Kan jeg ha mistet spiren?!

LykkeligRose

Glad i forumet
Nå blir jeg bekymret her!

I dag skal jeg være 4+4 eller 4+5.
Tok en test i dag for skøy med siste tidligstripsen jeg hadde. Fikk bare så vidt en strek som var synlig, og mindre tydelig enn de jeg tok etter ikm. Siden jeg ikke rør har slått meg til ro med resultatet tok jeg en cb digital nå nettopp. Men på den fikk jeg bare "gravid 1-2", mens jeg snart egentlig burde havne i kategorien 3+?!!! Regner med den gir dette pga lavt hcg nivå.. Om det har noen betydning kom det opp først at jeg var gravid så brukte den litt tid før ukenumrene kom opp. Har ikke blødd noe som jeg har lagt merke til, men kjenner lite nederst i magen for tiden.
 
Nå blir jeg bekymret her!

I dag skal jeg være 4+4 eller 4+5.
Tok en test i dag for skøy med siste tidligstripsen jeg hadde. Fikk bare så vidt en strek som var synlig, og mindre tydelig enn de jeg tok etter ikm. Siden jeg ikke rør har slått meg til ro med resultatet tok jeg en cb digital nå nettopp. Men på den fikk jeg bare "gravid 1-2", mens jeg snart egentlig burde havne i kategorien 3+?!!! Regner med den gir dette pga lavt hcg nivå.. Om det har noen betydning kom det opp først at jeg var gravid så brukte den litt tid før ukenumrene kom opp. Har ikke blødd noe som jeg har lagt merke til, men kjenner lite nederst i magen for tiden.

Hmmm. Tok du den om morgenen? Det kan jo være det at urinen ikke har vært så konsentrert pga du kanskje drakk mye i går kveld.

Når det gjelder den digitale tror jeg det er sånn at gravid kommer opp først og så uken. Gjorde sånn med meg hvertfall :)

Du sier at du først tok stripsen og så den digitale.. Var det fra samme urin, eller tok du digital når du måtte tisse igjen?
 
Jeg tok stripsen på morgenen. Men hadde vært opp for å tisse i 3 tiden. Cb digital tok jeg nå i 4 tiden. Hadde kanskje gått en 4 timer siden siste do-besøk da..?
 
Tror det er varierende når man får de ulike ukene på cb (mange på ulike forum som skremt skriver om utslag på for få uker). Og, som jeg har fått bekreftet i dag, vil ikke fargen på streken nødvendigvis fortelle om mengden hcg. Jeg ville blitt, og ble jo, like bekymra som deg da <3
 
Håper det! Har ikke kjent noe i magen på en stund og brystene er ikke ømme lenger, så det var ikke noen god opplevelse med testen nå:(
Får smøre meg med litt tålmodighet, og prøve ny digital til uken tenker jeg, så lenge jeg ikke begynner å blø. Da stikker jeg til legen. Tror nesten jeg må bestille meg flere test-strips også :eek:
 
Det er en ganske nervepirrende tid dette her :| Jeg har vært helt på tuppa store deler av dagen siden positiv test. Krysser fingrene for oss alle!
 
Nå blir jeg bekymret her!

I dag skal jeg være 4+4 eller 4+5.
Tok en test i dag for skøy med siste tidligstripsen jeg hadde. Fikk bare så vidt en strek som var synlig, og mindre tydelig enn de jeg tok etter ikm. Siden jeg ikke rør har slått meg til ro med resultatet tok jeg en cb digital nå nettopp. Men på den fikk jeg bare "gravid 1-2", mens jeg snart egentlig burde havne i kategorien 3+?!!! Regner med den gir dette pga lavt hcg nivå.. Om det har noen betydning kom det opp først at jeg var gravid så brukte den litt tid før ukenumrene kom opp. Har ikke blødd noe som jeg har lagt merke til, men kjenner lite nederst i magen for tiden.

Det er nok mye som spiller inn her, lite konsentrert urin for eks! Kjøp en ny digital på mandag så kan du ta den på tirsdag :) da får du sikkert 3+! Og det varierer jo fra person til person hvor mye hcg man produserer! Så om du produserer litt mindre så vil det ta lengre tid før du får 2-3 eller 3+ :) krysser fingrene for deg
 
Skjønner det er ekkelt, har blitt skremt flere ganger jeg også med svakere test da den burde vært sterkere. Men den har alltid kommet sterkere tilbake:) har opplevd det er stor forskjell på testene mtp fargestoff:/

Men er ingen kjekk følelse. Om du ikke tester igjen og får bedre resultat får du vel komme til for å måle hcg hos legen kanskje? Så slipper du gå og være redd.

Krysser fingrene for deg:)
 
Håper det går bra med spiren likevel, krysser fingrene for deg <3
 
Det er helt sikkert at urinen ikke var nok konsentrert :) ta en ny til uken, og hvis du blir mer bekymret så ringer du legen og ber om blodprøver for å sjekke HCG- stigningen :)
 
Sniker fra mai. Clear blue digital med ukesindikator viser tiden fra befruktning, og den skjer jo fra uke 2 ca i svangerskapet (spiren er derfor stort sett to uker yngre enn svangerskapet). Så 3+ er det mange som ikke får før nærmere 6 fullgåtte uker (og må stort sett ihvertfall bikke 5 uker). På toppen av det hele stiger HCG individuelt, så det kal være unøyaktig pga det og :)
 
Hadde litt vondt igjen i mårrest, akkurat som at jeg skulle kjenne det er noe der. Ingen blødninger enda:) blir jo litt nervøs for EXU også hvis hcg er lavt. Alt for mye man skal bekymre seg for tidlig :eek:
 
Nå har jeg begynt å blø litt også.. Litt brun utflod i går kveld, mens i dag har det kommet mer rødt blod. Leser at noen opplever blødninger uten at det er noe galt, men nå vet jeg virkelig ikke :(
 
Nå har jeg begynt å blø litt også.. Litt brun utflod i går kveld, mens i dag har det kommet mer rødt blod. Leser at noen opplever blødninger uten at det er noe galt, men nå vet jeg virkelig ikke :(

Kom deg til lege. :) kan godt hende dette ikke er noe å bekymre seg for!
 
Nå har jeg begynt å blø litt også.. Litt brun utflod i går kveld, mens i dag har det kommet mer rødt blod. Leser at noen opplever blødninger uten at det er noe galt, men nå vet jeg virkelig ikke :(
Er så vanskelig å vite, mange som blør i svangerskapet uten at det er sa. Prøv å kontakte legen for få tatt blodprøver?
 
Ringte til legekontoret. De sa at det ikke var noe de kunne gjøre egentlig, men jeg fikk komme inn i morgen hvis jeg ville. Håper jeg kan bli litt beroliget i alle fall. Skal kjøpe inn ny tester også tenker jeg for å se litt selv... Alle solskinnshistorier mottas! Er helt på gråten her nå :(
 
Huff... blødning er alle gravides frykt... kan ikke annet enn å sende deg en stooor klem og håpe på gode resultater i morgen..! Men som sagt tidligere er det flere som har blødninger i svangerskapet uten at det er noe galt... på andre siden er det veldig mange som mister veldig tidlig.. aller flest før de i det heletatt har funnet ut at man er gravid..og det er jo en grunn til at man lengter etter de 12 første ukene er over... sender deg mange gode klemmer og håper på det beste for deg og spiren din <3
 
Nå ser det ut som at det er over for min del :(

Dro til apoteket for å kjøpe nye cb digital tester. Testet akkurat nå, i halv 2 tiden. Det er ikke optimal urinkonsentrajson, men måtte bare teste. Fikk "ikke gravid" som jeg syntes var alt for svakt selv til å være midt på dagen. Når jeg skulle reise meg så jeg at det hadde kommet en skikkelig rød slimklump og endel do etter jeg hadde tisser på pinnen.... Så det er vel et ganske dårlig tegn. Var så innstilt på juni, men så har vi på en måte vært heldige å få det til å klaffe med en gang, så vi må vel bare forberede oss på å måtte jobbe litt for det som de fleste andre...
 
Nei, så trist:/ selv om det klaffet med en gang betyr ikke det at det ikke er forferdelig trist å miste:/ føler med deg/dere og håper spira sitter igjen raskt. Du blir jo tydeligvis raskt gravid og det er jo en trøst kanskje <3 tenker på deg!
 
Back
Topp