URL, noe jeg ikke har på bilde... Men når det er sagt så har jeg nå tittet litt på andre forumer hvor noen viser svak positiv test, og jeg vil altså nå påstå at min kanskje ikke er sååå svak likevel, men heller ikke like sterk som kontroll-streken.
Har du ikke dette alternativet her?
 

Vedlegg

  • 706BD34E-7EDA-44A7-B3F8-5965B2E93894.jpeg
    706BD34E-7EDA-44A7-B3F8-5965B2E93894.jpeg
    194,1 KB · Visninger: 27
  • 4AFBC8DE-845B-4C47-B450-F16FFFB20DBE.jpeg
    4AFBC8DE-845B-4C47-B450-F16FFFB20DBE.jpeg
    477 KB · Visninger: 29
Men høres absolutt ut som at du kan være gravid. Kan hende egget brukte lang tid på å feste seg og at du er en av de som ikke får positive før ei stund eller IKM ☺️
 
Har du ikke dette alternativet her?
Hei Nei har ikke det alternativet, så merkelig! Men tok en test til nå litt senere da jeg måtte på do likevel (uten å drukket eller spist noe enda) og den var enda sterkere positiv. Og i og med at det er to postitive tester, tatt på to «forskjellige» do-besøk??
 
Men høres absolutt ut som at du kan være gravid. Kan hende egget brukte lang tid på å feste seg og at du er en av de som ikke får positive før ei stund eller IKM ☺️
Dette har jeg ikke hørt så mye om før Har du erfaring med det eller kan forklare litt? Skal spørre legen også selvfølgelig.
 
Hei Nei har ikke det alternativet, så merkelig! Men tok en test til nå litt senere da jeg måtte på do likevel (uten å drukket eller spist noe enda) og den var enda sterkere positiv. Og i og med at det er to postitive tester, tatt på to «forskjellige» do-besøk??
Er mulig fordi du er "gjest" på forumet og ikke logget inn med brukernavn :D (med tanke på opplasting av bilde)
Sjansen for falsk positiv er liten så hvis du ser strek nummer to selv om den er svak vil jeg forsiktig si gratulerer :hello2
Ta ny test om 1-2 dager så vil du forhåpentligvis se at streken blir tydeligere
 
Hei :) Ja jeg har bilde, men får virkelig ikke til å legge det til i tråden. Får kun opp muligheten via URL, noe jeg ikke har på bilde... Men når det er sagt så har jeg nå tittet litt på andre forumer hvor noen viser svak positiv test, og jeg vil altså nå påstå at min kanskje ikke er sååå svak likevel, men heller ikke like sterk som kontroll-streken.
Høres ut som du er gravid ;)
 
Er mulig fordi du er "gjest" på forumet og ikke logget inn med brukernavn :D (med tanke på opplasting av bilde)
Sjansen for falsk positiv er liten så hvis du ser strek nummer to selv om den er svak vil jeg forsiktig si gratulerer :hello2
Ta ny test om 1-2 dager så vil du forhåpentligvis se at streken blir tydeligere
Ja du har helt rett!! Fikk logget inn nå. Se her er testene. Den til venstre tok jeg tidligst ved første morgenurin, og den til høyre tok jeg litt etterpå.

Har vært hos lege å tatt blodprøve også nå, for synes det høres så rart ut at testen har vist negativ helt frem til nå. Så vi får se Testene ser vel ganske positive ut vil jeg påstå.
 

Vedlegg

  • IMG_3218.jpeg
    IMG_3218.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 131
Ja du har helt rett!! Fikk logget inn nå. Se her er testene. Den til venstre tok jeg tidligst ved første morgenurin, og den til høyre tok jeg litt etterpå.

Har vært hos lege å tatt blodprøve også nå, for synes det høres så rart ut at testen har vist negativ helt frem til nå. Så vi får se Testene ser vel ganske positive ut vil jeg påstå.
Ser jeg fikk et nytt brukernavn når jeg logget inn, men jeg er altså trådstarter
 
Gratulerer du er gravid i følge testene :Heartred

Noen får positiv test litt senere enn andre. Det avhenger av når egget festet seg (6-12 DPO er vanlig) og hvor raskt hcg tar seg opp hos hver enkelt :D

Du kan forespørre endring av brukernavn i brukerinnstillinger forresten.
 
Ja du har helt rett!! Fikk logget inn nå. Se her er testene. Den til venstre tok jeg tidligst ved første morgenurin, og den til høyre tok jeg litt etterpå.

Har vært hos lege å tatt blodprøve også nå, for synes det høres så rart ut at testen har vist negativ helt frem til nå. Så vi får se Testene ser vel ganske positive ut vil jeg påstå.
Disse er uten tvil positive, men det er jo litt betenkelig at de ikke er sterkere dersom du ble gravid for ca. 1 mnd siden... Bra du har tatt blodprøve hos legen!
 
Ja du har helt rett!! Fikk logget inn nå. Se her er testene. Den til venstre tok jeg tidligst ved første morgenurin, og den til høyre tok jeg litt etterpå.

Har vært hos lege å tatt blodprøve også nå, for synes det høres så rart ut at testen har vist negativ helt frem til nå. Så vi får se Testene ser vel ganske positive ut vil jeg påstå.
Uten tvil positive, kan legge ved bilde av min når jeg fant ut i desember min er svakere enn din laughing6

Så hadde jeg vært deg hadde jeg smelt på med en CB :Heartred
20231230_102510.jpg
 
Disse er uten tvil positive, men det er jo litt betenkelig at de ikke er sterkere dersom du ble gravid for ca. 1 mnd siden... Bra du har tatt blodprøve hos legen!
Ja det er derfor jeg synes det er så rart selv. Har der skjedd før, og kan det fortsatt være normalt og enn sunn graviditet?
 
Gratulerer du er gravid i følge testene :Heartred

Noen får positiv test litt senere enn andre. Det avhenger av når egget festet seg (6-12 DPO er vanlig) og hvor raskt hcg tar seg opp hos hver enkelt :D

Du kan forespørre endring av brukernavn i brukerinnstillinger forresten.
Tusen takk❤️ ja kroppen er jo litt annerledes noen ganger, bare håper det ikke tyder på noen spontanabort eller at noe er feil:nailbiting:
 
Back
Topp