Kan jeg spise dette?

Maggie2015

Glad i forumet
Litt usikker på geitosten... Den er jo gratinert og leser noen steder at det er ok når osten er "cooked", men fortsatt litt skeptisk. Hva ville dere gjort? Har fryktelig lyst på kylling da, men retten blir kanskje litt kjedelig uten osten :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1406393150433.jpg
    1406393150433.jpg
    52,2 KB · Visninger: 31
Hmm, det heter seg at det er greit med sånn ost når det er varmebehandlet ja. Tror jeg ville spist det jeg ja, hørtes veldig godt ut :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser ikke noe der du ikke kan spise.
Så lenge kyllingstykket er gjennomstekt ser jeg ikke noe problem med det

Geitost er vel fy har jeg lest en plass, men så lenge den er varmebehandlet er det ok :)

♡02.03.2015♡

Geitost er vel i de fleste tilfelle lager av pasteurisert geitmelk, og dersom melken ikke er pasteurisert skal den merkes med det. Pasteurisert vil si varme behandler.
Uansett så vil den har blitt varmebehandlet ved gratinering og oppvarming uansett så ikke farlig

Ok, så bra! Siden dette er fra hotellrestauranten så aner jeg jo ikke om osten er pasteurisert, og hvet ikke hva pastaurisert betur på hverken engelsk eller spansk om jeg skal spørre :p Takk for hjelpen!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De fleste jeg har spurt forstår pasurisert, og er godt kjent med det begrepet. Så spør! Ellers spiser jeg alt som er varmebehandlet, og stoler på at de som gir oss rådene har rett i at det er ufarlig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp