Kan huseier nekte leietaker å ha gassgrill?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg fikk en sms fra huseieren i dag, med beskjed om å fjerne gassgrillen vår pga "eksplosjonsfare".

Jeg antar han har lest artikkelen om huset i Sverige som brant ned: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/s...erte-og-totalskadet-hus-i-sverige/a/23270884/

Kan de kreve dette? Grillen kostet 5000, vi skaffet den i fjor, og vi har lite lyst til å selge den allerede..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jøss, det kan jeg ikke forestille meg at han kan? Blir jo som å si at dere får ikke eie kaffetrakter fordi at om dere glemmer støpselet kan det begynne og brenne..

Hahah for en raring :-) nei han kan nok ikke bestemme det. Om dere er nøye med å skru på sikringen på gassen, er det vell ikke farlig ?

15 Mars 2015

Nei det kan han ikke. For en raring :)

Det må stå i kontrakten du har skrivet under på. Ser ikke for meg at det ellers skal være lovlig å nekte. Med mindre det er en regel i et borettslag dere leier i, men igjen, da ville det nok stått i kontrakten deres.

Oi oi dere må fjerne ovn og varmeovn fordi det er brannfare! ;p hehe

Det hørtes ikke riktig ut ihvertfal

Høres merkelig ut spør du meg... Mener det burde stå i kontrakten om dere ikke fikk ha gassgrill...

Noe spesielt ja. Og kan ikke tenke meg at han har lov til å nekte dere å ha den. Ville ha ringt til feks leieboerfireningen i morgen og hørt med de. Og bedt om å få svaret skriftlig.. Og levert huseier

Huseiere er rare :p jeg leide hos et gammelt par som nekta meg å ha kjæresten på overnattingsbesøk, da ble det dobbel slitasje på leiligheten og de skulle ha dobbel leie haha :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet at mange kan være skeptisk til gass og sånn, men han kan da ikke nekte dere å ha en gassgrill! Det blir jo som andre her sier, som om han skulle nekte dere å eie alt annet som kan være brannfarlig :P

Huseiere er rare :p jeg leide hos et gammelt par som nekta meg å ha kjæresten på overnattingsbesøk, da ble det dobbel slitasje på leiligheten og de skulle ha dobbel leie haha :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Hahaha samme skjedde med meg, jeg flytta ut etter 1,5 mnd for å si det sånn!!;)

Jeg leide hos en ensom fyr en gang.. Ventet 3 mnd på leiligheten for han skulle bare pusse litt opp. Tok 2 mnd lenger enn forespeilet. Og når jeg først fikk flyttet inn så kom han hele tiden på ting som han måtte fikse slik at han kunne komme inn i leiligheten til meg. Skikkelig creepy fyr.. Flyttet etter 1 mnd!

Men ja. Tviler på at de kan nekte dere å ha denne grillen, måtte stått i den opprinnelige kontrakten da.

Om det står i kontrakten at dere kun kan ha EL grill kan han nekte dere. Og en del steder vet jeg huseier og borettslag har regler om dette bla. pga matos.

Back
Topp