Kan jeg fryse hvitvin??

FruGull

Glad i forumet
Skal lage risotto som trenger 1 dl hvitvin. Kan jeg fryse resten av vinen og ta den opp til samme formål?[8|][:)]

[:)]

ORIGINAL: Sunniva85

Så lenge det ikke er en full flaske, for da risikerer du at den sprekker.
Nei tenkte å fryse den i passelig porsjoner i så fall![:)]

vet ikke når det er i mat,men vi glemte ut vinen i fryseren en gang(skulle bare rask kjøles[:D])å den smakte pyton etter på[:'(]

Det er jo ikke meningen at jeg skal DRIKKE den etter den er fryst da![:D]
Men syned det er litt råflott å slå ut resten av hvitvinen liksom..
mener å huske at jeg så på et matlagingsprogram en gang at de frøs vin i isposer elelr noe til matlaging...[8|][:)]

ORIGINAL: stardust

vet ikke når det er i mat,men vi glemte ut vinen i fryseren en gang(skulle bare rask kjøles[:D])å den smakte pyton etter på[:'(]
Uff da.. da er det kanskje ikke verdt det..[&o]

ORIGINAL: snuppis!

Hvitvin og rosévin skal ikke fryses [:)]
Takk, da vet jeg det![:)]
Synd de ikek selger sånn "matvin" lenger som har lenger holdbarhet..[&o] I hvert fall finner jeg ikke det noen steder..

[:)]Jeg har fryst hvitvin i isterningposer - for å bruke i fiskegryte. Har gått bra det.
Men ,jeg pleier å bytte ut hvitvin i oppskrifter med syrlig eplejuice - går bra det (i alle fall i fiskegryten[:D])

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Jeg har fryst hvitvin i isterningposer - for å bruke i fiskegryte. Har gått bra det.
Men ,jeg pleier å bytte ut hvitvin i oppskrifter med syrlig eplejuice - går bra det (i alle fall i fiskegryten[:D])
Åkei, kanskje jeg kan prøve det i risottoen min da! prøvde å lage uten sist, men da var det liksom noe som manglet..[;)]

Back
Topp