Kan jeg si ifra om

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
at jeg ikke vil ha studenter til å sjekke meg under fødsel?
Altså de må gjerne få være til stede. Men bare se, ikke røre[8D]

Hadde nemlig det forrige gang og har ikke så veldig god erfaring med det igrunn. Det værste var jo at hun egentlig hadde vært jordmor i mange år i ett annet land, men var student her i norge...

Syns også det var kjipt når jeg var på barsel og bare gråt og gråt og det til stadighet var med studenter inn som var fra samme sted som meg og som jeg godt visste hvem var... Driter egentlig litt i det siste der da, viktigst under fødselen.

Skader jo ikke å høre! [:)] Jeg fødte på Ahus og det var klistra plakater overalt hvor det sto at det var studenter og det var bare sånn det var.. Hadde ingenting man skulle sagt.

ORIGINAL: Lissyjane

De har ikke lov å ha studenter der inne med mindre du sier det er greit[;)]

Hum tror aldri de spurte meg om det var greit.

Men fikk mannen til å si ifra til slutt da, så da kom hun ikke noe mer.

Labambie: Er greit at de er med inn altså, men kan man ikke nekta at de skal behandle?

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Labambie: Er greit at de er med inn altså, men kan man ikke nekta at de skal behandle?

Du kan nekte at de skal behandle jo[;)] Nei de har en tendens til å glemme det. Men de SKAL informere deg og de SKAL spørre. Men du kan fint si til dem at de får kun observere.

Det gjelder IKKE på f.eks Haukeland! For det er et universitetssykehus MED studenter! Så der må de ikke informere og spørre deg nei

Okei, da kommer jeg til å si ifra at det er greit at folk ser, men ikke noe mer enn det...

For å si det sånn så syns jeg synd på de som har født i landet hun var fra for når jeg kom inn med to cm åpning, mente hun jeg hadde ti cm og at det var klart for fødsel[:D]

Heldigvis blei det dobbelsjekka..

ORIGINAL: RosaMentos

jeg hadde en student med under di siste kontrollene, og hun fikk være med på fødselen[:)]

men da jeg kom til slutten av fødselen, så spurte di om det kunne få komme inn en mann som var student, da sa jeg nei....[8D] lot henne sjekke åpning sammen med jm også...[:)]

men om jeg ikke ville latt noen andre enn jm gjøre det, da hadde jeg sagt nei[;)]

Haha, tror nok jeg og hadde sagt det nei til en mann ja.
Er ille nok at ei dame skal se at jeg driter på meg[8D]

ORIGINAL: *Vriompeis*

Du kan nekte at de skal behandle jo[;)] Nei de har en tendens til å glemme det. Men de SKAL informere deg og de SKAL spørre. Men du kan fint si til dem at de får kun observere.

Det gjelder IKKE på f.eks Haukeland! For det er et universitetssykehus MED studenter! Så der må de ikke informere og spørre deg nei

Jeg fødte på haukeland. Og da fikk jeg spørsmål om det var greit at studenten var med. Og når gutten skulle taes med vakum, så spurte jordmor om det var greit at en sykepleierstudent observerte.

Jeg har sagt i fra begge gangene at jeg ikke vil ha studenter med på noen av mine fødsler..
Å det er av den enkle grunn at jeg ikke liker å vise meg fram for gud og hver mann + at jeg ikke vil ha så masse folk rundt meg..

Holder mer enn nok med sambo,JM og en barnepleier/sykepleier

Merkelig,...for jeg sa i fra at jeg ikke ville ha studenter som sjekket meg, og da fikk jeg til svar at det "måtte" de få gjøre siden det var et universitets sykehus

Merkelig,...for jeg sa i fra at jeg ikke ville ha studenter som sjekket meg, og da fikk jeg til svar at det "måtte" de få gjøre siden det var et universitets sykehus

Det var det jeg mente og..

men de spør allikevel[;)][;)]

nå har jeg bare vært på føden om sommeren, når det ikke var studenter.
men har vært på en del andre avdelinger på Haukeland,og de spurte ALLTID om det var greit.
Jeg sa ja,og lot de undersøke og måle blodtrykk o.l.
syns det er greit med studenter, så lenge de spør FØRST....[:D][:D][:D]

Seriøst??
Jeg kommer til å nekte å skræve jeg asså.
Jeg føder på skien da, så regner med jeg kan få det som jeg vil der.

Det er faktisk ikke alle studenter som er så veldig flinke, og i tillegg så må jo en ekte jm dobbeltsjekke i tillegg, nei vettu hva jeg NEKTER[8D]

Gi beskjed!
Men da jeg var til kontroll (sjekke hvor stor åpning) så sa jeg nei til studenter!
Men da riene var ganske ekstreme og tette så spurte de meg igjen![:@]
Og det sier vel seg egentlig selv at det DRITER jeg en lang i hvem som er der... Så jeg svarte visst ja da.
Stakkars mannlig student[8D]

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg har sagt i fra begge gangene at jeg ikke vil ha studenter med på noen av mine fødsler..
Å det er av den enkle grunn at jeg ikke liker å vise meg fram for gud og hver mann + at jeg ikke vil ha så masse folk rundt meg..

Holder mer enn nok med sambo,JM og en barnepleier/sykepleier

ALtså, jeg syns jo det er viktig at folk skal få lære det er ikke det.
Men kan de ikke finne en dokke eller noe da. hehe[8D]

NEi hos meg får de illafell bare observere..

Jeg synes det var SYKT vondt i sjekke åpningen i begynnelsen.... Så det var ikke veldig behagelig når en student (som ikke visste hva hun gjorde) gravde oppi der, og etterpå måtte jordmor dobbelsjekke....så jeg skulle gjerne nektet, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne....

Seriøst??

Det er faktisk ikke alle studenter som er så veldig flinke, og i tillegg så må jo en ekte jm dobbeltsjekke i tillegg, nei vettu hva jeg NEKTER[8D]

Veldig kjipt å bli sjekka to ganger!
Men jeg kjente ingenting da studenten (kvinnelig) kjente hvor stor åpning jeg hadde. Andre boller når JM skulle sjekke![&o]

Jeg synes det var SYKT vondt i sjekke åpningen i begynnelsen.... Så det var ikke veldig behagelig når en student (som ikke visste hva hun gjorde) gravde oppi der, og etterpå måtte jordmor dobbelsjekke....så jeg skulle gjerne nektet, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne....

Nei det var det som var problemet her også.
Når jormor skulle gjøre det så blei det jo nesten en nytelse i forhold til når studenten gjorde det, jeg trodde seriøst hun skulle opp å hente barnet og dra han ut[8D]

ORIGINAL: ta|ie

Seriøst??

Veldig kjipt å bli sjekka to ganger!
Men jeg kjente ingenting da studenten (kvinnelig) kjente hvor stor åpning jeg hadde. Andre boller når JM skulle sjekke![&o]

Helt motsatt her..

ved fødsel nr 2 ble jeg spurt om det var greit det var noen studenter med...jeg sa jeg helst ikke ville det..jm skjønnte meg...men barnepleieren ble pottesur!
jeg ville bare få det overstått med minst mulig folk til stede.

ved første fødsel var det en student med.. var stort sett hun som sjekka alt(med jm til stedet)
det var bare hyggelig...da var det ganske mye mer tid enn ved andre fødselen...

ORIGINAL: anonym86

Er det greit med studenter tilstede? På fødeavdelingen er det både medisinstudenter, jordmorelever og sykepleierstudenter. Tenk over om du vil la dem overvære fødselen hvis det skulle bli aktuelt. Det er en del av studentenes utdannelse å delta i fødsler, og hvis alle mødre nekter, får de ikke lært det de skal. Men hvis det er vanskelig for deg at de er til stede, kan det begrenses. Tenk over hva du vil, og snakk med personalet om det.

funnet på :http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/foedselvalg.php

Okei, da kan jeg iallefall si at de ikke skal behandle meg da.
Men de må gjerne få være til stede altså, ikke det som er problemet[;)]

Back
Topp