Kan jeg bade nå egentlig?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har så lyst til å bade i havet i morgen. Ser så utrolig deilig ut:) Men jeg mistenker at slimproppen har gått og hadde 1-2 cm åpning for to uker siden. Er det noen regler på dette? Vet man ikke skal ta boblebad nå i sisten.

Vet ikke om det er rett eller galt, men så lenge vannet ikke har gått skal det vel ikke være farlig... Men jeg personlig ville kanskje ha droppet det... 
Bedre å være på den sikre siden tenker jeg. 

iom at norge har noe av det reneste badevannet som finnes, og vannet ditt ikke har gått - så ja...

Dollface skrev:
iom at norge har noe av det reneste badevannet som finnes, og vannet ditt ikke har gått - så ja...

Jeg tror kanskje ikke jeg ville badet i havet da, men i ferskvann hadde jeg nok gjort det. Her bader vi jo i vann som er så rent at vi kan drikke det uten trøbbel. 

Klart du kan bade hvis det er god vannkvalitet der du skal. :)

Jeg bader ikke i ferskvann. Det er grusomt, så det må bli saltvann:) Lurer på om jeg skulle tatt meg en liten dukkert da:)

Sukkertopp skrev:
Klart du kan bade hvis det er god vannkvalitet der du skal. :)

Det er vel bra vann i oslofjorden?:)

Aravis skrev:
Skal ikke gjøre det hvis man har åpning av noe slag, visstnok. 

og hvordan skal man vite at man har åpning?
Jeg kan ha 3 cm uten å vite det.... ingen som sjekker det før fødsel normalt sett...

JEG hadde badet. Vannet i oslofjorden er vel ganske så rent, syns jeg at de snakket om på nyhetene i går :)

http://www.aktivioslo.no/info/badetemperaturer-i-oslo/

Dollface skrev:

Aravis skrev:

Jeg kan ha 3 cm uten å vite det.... ingen som sjekker det før fødsel normalt sett...

JEG hadde badet. Vannet i oslofjorden er vel ganske så rent, syns jeg at de snakket om på nyhetene i går :)

Hun skriver jo lengre opp her at hun hadde 1-2 cm for et par uker siden.

ludine skrev:

Dollface skrev:

Aravis skrev:

Hun skriver jo lengre opp her at hun hadde 1-2 cm for et par uker siden.

Ja, men hva med oss som IKKE har sjekket det da?
Ingen vet egentlig når og om de har åpning før de er i fødsel.. det er alliekvel ingen som går ut og advarer folk mot å bade i svangerskapet - på samme måte som de advarer mot røyk, alkohol, spekemat, upasteurisert ost osv osv osv....

Om slimproppa har gått skal man vel ikkje bade i offentlige bad, sjø osv. Var Iallfall det eg blei fortalt.

Jeg har hørt at man ikke skal bade på offentlige steder de siste ukene før termin pga infeksjonsfare

Bli enige da damer:p Jordmor er ikke på jobb i morgen heller så får ikke hørt med ho:) Vet man ikke skal bade 6 uker etter fødsel, har ikke fått med meg noe før.

søteste skrev:
Bli enige da damer:p Jordmor er ikke på jobb i morgen heller så får ikke hørt med ho:) Vet man ikke skal bade 6 uker etter fødsel, har ikke fått med meg noe før.

det er fordi det ikke eeer noe før.. med mindre du har blødninger eller vannet har gått... da er det nemlig åpent og fare for infeksjon... :) Da skal du også ligge unna badekar, ferskvann, boblebad og basseng...

Hvis du er usikker, og du ikke får tak i jordmora di, og du heller vil at alle her skal bestemme for deg, så foreslår jeg at du rett og slett lar være å bade. Enkelt og greit. 

IsThaBeth skrev:
Hvis du er usikker, og du ikke får tak i jordmora di, og du heller vil at alle her skal bestemme for deg, så foreslår jeg at du rett og slett lar være å bade. Enkelt og greit. 

Noen ganger er det fint å la være å svare tenker jeg, spesielt når man kommer med slike svar. Det kan ikke være bare jeg som er glad i å bade og går gravid på sommeren. Er jo mulig noen faktisk har fått svar på dette av endten jordmor eller lege. Uansett så gjør jeg hva jeg vill til syvende å sist. Men synes det er flott å høre med andre hva de har fått beskjed om eller har hørt om. Og det er vel derfor vi har babyverden. Ingen bestemmer hva jeg skal gjøre, jeg er min egen herre og bestemmer fullstendig over meg selv og min kropp;)

søteste skrev:

IsThaBeth skrev:

Noen ganger er det fint å la være å svare tenker jeg, spesielt når man kommer med slike svar. Det kan ikke være bare jeg som er glad i å bade og går gravid på sommeren. Er jo mulig noen faktisk har fått svar på dette av endten jordmor eller lege. Uansett så gjør jeg hva jeg vill til syvende å sist. Men synes det er flott å høre med andre hva de har fått beskjed om eller har hørt om. Og det er vel derfor vi har babyverden. Ingen bestemmer hva jeg skal gjøre, jeg er min egen herre og bestemmer fullstendig over meg selv og min kropp;)

og jeg bestemmer at du skal bade.

Dollface skrev:

søteste skrev:

det er fordi det ikke eeer noe før.. med mindre du har blødninger eller vannet har gått... da er det nemlig åpent og fare for infeksjon... :) Da skal du også ligge unna badekar, ferskvann, boblebad og basseng...

Ja, var slik jeg trodde også:) Men alle mener så masse forskjellig ang dette. Her har det ikke gått noe vann nei, så da blir det nok en liten dukkert:) Om varmen tilsier det:)

Dollface skrev:

søteste skrev:

IsThaBeth skrev:

og jeg bestemmer at du skal bade.

Oki da, du er sjef:p Hihi

Back
Topp