Kan jeg ha ulønnet permisjon samtidig som far har permisjon?

Mmmills

Betatt av forumet
Jeg tenker å ta 100% dekning og dermed noen uker ulønnet permisjon etter det. Det naturlige blir nok at far har permisjon etter mine uker. Hvis vi gjør det slik at jeg tar min mødrekvote i tillegg til fellesperioden og far kun tar sin fedrekvote. Kan jeg da ha ulønnet permisjon samtidig som far har permisjon?

Jeg tenker å ta 100% dekning og dermed noen uker ulønnet permisjon etter det. Det naturlige blir nok at far har permisjon etter mine uker. Hvis vi gjør det slik at jeg tar min mødrekvote i tillegg til fellesperioden og far kun tar sin fedrekvote. Kan jeg da ha ulønnet permisjon samtidig som far har permisjon?

Men da blir jo ikke den samla permisjonen noe lengre? Far kan utsette fedrekvoten til etter din evt ulønna også.

Det var ikke nødvendigvis det som var ønsket. Ønsket var å ha litt permisjon sammen :-)
Åja, skjønner! Vi sitter og skal dra permisjonen lengst mulig, så jeg er litt inne i den tankegangen ;)

Det er vel bare når far skal ha felleskvote at det stilles krav til mors aktivitet.

Så lenge far kun tar ut fedrekvoten så er det ikke noe aktivitetskrav til mor, da kan du gå hjemme :)

jeg vet om et par som reiste til thailand 10 uker under pappa permisjonen:) greit med litt ferie sammen:)

Ja det kan du. Mannen min tar ut ferie tre uker til høsten, og vi har bestilt stor leilighet i Spania den perioden. Gleder meg skikkelig!!!!
Jeg skal også ha lurt ulønnet perm vår/sommer 2016.

Back
Topp