Kan en bruke en fløte som gikk ut 27/02?

Engel

Forelsket i forumet
Er ikke åpna. Typisk, trodde jeg hadde det jeg trengte så er fløten gått ut på dato og jeg kommer meg ikke til butikken :/

Jeg ville ikke gjort det. Vil tro den både lukter surt og er klumpete. Hva skal den brukes til ?

Var det jeg var redd for:/ Nei får vente til mannen kommer hjem. Litt surt for skulle hatt det gjort nå:) Skal lage krem så er nok ikke det beste kanskje.

Engel skrev:
Var det jeg var redd for:/ Nei får vente til mannen kommer hjem. Litt surt for skulle hatt det gjort nå:) Skal lage krem så er nok ikke det beste kanskje.

hadde ikke brukt den til krem, men kanskje om du skulle hatt i en saus. (les ristet godt og luktet på først) 

Engel skrev:

Nei, til krem ville jeg absolutt ikke gjort det nei :) Kjøp to - også kaster du en i fryseren, har du til neste gang du plutselig trenger en fløtekartong !

Nei, det ville jeg absolutt ikke gjort.
Er veldig kresen på datoene på ting jeg skal spise, særlig sånne produkter som kan klumpe og bli suuure.
*dårlig erfaring*

Om den lukter greit, og ikke er klumpete, så hade jeg ikke nøøølt en gang faktisk..

Du merker veldig fort om den er dårlig, og en uåpnet fløte holder ganske lenge

Bouncing buttplug skrev:
Om den lukter greit, og ikke er klumpete, så hade jeg ikke nøøølt en gang faktisk..

Du merker veldig fort om den er dårlig, og en uåpnet fløte holder ganske lenge

Samme tenker jeg. Er jo bare å sjekke. 

Jeg hadde ikke brukt den til krem... men til en saus ellernoe hvor den varmes opp er det nok ikke et problem. Når det kommer til melkeprodukter pleier jeg egentlig å hive de straks de passerer datoen da men :)

Jeg brukte en fløte i går i middagen som hadde gått ut nå den tredje, og da virker det ut som den øverste delen hadde stivnet og resten enda var fin da jeg tømte den i maten, men hadde ikke turt med gamlere enn det.

CaritaA skrev:
Jeg hadde ikke brukt den til krem... men til en saus ellernoe hvor den varmes opp er det nok ikke et problem. Når det kommer til melkeprodukter pleier jeg egentlig å hive de straks de passerer datoen da men :)

Den blir fortere dårlig til varmmat enn kaldmat.. Heller du "på kanten"fløte/melk i varm mat så vil den skille seg uansett..

Bouncing buttplug skrev:

CaritaA skrev:

Den blir fortere dårlig til varmmat enn kaldmat.. Heller du "på kanten"fløte/melk i varm mat så vil den skille seg uansett..

Det kan godt være... Jeg hadde som sagt ikke brukt den uansett selv, men hvis jeg hadde kokt den opp hadde jeg følt at jeg drepte det ekle litt mer enn hvis den var kald 

jeg kunne aldri funnet på å gjort det, men så er jeg veeeeldig kresen når det kommer til datoer. Jeg er sånn som kaster brød etter en dag for klarer kun spise ferskt brød hehe

Lukt og smak! Sannsynligvis er den helt fin. Jeg kan finne på å bruke den til f.eks vaffelrøre selv om den har vært åpnet også. Bare å sile den for klumper, hvis den smaker ok da:)) Tror fettet samler seg på et vis, om den har stått en stund. 

1980 skrev:
Lukt og smak! Sannsynligvis er den helt fin. Jeg kan finne på å bruke den til f.eks vaffelrøre selv om den har vært åpnet også. Bare å sile den for klumper, hvis den smaker ok da:)) Tror fettet samler seg på et vis, om den har stått en stund. 

Klumpene er jo bare fett. det forsvinner når du blander det ut i røra

1980 skrev:

Bouncing buttplug skrev:

1980 skrev:

Jaaa... men jeg har en greie med klumper tror jeg... de må helst bort :)

Er den uåpna er den sannsynligvis helt fin!
Viss den lukter og ser grei ut hadde jeg lett brukt den.

Dato på fløte bruker jeg ikke å bry meg så mye om. Det er bare å åpne og lukte

Back
Topp