Kan jeg lage syltetøy av frosne bær?

Molly80

Forumet er livet
Matforumet er jo håpløst.. får jo ikke svar der.. kanskej septemberjentene vet?
Vi har lyst på vaffel.. men mangler syltetøy.. Fant litt frosne bringebær og jordbær og lurer på om det finnes noen kjapp måte å lage syltetøy av disse.. Moren min lager alltid rørt bringebær og jordbærsyltetøy om sommeren.. men da er det jo ikke frosent.. kan jeg bare tine i mikroen og røre det i miksern med sukker???

Litt grønn på det her, noen som vet? [:)]
 
Det er klart du kan det!! Hvis du bare lager litt, som ikke trenger å holde seg så lenge er det bare å kjøre på. Tine bærene litt, og rør inn med ønsket mengde sukker.
[:)]

Nammenam! Rørt syltetøy er så godt!!! [:)]
 
  Det går jo helt fint..har blåbær i fryseren og tar de opp og hvis jeg vil ha den med engang så legger jeg de oppi en skål (med posen på) og legger den i sinken med varmt vann så tiner de fort.Dynker de i sukker..hehe...og moser de med gaffel..eller mikser da.. Kos deg
 
Takk for svar begge to!
Da prøver jeg det[:)] Har ikke så mye bær, så vi skal nok klare å få det ned i dag [:)] Får vann i munn alt!! Siste rest av påskekosen!
 
Ja ja ja ja klart du kan!!

Åååå rørte bær er sååå godt *nam*[8D][8D]
 
Har liksom bare laga smoothie før jeg, av bær.. grønn på sånt eller *flau* Men nå har jeg miksa det sammen med sukker, og det er jo nesten så jeg ikke trenger vaffel, så godt ble det [:)] Naaammmm!!!
 
 
 
ORIGINAL: Lillepusen

Det er klart du kan det!! Hvis du bare lager litt, som ikke trenger å holde seg så lenge er det bare å kjøre på. Tine bærene litt, og rør inn med ønsket mengde sukker.
[:)]

Nammenam! Rørt syltetøy er så godt!!! [:)]

 
signere dein:) nammis:)
 
Back
Topp