Kan jeg løpe halvmaraton?

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Driver for tiden å trener meg opp til å løpe halvmaraton i november. Har aldri gjort det før og er ikke akkurat i super form. Burde jeg legge de planen på hylla nå? I og med at jeg ikke er så veldig godt trent
 
Ingen grunn til å ikke trene som gravid. Om det er et reelt mål du kan nå vet jeg ikke, aldri trent til halvmaraton selv :p også er det jo vanskelig å vite hvordan formen din blir, om du plutselig ligger strak ut med kvalme eller bekkenløsning blir det fort vanskelig. Jeg tenker ikke ta sorgene på forskudd. Tren så lenge du orker og ta det som det kommer. Venninna mi løp helt frem til fødselen ;)
 
Ingen grunn til å ikke trene som gravid. Om det er et reelt mål du kan nå vet jeg ikke, aldri trent til halvmaraton selv :p også er det jo vanskelig å vite hvordan formen din blir, om du plutselig ligger strak ut med kvalme eller bekkenløsning blir det fort vanskelig. Jeg tenker ikke ta sorgene på forskudd. Tren så lenge du orker og ta det som det kommer. Venninna mi løp helt frem til fødselen ;)

Ja trene skal jeg uansett, er bare litt redd for om det blir for stor anstrengelse med et halvmaraton. Er det bra å presse kroppen så mye når en er gravid?
Var i veldig god form forrige svangerskap så håper dette blir likt ;)
 
Ville trent frem til og følt hvordan kroppen responderer. Er det vondt/ubehagelig må du noe ned og droppe halvmaraton, er du i god form er det jo bare og løpe :)

Bestill evt time hos jordmor og ta en prat om dette.

Lykke til!
 
Jeg løpte halvmaraton i uke 20. Du må bare lytte til kroppen, hvis det blir ubehagelig så må du droppe det.
 
Tror du bare må føle på det selv.. husker legen min fortalte at Ingrid Kristiansen vant Houston Maraton da hun var gravid i tredje måned og fem måneder på vei løp hun VM i terrengløp...
 
Ja, hvis du har gjort det før så. Man bør ikke gjøre det første gangen som gravid :p
 
Ja, hvis du har gjort det før så. Man bør ikke gjøre det første gangen som gravid :p

Har ikke løpt halvmaraton før nei!
Det lengste jeg har løpt i ett strekk er 9-10km! Skal ta en løpetur i dag og se an formen litt. Har bare sprunget intervaller på tredemøllentil nå. Er jo ikke litt det samme det.
 
Har ikke løpt halvmaraton før nei!
Det lengste jeg har løpt i ett strekk er 9-10km! Skal ta en løpetur i dag og se an formen litt. Har bare sprunget intervaller på tredemøllentil nå. Er jo ikke litt det samme det.

Åja. Det jeg har lest er at man ikke bør begynne med noe man ikke har drevet med før på en måte. Men spør legen din, han sier helt sikkert at det går bra :)
 
Back
Topp