Kan du ikke bare sove?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Min baby nekter å sove på dagen, har dere noen tips til hvordan jeg kan få henne til å sove?:)
 
Har ikke mange gode tips desverre da mi jente har veldig lett for å sove.

Men  en periode ville hun ikke sove i den store vugga på dagtid, og da tok vi et Mor Signe teppe som hun har brukt veldig mye siden fødselen som koseteppe, og rullet rundt hodet som en pølse, tett inntil, og da lå hun med kinnet inntil det og roet seg tvert:) så da trengte hun ikke sove oppå oss lenger. Vet ikke om du har prøvd det; kosebamse, eller tøy du har brukt som lukter trygt og godt av mamma:)

Regner med du har prøvd å trille tur og alt slikt,  hva med bæretøy, har du prøvd det? Vi har et elastisk sjal, Moby Wrap, og hun sovner tvert jeg går rumdt med det:)
 
her må det ammes eller bæres i søvn. av og til kan han da sove alene eller så må han sove i armene eller trilles... men pleier å ha et helseteppe som jeg har rundt han før jeg legger han ned og pakker ting rundt han.
 
uff, bianca føler jeg sover for mye på dagtid.. men prøv trilletur, bæresele, vippestol med vibrering.. dette funker i hvertfall hos oss :)
 
Prøvd alt det:/ I dag var det 14 skritt tilbake, malt på sutten og sukkervann:( er så lei og føler meg som en dårlig mamma når hun må ha det for å sovne:(
 
Jeg hadde også det problemet lenge.Han ville ikke sove i det hele tatt.ikke om dagen og sovnet sent hver dag,
Men så tok jeg inn vognen og begynte å trille han frem og tilbake i gangen.å det begynte å funke.så gjorde jeg det en stund til å vende seg til å sove om dagen i vognen ,også nå legger jeg han bare der med smokken eller flaske så sovner han som regel av seg selv da uten noe trilling. burde prøves ,funket for meg:-)
 
Jeg også slet med det. Så prøvde jeg å legge henne på siden, ruller et teppe bak ryggen, legger henne godt på siden, smokk i munnen og kosefilla foran ansiktet. Hun tar tak i kosefilla, og presser seg mot den med en godlyd, søt da ja:) Etter litt rugging på vogna, av og til uten, sovner hun nå og sover opp til tre timer:) Og hun sov max to min uten trilling før hun våknet før...
 


Lg90 skrev:
Hvordan går det HeleneHolt? Funnet noe som funker?:)


Nå går det faktisk bedre :)
I fare for å bli skjelt noe veldig ut - vi har faktisk begynte med velling på kvelden.
Hun får 2 collet skjeer med risgrøt i melka på kvelden og sover bra da, og sovner lettere og bedre på dagen også nå :)
Hvis jeg får lagt henne på det perfekte tidspunktet sovner hun med en gang jeg legger henne ned, og noen ganger må jeg styre litt for å finne ut hvilken siden hun vil ligge på og trille i max fem min så sover hun :)
Har hatt noen dager nå hvor hun sover to timer i strekk to ganger om dagen :D Vellingen har reddet oss!!
KAn også legge til at jeg syns det var tidlig å begynne med det, og at jeg ikke tør å si noe til hs, men hun viser ingen tegn til at det plager henne. Vi får flere og finere bleier nå enn tidligere :)
 
Så bra! Ikke bry deg så mye om hva andre sier, det viktigste er at dere har funnet noe som passer for dattera deres og dere:)
 


Lg90 skrev:
Så bra! Ikke bry deg så mye om hva andre sier, det viktigste er at dere har funnet noe som passer for dattera deres og dere:)


DEt mener jeg også :)
Har også gitt noe tynn grøt på skje med litt sviskemos i, det går ned på høykant! og hun blir sint når hun ikke får mer :P
Har pratet med svigermor og andre venner som har barn, og alle de har gitt både velling og grøt før de var 3 mnd :P 
Jeg prøvde å gi mer melk, men det var hun ikke interessert i å spise opp, så da måtte vi ha noe som mettet litt mer :)
Og siden jeg har begynnt veldig forsiktig - begynte med en collet skje i hver 180 ml flaske og 10 ml ekstra med vann per skje med grøt- har hun heller ikke reagert på det :) Hun gulper mindre også, så jeg ser ikke noe negativt i at jeg begynte litt tidligere enn man egentlig skal :)
 
Nei, høres jo ut som at det var det rette for henne:) Håper sovinga fortsetter å gå bra! Kjedelig når de ikke sover:)
 


Lg90 skrev:
Nei, høres jo ut som at det var det rette for henne:) Håper sovinga fortsetter å gå bra! Kjedelig når de ikke sover:)


Jeg trekker det litt tilbake... I dag har hun heller ikke sovet noe særlig, men hun er blid og fornøyd iallfall :P
Lurer på om vi kanskje må øke matmengden igjen :P Iallfall på kvelden, hun har begynt å våkne på natten for å få mat igjen :S
 
Back
Topp