Kan jeg være gravid??

Blomst&Latter

Andre møte med forumet
Hei. Jeg og kjæresten har akkurat begynt å prøve å bli gravide, og dette er første måneden vi prøver. Hadde eggløsning for 15 dager siden nå. Etter en uke kjente jeg litt småmurringer i underlivet, som stoppet etter en stund. Ettet en uke begynte jeg å kjenne småkvalme som oppsto noen timer etter måltid. Kvalmen varer i 2 sek før den gir seg, og den er veldig svak. Men har kjent på det hver dag. De siste dagene har menssmertene blitt sterkere, slik som det bruker før mensen kommer. Men den har enda ikke kommet. Siden det er første gangen vi prøver så er det veldig liten sjans for at jeg er gravid, så jeg er redd for at det er kroppen som "lurer" meg med falske symptomer.. Jeg har til vanlig lang syklus, men siden det er første prøverunde så vet jeg ikke eksakt hvor lang den er og heller ikke når jeg bør forvente mens. Men har lest på nett at mens skal komme 12-16 dager etter eggløsning, så jeg synes det er rart at den ikke har kommet enda. Har ingen andre symptomer som ømme bryst etc... testet også negativt på dag 12 etter eggløsning.. Men er det en sjans for at jeg kan være gravid allikevel?? Hilsen en forvirret 22 åring :)

Ta en ny test, om du er mer enn 14 dager siden eggløsning vil den slå ut stort sett hele døgnet.

Men har du testet etter EL med eggløsningstester eller temping? Hvis du ikke har gjort dette, kan man ikke helt bombesikkert si hvilken dag eggløsningen var. Slim og evt verk i eggstokkene er gode indikasjoner, men det er ikke så nøyaktig at ikke eggløsningen kan ha variert med noen dager den ene eller andre veien.
Det betyr at egget kan ha sluppet senere og derfor fikk du ikke utslag på testen du tok tidligere, eller derfor er ikke mensen kommet enda.

Lykke til

Angående symptomer er det etter min egen erfaring lett å kjenne veldig mye npr man faktisk prøver, som kanskje har vært der i perioden mellom EL og mens tidligere, men som man ikke har reflektert over.
Så de symptomene du har kjent på kan ikke si noe sikkert om du er gravid eller ikke.

Ta en ny test, om du er mer enn 14 dager siden eggløsning vil den slå ut stort sett hele døgnet.

Men har du testet etter EL med eggløsningstester eller temping? Hvis du ikke har gjort dette, kan man ikke helt bombesikkert si hvilken dag eggløsningen var. Slim og evt verk i eggstokkene er gode indikasjoner, men det er ikke så nøyaktig at ikke eggløsningen kan ha variert med noen dager den ene eller andre veien.
Det betyr at egget kan ha sluppet senere og derfor fikk du ikke utslag på testen du tok tidligere, eller derfor er ikke mensen kommet enda.

Lykke til
Jeg testet med clearblue sine eggløsningstester, og den var positiv den 26 og 27 desember :) Skal ta en ny test i morgen!

Angående symptomer er det etter min egen erfaring lett å kjenne veldig mye npr man faktisk prøver, som kanskje har vært der i perioden mellom EL og mens tidligere, men som man ikke har reflektert over.
Så de symptomene du har kjent på kan ikke si noe sikkert om du er gravid eller ikke.
Skjønner :) tenker alltid over om nye følelser/smerter etc er nye tegn haha, selvpining :')

Hvis du ønsker å bli gravid og venter på mensen/ ikke mensen kan jeg love deg at du både blir kvalm og kjenner murringer.. det er psykisk ofte..

Men håper spiren satt på første forsøk. Veldig spennende og veldig altoppslukende

Jeg testet med clearblue sine eggløsningstester, og den var positiv den 26 og 27 desember :) Skal ta en ny test i morgen!

Da har du oversikt :)
Lykke til, håper det har gått veien eller at tr hvertfall dukker opp så dere kommer igang så dere kan starte neste pp

Dette er helt uvirkelig.. trodde virkelig ikke det ville gå første gang.. clearblue eggløsningstester anbefales på det sterkeste!❤

JER ER GRAVID. PÅ FØRSTE FORSØK :O
Gratulerer :) her har jeg aldri vært i en prøve periode. 2 ganger gravid etter å sluttet på pillen og ventet på at kroppen skal starte igjen :) så antagelig vil det gå fort også for deg ved nye forsøk i fremtiden :)

Back
Topp