Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Dollface
Tar hensyn til andre folks matskikker på lik linje med matallergier, både i barnebursdag og voksen-selskapeligheter..
ORIGINAL: *Sommerbabyer*
ORIGINAL: Dollface
Tar hensyn til andre folks matskikker på lik linje med matallergier, både i barnebursdag og voksen-selskapeligheter..
Sign
ORIGINAL: trollfrøkna
som sagt så er det ikke stress å servere kyllingpølser. men å koke ut kasseroller x antall ganger eller kjøpe nye kommer ikke på tale.
Hensyn til barn er viktig så ingen skal føle seg utenfor, men en annens tro bør ikke krasje helt med egne verdier. Vil noen ha halal må de ordne det selv.
jeg hadde aldri servert halal. Det er en grusom dyremisshandling som burde bli forbudt ved lov. Og ingen kommentarer om at jeg ikke vet hva jeg prater om for jeg har vært med å slakte mange ganger på vandlig vis. halal har jeg bare sett opptak av men det er ingen tvil om at det er langt mer grusomt.
Kan legge til at jeg syntes det er merkelig at kjøttet blir like bra. Halal er en veldig stressende måte for et dyr å dø på. Det er ingen ny oppdagelse at dyr som har hatt det bra blir bedre mat. dere har vel sett reklamene for frittgående høner, at de legger bedre egg, Tines reklamer om kuer på grønne enger som skal gi bedre melk enn de som står på en bås alle dager i året. Det settes inn ressurser på mobile slakterier og kortreist mat fordi lang reise utløser så mye stress at kjøttet blir seigere og dårligere på smak
og når koranen ble skrevet var verden en helt annen enn den er i dag. Vi har mer kunnskap om blant annet dyrevelferd, avstraffelser og ekteskapelige forhold. Jeg sier ikke at det er noe galt i selve troen, men at den som alt annet burde moderniseres litt med tanke på at det har gått noen tusen år...
tro er sterk, men jeg er ganske sikker på at hverken en muslim som får
bruker samme kjele til svin og annet kjøtt, en jøde som lager egg og kjøtt på samme fjøla eller en hindu som spiser kukjøtt havner i helvete. Jeg blir litt revet med her men syntes religioner burde konsentrere seg langt mer om verdensfred og å ikke drepe hverandre pga tro enn om matvarer.
jeg kan forøvrig ikke tenke meg at noen forventer at det serveres halal i barnebursdager. Har aldri hørt om at foreldre har satt det som kriterium for om deres barn kan komme i en barnebursdag.
ORIGINAL: trollfrøkna
som sagt så er det ikke stress å servere kyllingpølser. men å koke ut kasseroller x antall ganger eller kjøpe nye kommer ikke på tale.
Hensyn til barn er viktig så ingen skal føle seg utenfor, men en annens tro bør ikke krasje helt med egne verdier. Vil noen ha halal må de ordne det selv.
jeg hadde aldri servert halal. Det er en grusom dyremisshandling som burde bli forbudt ved lov. Og ingen kommentarer om at jeg ikke vet hva jeg prater om for jeg har vært med å slakte mange ganger på vandlig vis. halal har jeg bare sett opptak av men det er ingen tvil om at det er langt mer grusomt.
Kan legge til at jeg syntes det er merkelig at kjøttet blir like bra. Halal er en veldig stressende måte for et dyr å dø på. Det er ingen ny oppdagelse at dyr som har hatt det bra blir bedre mat. dere har vel sett reklamene for frittgående høner, at de legger bedre egg, Tines reklamer om kuer på grønne enger som skal gi bedre melk enn de som står på en bås alle dager i året. Det settes inn ressurser på mobile slakterier og kortreist mat fordi lang reise utløser så mye stress at kjøttet blir seigere og dårligere på smak.
og når koranen ble skrevet var verden en helt annen enn den er i dag. Vi har mer kunnskap om blant annet dyrevelferd, avstraffelser og ekteskapelige forhold. Jeg sier ikke at det er noe galt i selve troen, men at den som alt annet burde moderniseres litt med tanke på at det har gått noen tusen år...
tro er sterk, men jeg er ganske sikker på at hverken en muslim som får bruker samme kjele til svin og annet kjøtt, en jøde som lager egg og kjøtt på samme fjøla eller en hindu som spiser kukjøtt havner i helvete. Jeg blir litt revet med her men syntes religioner burde konsentrere seg langt mer om verdensfred og å ikke drepe hverandre pga tro enn om matvarer.
jeg kan forøvrig ikke tenke meg at noen forventer at det serveres halal i barnebursdager. Har aldri hørt om at foreldre har satt det som kriterium for om deres barn kan komme i en barnebursdag.