Kan fosteret sparke på isjias nerven?

adhd-mamma

Blir kjent med forumet
Hei. Er i uke 30 +4 nå.
Siden uke 12 har jeg slitt med svangerskapsrelatert Isjias og bekkenplager. Vil setter smertene på en 5/10.
Men de siste 2 døgnene har jeg hatt sinnsykt intense smerter i korsryggen som ligner på isjias smerter med stråling ned i leggen som har vart i 1-2 minutter. Har hatt 10 slike "hendelser" de to siste døgnene. Smerten er langt over 10/10 i styrken. Det er så vondt at tårene spretter og jeg stopper helt opp, enten hengende over benk/bord eller siger i sammen der jeg står. Kan nesten minne meg om rier (er mange år siden jeg fødte sist, så mulig jeg har mixet opplevelsen) - men hadde jeg hatt smertene i mageregionen hadde jeg ringt føden.

Kan det være fosteret som ligger å sparker borti nerven? Noen som har opplevd lignende?
 
Har også en del problemer med isjasnerven. Fikk det i uke 10. Måtte til lege etter to uker (da var jeg i uke 12). Legen mente det var for tidlig at det kunne være svangerskapsproblemer da fosteret enda var så lite. Jeg ble sykmeldt en uke, for så bli sykmeldt 2 uker igjen. Er nå i uke 16 og er enda ikke bra. Men jeg skal prøve meg i jobb da det ikke blir noe bedre av å gå hjemme heller. Om det har noe med graviditet å gjøre, det vet jeg ikke. Men virker nesten sånn..
 
Har også en del problemer med isjasnerven. Fikk det i uke 10. Måtte til lege etter to uker (da var jeg i uke 12). Legen mente det var for tidlig at det kunne være svangerskapsproblemer da fosteret enda var så lite. Jeg ble sykmeldt en uke, for så bli sykmeldt 2 uker igjen. Er nå i uke 16 og er enda ikke bra. Men jeg skal prøve meg i jobb da det ikke blir noe bedre av å gå hjemme heller. Om det har noe med graviditet å gjøre, det vet jeg ikke. Men virker nesten sånn..

For en tullete ting av legen å si. Det er ikke fosterets størrelse som gjør at man får problemer i svangerskapet, sånn med unntak av at det etter hvert blir trangere til organene. Det er hormonene som gir de aller fleste plagene, inkludert plager med bekkenet, inkludert ryggen. Noen blir bedre utover i svangerskapet, og babyen blir jo ikke akkurat mindre. ;)
 
For en tullete ting av legen å si. Det er ikke fosterets størrelse som gjør at man får problemer i svangerskapet, sånn med unntak av at det etter hvert blir trangere til organene. Det er hormonene som gir de aller fleste plagene, inkludert plager med bekkenet, inkludert ryggen. Noen blir bedre utover i svangerskapet, og babyen blir jo ikke akkurat mindre. ;)
Sant! Får bare håpe det går seg til :)
 
Back
Topp