Kan det være migrene jeg har?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Jeg har mye vondt i tinningene..
når det er på det værste så føler jeg at tinningene eksploderer og jeg sliter med lys og blir kvalm.
Jeg må ligge helt stille i mørke for at det skal roe seg.. og selv om jeg tar en sterkt paracet (reseptbelagt) så er det ikke alltid det forsvinner helt... men det forsvinner nok til at jeg kan gjøre litt daglige ting... men jeg har ikke vondt i flere dager... det lengste er hele natta pluss store deler av dagen etter...

Vet det går en del migrene i familien min , men er usikker på om det er det jeg har...

Erfaringer?

Det kan være migrene, men det kan også være kraftig hodepine.
Jeg vil råde deg til å føre en hodepinedagbok. Søker du på google så finner du et ferdig oppsett som du kan skrive ut på et ark.
Ta denne med til legen når du har registert hodepine en stund.

jeg har migrene og på mitt värste mister jeg helt fölelsen i halve ansiktet.. kan sitte å klype meg selv uten å kjenne noe.

Jeg blir kvalm, ikke bare vondt i hode men i munnen og ansiktet også.
Veeeeldig vondt i öynene/bak öynene. 

Vanlig smertestillende hjelper ikke. Husker en gang så tok jeg en hel pakke med paracet, 20stk og da gikk det over til vanlig hodepine. Paralgin forte hjelper ikke. 

Det er godt mulig det er migrene du har, få medisiner av legen. Hjelper de så er det migrene.

Jeg har migrene med aura, og får 3-4 anfall i året sånn gjennomsnittlig.
Det starter med en synsforstyrrelse, som om lynet slår ned i pupillen - og så eskalerer det til at hele synsfeltet forstyrres.
Dette varer fra en halvtime til noe lenger, og når det er over kommer kvalmen.
Etter dette blir jeg lysømfindtlig og får hodepine.

Så det du beskriver er ikke helt slik jeg opplever migrene.

Ok.. sannsynligvis ikke migrene da.. får håpe legen finner ut av hva det er da.. for jeg har vondt opptil flere ganger i uka

Har du vondt i begge tinningene eller bare en side om gangen?
Du bør ikke ta mer en 1 gram paracet i slengen iallefall.
Jeg tar ofte 1 gram paracet og 600 mg ibux, og noen ganger funker det.

starter somregel i den ene.. tar jeg ikke smertestillende så går det over i begge og det blir intenst.. jeg tar bare en av 1g paracet

Reseptbelagt Paracet? Hva er det?

Imogene skrev:
Det starter med en synsforstyrrelse, som om lynet slår ned i pupillen - og så eskalerer det til at hele synsfeltet forstyrres.

Man må ikke få det sånn som deg heller?
Jeg hadde ofte anfall der jeg kun hadde hodepine og var kvalm, uten noe mer.

Typiske tegn på migrene er vel at man har vondt på en side, ofte kvalm, lyssky og må ha ro og helst litt kjølig rom.

Tøsa skrev:

Imogene skrev:

Typiske tegn på migrene er vel at man har vondt på en side, ofte kvalm, lyssky og må ha ro og helst litt kjølig rom.

Nei, sa jeg det noe sted?
Jeg sa at det ikke er slik JEG opplever migrene vet du.

Melina_ skrev:

Det er vanlig paracet, men det er mer virkestoff i en tablett. 1 gram for eksempel.

Det er det samme som å ta 2 stk 500mg som man får kjøpt i butikken.

Melina_ skrev:

Paracet på resept 
Gjerne en boks med 100 paracet i, på 500mg hver. 

Imogene skrev:

Tøsa skrev:

Imogene skrev:

Nei, sa jeg det noe sted?
Jeg sa at det ikke er slik JEG opplever migrene vet du.

Jeg skjønte det, men jeg sa det fordi det virket som TS slo fra seg tanken om at det kunne være migrene.

Tøsa skrev:

Melina_ skrev:

Det er vanlig paracet, men det er mer virkestoff i en tablett. 1 gram for eksempel.

man får vel ikke paracet på 500mg reseptfritt? 

Edit... jeg som surra.. Jeg har Ibux 600mg og de er bare på resept.. Men får 500mg paracet på resept også, men det er på blå r.

Jeg syns det høres ut som migrene. Det kommer jo i så forskjellige grader og alle opplever det forskjellig. Men dette med lysskyhet er typisk migrene. Jeg har migrene med aura og blir så dårlig at jeg ligger i 3 dager, klarer ikke røre meg uten å spy og har så vondt i hodet at jeg nesten blir gal. Har også synsforstyrrelser, lammelser og talevansker. Mens andre igjen trenger ikke engang få hodepine ved migrene anfall, noen får bare litt synsforstyrrelser, andre får kun vondt i hodet.. Så det er veldig forskjellig, ta deg en tur til fastlegen din du

tobarnsmor 2012 skrev:

Tøsa skrev:

Melina_ skrev:

man får vel ikke paracet på 500mg reseptfritt? 

Edit... jeg som surra.. Jeg har Ibux 600mg og de er bare på resept.. Men får 500mg paracet på resept også, men det er på blå r.

That's right:P

Takk for svar.. jeg får bare høre med legen når jeg skal dit da... håper ihvertfall han finner ut av det , for er inni h..... vondt når det er på det værste emoticon

Back
Topp