kan jeg avlyse julaften?!

MzDomino!

Gift med forumet
uansett hva jeg velger å ikke velger så er det en eller annen som ender opp med å bli fornæremt eller sur!!! [:o]

Etter jeg fikk min egen familie så skulle jo jula være såå koselig..
nå syns jeg bare det er stress..

mamma og sambo er ikke akkurat bestevenner...
men de kan feire jul sammen altså.
det er bare det at mamma vil at jeg skal sove hos hu med barna der på julaften..
og sambo vil dra hjem..
kjedelig for han å dra hjem alene på julaften da..

og han vil feire her..
men da blir det bare hans famlile..
ikke min siden vi har ikke plass til alle..
han har to i familien ....

åååååååååååååååååååååååååååååå
HAT! [:'(][:@]

Be hjem til deg selv, la de som vil komme komme og drit i resten. Tror nesten bare man må gjøre det sånn. Og plass er det alltids, selvom det blir trangt. Er ikke SÅ trangt hjemme hos deg da. Hvor mange var vi på den jentefesten? 20 stk?

Åh, helt enig! Hater julestyret selv med komplisert familie.

Men har dere ikke noen annenhvert år ordning?

ORIGINAL: Labambie

Be hjem til deg selv, la de som vil komme komme og drit i resten. Tror nesten bare man må gjøre det sånn. Og plass er det alltids, selvom det blir trangt. Er ikke SÅ trangt hjemme hos deg da. Hvor mange var vi på den jentefesten? 20 stk?

men du skjønner..
min "fine" familie må ha nok av sitte plasser, og helst litt unna hverandre..
vi blir vel 11 stk.. og da får ikke alle plass i sofaen..
så det jo ikke... [8|]
og jeg har tross alt ikke plass til kaffe og kakene på stua..
å spise det på kjøkkenbordet.. det er uaktuelt, for sånn gjør man ikke på julaften.. [:-]

LETT eller?!

værste med det hele at jeg får mamma til å bli splitta og, hvis jeg ikke føyer meg etter resten..
siden hu vil ha meg og barna der.. og den andre delen..
[:-]

vi har annhvert år med min familie og med hans. sånn må det bare blir når vi begge har skilte foreldre med store familier!

Lei ei hytte på fjellet ,ta med familien og reis! De som vil være med å feire jul får enten leie et sted i nærheten ,eller komme på dagstur,(ev. lei ei så stor hytte at alle er der heeeele jula.(Ikke å annbefalle[&:]))

Jeg har bare innsett at juleglede er for barna og gjør det beste ut av to par skilte besteforeldre...

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

dette er ganske så nytt for oss...
men første året var jeg hos mormor med mamma og bestefar og oliver.
andre året så var alle hos mamma..
i fjor var vi her.. jeg og familien pluss mamma..

så i år aner jeg ikke... [:-]

Kan dere ikke være alene da? Uten foreldre, svigers osv osv..
Vi var alene for første gang i fjor. Hadde det fantastisk koselig!! Så vi skal være alene i år også.

På dagen tar vi runden på kirkegården, til farmora til sambo osv. Og på kvelden så er vi alene [:)]

ORIGINAL: MzDomino!

da skjønner jeg jo at samboeren din vil feire med sin familie også da....

ORIGINAL: skravla

da skjønner jeg jo at samboeren din vil feire med sin familie også da....

ja men da har vi jo gjort... [&o]

Lag familiejul med BARE familien deres!
DU, mannen og barna! + evt en nisse[8D]

Slik er jeg vant å feire jul og synes det er minst pes slik. Uendelig herlig, man slipper å styre, for det er bare en selv[:D]

Så regnestykket tilsier egentlig at det er hans familie sin tur i år.
Det må jo din mor forstå også.
Hos oss er mine foreldre skilt, samboerens ikke. Ordningen er slik at vi er hos hans familie annenhvert år (de skal ikke lide for at mine foreldre er skilt) og da hos Pappa og Mamma hvert 4 år i prinsipp da.
Men f.eks i fjor feiret vi hjemme hos oss og hadde pappa og svigerfamilien sammen. I år skulle egentlig vi feire med bare svigerfamilien, men min mor og stefar blir med.
Det er supervanskelig, Pappa er alene, så i år har han ingen (dvs han feirer ofte med sin andre ekskone og deres barn når han ikke er med oss) og mamma ville at jeg skulle spørre om de kunne komme til svigerfamilien  i år. Jeg hater å blir mellomleddet. Jeg hadde ikke lyst til å spørre, og følte meg bare så dum! Men nå blir det sånn for ellers som du sier så blir noen sure og snurte. PYTON!
Nå ble det litt langt her, men man burde egentlig avtale litt klare kjøreregler så kan man vike fra de hvis man selv ønsker.

Jeg hadde glatt avlyst hele driiten og reist langt vekk, og bare feiret jul med mannen min og ungene..

vi gidder ikke stresse med å kjøre og ta med gaver og pakke gaver tilbake i bilen.. Så vi feirer hjemme.. Også kommer svigers.. Men de er bare to.. Og han har kniven på strupe for han var ikke der for gubben når han var liten.. Og min famile er ikke velkommene, kommer ikke så godt overens med de.. Det holder at de kommern dag i romjula...

Vi hadde samme problemstilling, men vi har tatt julen tilbake.
Vi feirer jul alene hjemme, bare oss 4. Vi setter av tid til ungene, vi spiser nissegrøt og ser tegnefilmer med dyna i sofa`n.
Vi spiser middag når det passer oss og åpner gaver mens barna fremdeles er opplagte...

I romjulen passer vi på å besøke alle besteforeldrene[:)]

Skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem at du og ungene ikke skal sove der jeg da... Vi sover ikke over hos de vi er hos på julaften, og ikke de som er hos oss på julaften.

vi har annet hvert år på hver sin familie... men både i fjor og i år kommer vi til å være bare oss. ingen besteforeldre eller annen familie...

ORIGINAL: Greven av gral

Vi hadde samme problemstilling, men vi har tatt julen tilbake.
Vi feirer jul alene hjemme, bare oss 4. Vi setter av tid til ungene, vi spiser nissegrøt og ser tegnefilmer med dyna i sofa`n.
Vi spiser middag når det passer oss og åpner gaver mens barna fremdeles er opplagte...

I romjulen passer vi på å besøke alle besteforeldrene[:)]

Høres helt jævla fantastisk ut spør du meg!! [:D] 
Og som du sier, det finnes mange andre dager i julen man kan besøke familien. Men jeg tror det hadde blitt sykt ramaskrik om vi bestemte oss får å feire alene oss 4. Da tror jeg vi nærmest hadde blitt fryst ut av familien.

Huff, kjenner til styret rundt jul og familie. Det har lenge vært tradisjon og feire jul hjemme hos mine foreldre, etterhvert som vi har blitt voksne har det blitt 2hvert år pga feirng hos svigers og divers. Vel, julen 2009 så skulle julen feires hos mine foreldre. Nå er det jo iløpet av årene kommet en del barn, så det hadde blitt veldig trangt,hektisk å feire hos mine foreldre. Minste jenta mi var ikke mer enn 2mnd, og såg ikke helt for meg å dra ut på julefeiring i ett hus med masse mennesker,bråk og styr. Så jeg gav beskjed om at vi ikke kom. Å hellane min mor ble sur. Hun la på tlf når jeg pratet med henne om dette, og klarte ikke i det heletatt og se det fra min side. Nei, skulle ta hensyn til henne først, og ikke til den lille babyen på 2 mnd, som faktisk hadde det best av å være hjemme uten for mye styr rundt seg.[&:]
20+ mennesker i ett bittelite hus og med enkelte barn der som bråker og styrer på mer enn 10stk, det orket jeg bare ikke.
Nå er jo vi voksne, etablerte med egne barn/familie. Syns nå at tradisjonen kan tas over av den yngre generasjon og så kan heller mine foreldre bli invitert til noen av oss barna i jula. Mindre styr for dem og det. Vi er jo 3jenter som er etablerte, så burde ikke by på problemer.

Har ikke så mange tips og råd å gi, kjenner jeg gruer meg litt til å ta opp temaet, hvor skal julen feires i år.[&:]

Håper det ordner seg for dere på en eller annen måte.[:)]

Back
Topp