kan eg spise...

firkløver

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
rabarbra... kjøpte på butikken i dag... frista sååååå med noe surt... men så beg eg å lese... hva mener dere?

Står det noe om at det ikkje kan etast???? Aldri hørt om!

eg spiser eg ... ;) fant litt a hvert på nettet.. men blir ikkje klok.. tru eg bare ska tenke fornuft... ;) viss ikkje kan enn jo kanskje bli litt gal ....

jøss. har jeg aldri hørt noe om

man skal vist ikke spise kinesisk rabarbra og bare spise rabarbra som er ordentig rød i hele stilken.
jøss. hadde jeg aldri tenkt på hvis du ikke sa det nå.. står at det gjelder små barn og. jeg spiste MASSE rabarbra da jeg var liten :P

Hysteri!!

Når det kommer til ting som f.eks rabarbra og gjøre så! Skal man analysere alle matvarer så er jo alt farlig.

Når det kommer til ting som f.eks rabarbra og gjøre så! Skal man analysere alle matvarer så er jo alt farlig.
haha! nei vettu hva. det vet du selv er feil

man skal vist ikke spise kinesisk rabarbra og bare spise rabarbra som er ordentig rød i hele stilken.
jøss. hadde jeg aldri tenkt på hvis du ikke sa det nå.. står at det gjelder små barn og. jeg spiste MASSE rabarbra da jeg var liten :p

Har aldri jeg hørt heller. Trodde ikke rabarbraen hjemme hos mamma blir helt rød en gang jeg, og jeg spiste også masse rabarbra som liten

...nå er det jo faktisk slik at fosteret ikke er like ferdig utviklet som oss mødrene.. Lever, nyrer, hjerne, immunsystem.. det er faktisk utrolig mye som skal klaffe i fosterets utvikling på meget kort tid om det skal bli et friskt barn. Skylder vi dem ikke en så god start på livet som mulig? er det ikke dette vi ønsker for dem? Jeg synes ikke det er noe hysteri i å ta hensyn til den lille der inne, selvom det "mest sannsynlig" vil gå bra både slik og sånn. De sjansene synes jeg ikke at jeg har rett til å ta på vegne av barnet mitt sin helse/sitt liv.
Anerkjennelse av kunnskap og informasjon basert på forskning og fra fagpersoner er viktig. Det er et enormt ansvar og et stort privilegium å bli forelder, og det er mye nytt vi skal lære.
Selvfølgelig finnes det endel hysteri, man hører mye rart. Men da er det vel bedre å sjekke kilden en gang for mye enn for lite, før man bare avskriver det som tull.
Er det noe jeg lærte av forrige svangerskap, er det vel nettopp at det er mye nytt, mye jeg ikke ante fra før eller trodde kunne stemme - men som faktisk er sant :)

Back
Topp