kan jeg avlyse julaften?!

Her feirer vi jul hjemme hos meg...Syntes det ble slit å dra dit ett år og der ett annet år...

Så vi har gjort det sånn at de som vil kan komme til oss...da slipper jeg ha på samvittigheten at noen ble såret eller noe sånt..

ORIGINAL: MzDomino!

uansett hva jeg velger å ikke velger så er det en eller annen som ender opp med å bli fornæremt eller sur!!! [:o]

Etter jeg fikk min egen familie så skulle jo jula være såå koselig..
nå syns jeg bare det er stress..

mamma og sambo er ikke akkurat bestevenner...
men de kan feire jul sammen altså.
det er bare det at mamma vil at jeg skal sove hos hu med barna der på julaften..
og sambo vil dra hjem..
kjedelig for han å dra hjem alene på julaften da..

og han vil feire her..
men da blir det bare hans famlile..
ikke min siden vi har ikke plass til alle..
han har to i familien ....

åååååååååååååååååååååååååååååå
HAT! [:'(][:@]

Hvem feira dere sammen med i fjor?

Hvis det var hans familie, så hadde jeg nok ikke vært i tvil. Hadde reist hjem til min familie, og hjem igjen med sambo på kvelden. Barna ville jeg lagt i bilen slik at det bare var å bære dem inn. Også kunne dere hygget dere dere to ;)

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

ORIGINAL: Greven av gral

Vi hadde samme problemstilling, men vi har tatt julen tilbake.
Vi feirer jul alene hjemme, bare oss 4. Vi setter av tid til ungene, vi spiser nissegrøt og ser tegnefilmer med dyna i sofa`n.
Vi spiser middag når det passer oss og åpner gaver mens barna fremdeles er opplagte...

I romjulen passer vi på å besøke alle besteforeldrene[:)]

Høres helt jævla fantastisk ut spør du meg!! [:D] 
Og som du sier, det finnes mange andre dager i julen man kan besøke familien. Men jeg tror det hadde blitt sykt ramaskrik om vi bestemte oss får å feire alene oss 4. Da tror jeg vi nærmest hadde blitt fryst ut av familien.

Det ble ramaskrik det første året, men så ga det seg[:)]

Vi feirer jul alene hjemme, bare oss 4. Vi setter av tid til ungene, vi spiser nissegrøt og ser tegnefilmer med dyna i sofa`n.
Vi spiser middag når det passer oss og åpner gaver mens barna fremdeles er opplagte...

Og som du sier, det finnes mange andre dager i julen man kan besøke familien. Men jeg tror det hadde blitt sykt ramaskrik om vi bestemte oss får å feire alene oss 4. Da tror jeg vi nærmest hadde blitt fryst ut av familien.

åh det hørtes koselig ut.. skulle ønske vi og hadde det sånn.. men her er begge familiene veldig strenge på at julaften er familiedag med hele familien osv.. men jeg tenker mest at julaften er for BARNA, at de skal ha en fin kveld, uten alkohol mens de er våkne, kose oss med pakker osv.. er jo nok av dager ellers i året å møte familie vel :/

Så feir bare dere 3 da!!

Her har begge to skilte familier,så det blir hvert sitt år..
Farmoren var heldig å fikk den 1.jula, så var vi hos farfarn i romjula..
I år er det mormoren som får æren.. og bestefaren i romjula tenker jeg..

Man må bare sette ned foten å drite de som blir sure på leggen atlså..
For man kan ikke tilfredstille ALLE sammen! det går ikke

Vi feirer jul hjemme. Ferdig med det. De som vil/kan får komme til oss. Jeg hadde lett sagt til alle at fra nå av feirer dere jul hjemme fordi dere ikke orker å dele dere mer og at huset er åpent for de som vil. Hvis noen (din mors familie) klager over plass så får de bare la vær å komme da. Take it or leave it altså. 

syns det er så fælt at enkelte familiemedlemmer skal henge seg opp i hvor man feirer jul. det må jo være opp til hver enkelt hvor man ønsker å være.

ville sagt at noen år fremover feirer vi hjemme til barna er større, og de som vil komme kan gjerne gjøre det.

Huff, så fælt å få jula ødelagt på den måten[X(]

Her hos oss startet vi en tradisjon da vi kjøpte huset. Vi feirer jul hjemme hos oss selv og de som vil være sammen med oss kommer hit[:)] Vi har begge skilte foreldre, så den løsningne fungerer strålende her. Vi har heller ikke sitteplass i sofaen til alle, men vi samler diverse puffer og stoler rundt stuebordet og får det ganske koselig til slutt allikevel.

Jeg tror jeg hadde sett på hva som var best for BARNA jeg, og blir noen snurt så kan man jo minne de litt på hva julen egentlig handler om[8D]

Lykke til!

Back
Topp