Kan jeg si ifra om

ORIGINAL: S.Rose

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg har sagt i fra begge gangene at jeg ikke vil ha studenter med på noen av mine fødsler..
Å det er av den enkle grunn at jeg ikke liker å vise meg fram for gud og hver mann + at jeg ikke vil ha så masse folk rundt meg..

Holder mer enn nok med sambo,JM og en barnepleier/sykepleier

ALtså, jeg syns jo det er viktig at folk skal få lære det er ikke det.
Men kan de ikke finne en dokke eller noe da. hehe[8D]

NEi hos meg får de illafell bare observere..

Regner med du ikke ønsker en lege/JM/sykepleier som kun har øvd seg på dukker før vedkommende skal ut og jobbe på ordentlig...?!

Hehe, nei helst ikke det. Det var ment som en spøk[8D]

JEg syns jeg gjorde min "plikt" (om man kan kalle det det) første gang og det ødela mye av min fødsel og tida før fødsel så beklager at jeg ikke har det behovet igjen[;)]

Jeg kan selvfølgelig se ann personen og se om det er er en person jeg liker og tørr å la gjøre det, men denne gangen kommer det ikke til å være noe jeg føler jeg må iallefall.

Jeg fødte på Rikshospitalet, å første del av fødselen hadde jeg mannlig jordmor. Å det kunne ikke brydd meg mindre.
Men et par mnd før fødselen fikk jeg brev i posten med div skjemaer som fødeavd skulle ha, å der var det et eget skjema jeg måtte signere på om jeg godkjente at det var med studenter.

De SKAL spørre deg om du vil ha studenter der. Da jeg skulle ha nr 1,så visste ikke jeg det,så hadde en del studenter sm sjekket åpningen..så ble sint når jeg fikk vite at de skal spørre først[>:]

Jeg hadde ei som var student med på fødselen min... Synes det var veldig greit jeg, hvordan skal de lære hvis de ikke får være med?
Jeg går på førskolelærer selv og hadde ikke synes det hadde vært så stas om noen foreldre sa: nei, ungen min skal ikke være i nærheten av studenten! Kun de som har erfaring... (Vet at det ikke blir helt samme greia, men er litt likt fordet[8D])

Man får jo lov å velge om man vil ha de der inne. Jeg fikk hvertfall valget og sa ja, og det var verdens herligste jm student. Hu satt inne hos meg hele vakta si (utrolig synd snuppa kom 20 min etter hu var ferdig for hu ville så gjerne være med å ta hu imot) så hu kom og hilste på oss på barsel. En mer sympatisk og forståelses full jente har jeg aldri sett, sikker på at hu blir en fantastisk jm[:D]

Men tilbake te saken[8D] jeg blei spurt om det var greit at studenten prøvde seg og ikke bare observerte og det bør man få valget om ja. Men samtidig om de ikke får prøve seg kan de heller aldri lære..

Eg sga sei ifra om at eg ikkje sga ble tukkla me av någen studenter denne gangen jaffal!

Jeg hadde ei student som tok imot meg da jeg kom inn, og hun sa at hvis jeg ikke ville at hun skulle være tilstede så kunne hun gå. Men hun var bare så fantastisk, snill og god så jeg ville helt klart han henne der hele tiden. Hun fikk ikke gå noen plass [8D]

Plutselig sa hun at hun kanskje måtte gå i fem minutter og jeg ropte at nei, hun måtte hjelpe meg, ikke gå. Følte meg liksom så trygg med henne rundt meg. Så det var hun som tok i mot vesla, og sydde de fire stingene på meg [:)] Men var jo selvfølgelig en ekte jordmor tilstede å hjalp til også da.

Back
Topp