Kan dette være HELLP?

HegeB

Første møte med forumet
Har veldige smerter som stråler ut i hele magen og ut mot ryggen. Har hatt det det meste av sv.skapet, er nå 27+1, men de siste dagene har det blitt vondere og vondere og stråler også opp i mellomgulvet/bak ribbena.
Har slitt med hyperemesis, men tror ikke det har noen sammenheng.

Var på føden i dag tidlig, tok en grundig ultralyd-us av babyen, men fant ikke noe galt med den:) Syns det er rart de ikke tok blodprøver eller urinprøve, men de sa bare at det "er sikkert bare normalt så lenge alt er bra med babyen"...

Smertene øker når jeg gjør ting, bærer noe eller bare står oppreist. Vanskelig å forklare hvordan smertene er, har verken knip eller kynnere.. kjennes nesten ut som milde rier uten sammentrekning, at mageskinnet nesten er for stramt, det sprenger på en måte..

Ble litt langt dette, men er det noen som vet hva dette kan være?
 
Jeg har hatt HELLP, og smertene kan kanskje beskrives som du gjør.. Men det var sinnsykt intenst, og det kom akutt. Jeg var innlagt på sykehuset med svangerskapsforgiftning, så jeg fikk ks med en gang. Jeg syns det høres rart ut at du har gått med smerter over lang tid, tror ikke man gjør det med HELLP. Mener at det da skal komme akutt. Du bør iallfall forlange at de tar blod og urin prøver av deg!
Har du hatt noen antydning til SF? Uansett hopper vel ikke kroppen rett over til HELLP? Det er vel de som har SF som får det?
God bedring og lykke til!
 
En annen ting, jeg ser du skriver at du har hatt det det meste av svangerskapet, og SF og HELLP får man veldig sjelden før uke 20.
 
[:)]
 
Symtomene likner. Men det kan også være Gallesmerter du har... Dette er veldig likt fikk jeg beskjed om. Siden du har hatt smerter så lenge er det antagelig ikke HELLP
 
Back
Topp