Kan ditt barn si sitt eget navn?

Frk.Chicka

Forumet er livet
Even Nikolay omtaler ALDRI seg selv..
Han unngår og svare på jeg fx peker på ett bilde av han og spør hvem det er...
Men alle andre sier han....mamma, pappa, "sasa"(zara), teia(mathea), "bæssma" "bæssn" osv osv...
Men sitt eget navn sier han aldri... Ikke Even, ikke Even Nikolay, ingenting!!!!!!
Alle de andre barna i bhg på samme alder har jo sin egen variant av even nikolay, det er jo ikke det letteste navnet og si, men han sier ikke Even engang[&:][8|][&o]

Har inntrykk etter en poll på terminforum at ALLE på hans alder sier sitt eget navn, det er 1 Nei og den er vår[&o]

Vetle var vel akkurat 1,5 år. Men han sa letle da[:D]

Jepp,her har dun sakt det siden før hun ble 2 1/2..Blir 3 nå i oktober

min er 2 år og 2mnd.
Han har sagt Lai en god stund nå...
Men forrige uke begynte han å si Nicolai.

Rundt 1.5 års alderen begynte hun å si navnet sitt, eller ihvertfall en variant.[:)] Var en lang stund ho sa ho het Nea.[:D] Nå er ho 3.5 år og vet hva ho heter og kan hele navnet sitt, for-mellom og etternavn.[:)]

Jeg tror vi har valgt feil navn til snuppa, for hver gang jeg spør om hun kan si "Malin", sier hun "Maja"...[8|][8D] 
Kommer seg vel etterhvert![:D]

Fornavnet har hun sagt i nesten ett år. Mellomnavnet kanskje i underkant av et halvt år. Nå sier hun etternavnet også, men bare om jeg sier de 2 andre navnene først.

Han heter Patrick men sier Gakikk, men det teller vel :) Han blir 2 i desember...

Ikke pokkern om han gjør, omtaler seg som baby han[8|]
2,5 år

har begynt å si en versjon av navnet sitt nå.. ankela?! hehe.. hu heter angelica og er 2 1/2 år! er ikke verdens letteste navn å si da, men.. hehe[8D][:D]

ja før hun var 1 1/2

nei det kan hun ikke siden hun kun er litt over 6mnd:P

Ja, hun har sagt det siden hun var litt over året.. Ikke rent, da, men vi skjønner jo hva hun mener.. [8D]

Nei. Hun er halvannet. Kan egentlig ganske mange ord, og jeg vet at hun helt fint kan uttale lydene i navnet sitt (har et ganske enkelt navn). Men når vi sier "***" til henne for å få henne til å gjenta, så svarer hun bare mamma eller pappa [&:]

ja, hun sier Assi (heter Astrid), og det har hun gjort en god stund nå [:)]

jegnetn min er 2,5 år, og hun sier ikke navnet sitt heller...hun sier egentlig ganske lite...
men hun eldste var veldig tidleig ute, husker ikke når hun sa det første gangen da,men jeg husker hun var tidleig

Nå husker ikke jeg nøyaktig når han begynte å si navnet sitt, men det var nok rundt 1 1/2 års alderen.
Han heter Kasper og han kalte seg selv for Kappe. Nå som han er snart 2 1/2 heter han Kappij.
Han er meget bevisst på hvem han er og hva han heter. Spør jeg om han er en liten tullegutt så får jeg til svar at : Nei, jeg er Kasper!!

Når han var halvannet år så kalte han seg selv for Baba, når han var rundt 2 år så sa han Bennamin. 2.5 så sa han Benjamin.

Når går han og korrigerer alle barna i barnehagen som kalle han for Benni og Bennamin, fordi han heter jo Benjamin!![8D][:D]

Ja, og han blir 3 no i oktober.. 

Back
Topp