Kan fotografen bare.....

mammatilstorm

Elsker forumet
bruke bilder som de har tatt av barn(og voksne) til å bruke på forsiden av en hjemmeside,eller i vinduet på studioet sitt ol uten å spørre de som er på bildet først?

Jeg har ikke noe i mot det altså,men ble litt nysgjerrig på det når jeg i dag fikk vite at sønnen min har vært avbildet på hjemmesiden hennes en stund uten at jeg har vist det selv.

Jeg er akkurat midt oppi en sak, som ligner litt.
Datteren min er akkurat blitt brukt uten å spørre oss, i en katalog for å markedsføre seg selv av en fotografkjede.

Det er visst sånn at det ikke er ulovlig, men høflig å spørre om å bruke bildene de selv har tatt, til markedsføring av seg selv.

Enden på min vise, ble tilslutt at jeg har fått en god kompensasjon.

Send en pm om du vil, for vil ikke brette ut alt her.

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Noen fotografer har i avtalene de skriver med foreldrene at de kan gjøre det ja. Det er jo til syvende og sist de som har rettighetene til bildene. Selv om en godkjenning til bruk av bildene gjelder at foreldrene må godkjenne også. Derfor står det i mange av avtalene..[:)]

har ikke sett noe avtale vi[:)][8|]

ORIGINAL: mammatilstorm

Noen fotografer har i avtalene de skriver med foreldrene at de kan gjøre det ja. Det er jo til syvende og sist de som har rettighetene til bildene. Selv om en godkjenning til bruk av bildene gjelder at foreldrene må godkjenne også. Derfor står det i mange av avtalene..[:)]

har ikke sett noe avtale vi[:)][8|]

Står vel kanskje når en bestiller time, eller får bildene. Husker ikke helt, men jeg har sett flere sånne "Fotografen har alle rettigheter og kan bruke bildene som de vil"type ting..[8D]

ja ok[:)]

Back
Topp