Kan det være UVI?..

MammaMø

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Har sånn konstant press på blæra, føles ut som jeg må på do HELE tiden!
Det svir også litt..

Kan det være UVI? Sikkert dødsteit spørsmål, men har aldri hatt uvi før, så jeg vet ikke.. Og kan det vente til i morgen at jeg får det sjekka hos legen? Eller skal det sjekkes med en gang?..

Ja det høres ut som UVI... du kan vente til i morgen. Drikk tranebærjuice!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det svir også litt..

Kan det være UVI? Sikkert dødsteit spørsmål, men har aldri hatt uvi før, så jeg vet ikke.. Og kan det vente til i morgen at jeg får det sjekka hos legen? Eller skal det sjekkes med en gang?..
Får du ikke tak i tranebærjuice så pass på å drikke masse vann..

Høres sånn ut desverre :/ lever en urinprøve til legen og å snakk me legen om evt tabletter som du kan ta når du er gravid :)

Men er det vondt når du tisser? Jeg har hatt uvi hundre ganger.... Du føler du må på do hele tiden, men det kommer bare ut noen dråper noen ganger. Press i underlivet. Krampe i underlivet... Kraftige smerter/kramper når du tisser.. Evnt blod i urinen. Det er vertfall mine symtomer når jeg har uvi.

Jeg har UVI stadig vekk og litt annerledes symptomer. Vondt i blære og press og må tisse hele tiden.. men det kommer bare litt og det kjennes ut som noe blokkerer røret på en måte.. at jeg ikke får noe kraft.. uff details details.. sorry.. noen som har opplevd det før?

Gjør ikke kjempevondt å tisse, men det svir.. Press i underlivet ja, og lite som kommer om gangen..

Jeg hadde UVI for to uker siden, å jeg merka ingen ting utenom at jeg tissa x antall ganger. Legen sa at når en er gravid så varierer det veldig hvordan en merker det. Og noen merker det ikke i det hele før de er på svangerskapskontroll.

Trenger ikke å svi. Kan også bare kjennes som press i urinveiene.

Det hadde jeg denne gangen. Første gangen var det sånn sviing.

Bare å levere en urinprøve til labben så får legen din vite om det er verdt å behandle det. Er det veldig vondt nå eller du føler at du ikke får tømt deg ordentlig, drar du på legevakta i kveld.

Termin 17. Januar

Jeg har aldri hatt uvi før jeg ble gravid sist forrige gang og de sjekker om du har det ved hver kontroll du er på. De fant ut at jeg hadde det sist og jeg hadde egentlig ingen symptomer på det. Måtte tisse ofte, men det måtte jeg hele tiden uansett. Drikk masse vann hvertfall, for da renser du kroppen og får mer utvannet urin og da er det lettere å tisse.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Eg fekk uvi på tirsdag.. Bøtta i meg ein kartong grapefruktjus og vips, kvitt plagene!:) har vel drokke ein kartong te dagen sio, for å holda an i sjakk.. Har ikkje merka meir te da!:) funke me å drikka surt, har og høyrt om grønnsåpe-dampbad (sitta øve ei bøtta me glovarm grønsåpevatn), men har ikkje prøvd da ut sjøl.. :-P

go bedring vertfall!:)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Det svir også litt..

Høres slik ut. Men jeg hadde en slik episode i sommer da jeg trodde jeg hadde uvi, tok urinstics på jobb og den var negativ. Til slutt konkludere jeg meg at jeg hadde ventet for lenge på å tisse dagene før slik at det ble et konstant press på blæra. Kjempe vondt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har det jevnlig.
Merker et forvarsel om morgenen, ved at det svir litt på do, og da tar jeg en håndfull c vitaminer.
Det bruker å ta symptomene.
Forsiktig med godteri/sukker, for det gjør det verre.
En kan holde det i sjakk, men om det er i kroppen, så er jo bakteriene der, og må taes med medisin.

Hmm... Har hatt veldig press på blæra og følt at jeg aldri blir "tom" i ett par dager nå, kanskje jeg bør drikke noen dl med vann med sitron og se om det blir bedre...
Har heldigvis ikke hatt vondt, da.
Kanskje en krampe i går, men vet ikke om det var i blæra, føltes mer som om det var i hofte-regionen.

Jeg har nettopp blitt ferdig med en skikkelig hestekur med antibiotika! Er nok lurt å få det, så man slipper å måtte få det tilbake flere ganger i svangerskapet! :) jeg har sliti med UVI i 3-4 år, hatt det omtrent hver mnd. Pleier alltis å svi skikkelig når jeg tisser å ubehag ellers i underlivet. Men nå merket jeg ikke annet enn veldig smerter i magen. Råder til å drikke tranebærjuice hver dag i svangerskapet for de som sliter med det, det hjelper mye :)

Back
Topp