kan det være mensen?

Frøbel

Glad i forumet
Jeg er så redd for at jeg egentlig ikke har vært gravid denne gangen. Hadde sex over en uke etter at jeg burde hatt eggløsning, men har ganske lang syklus, så vet ikke når eggløsningen er. Testen jeg tok var litt svak, men strek er strek heter det jo. Den vistes godt, men var ikke så sterk som teststreken. Jeg har tatt test i gårkveld og i kveld, og det er såvidt synlig strek, og det tok litt tid før streken kom. Men er jo på kvelden. Jeg har plutselig ikke vondt i puppene (hadde syyykt vondt for noen få dager siden, og det har vart en stund. Har ikke vært kvalm....

Er redd de ringer i morgen og sier at nei, du er ikke gravid, at det bare er mensen. Det blir skikkelig pinlig... Noen som har opplevd det?

Er 47 dager siden siste mens...

Hvis du hadde positiv test, så var/er du gravid. Såvidt jeg har skjønt det så kaller man det en kjemisk hvis man mister før uke 5, og etter det en sa (kan hende jeg tar litt feil med akkurat det). Men uansett var du/er du jo gravid når testen var positiv. Men å miste tidlig oppleves som å få mens, men ofte mer smerter - Iallefall hadde jeg mer smerter.. Ellers varte det like lenge. Hos meg var all hcg ute av blodet allerede 1 uke etterpå.. Så det fikk fort.

Nå skal jeg være nesten 7 uker, så tenkte jo testen skulle bli positiv selv om det er kveld. Gruer meg litt til å ringe og sjekke i morgen...
Begynte å blø for to dager siden, så tror hcg-nivået skal være oppe likevel. Fikk positiv test på legevakta sist jeg hadde SA etter to dager.

Leste nå om hvordan det gikk hos legen! Og hvis du også er 7 uker på vei, så er det gode sjanser for at blødningen var uskyldig! Synes det høres betryggende ut at legen sa at det var små mengder, og at det ikke har kommet klumper. Jeg så klumpene helt tydelig sist..

Håper du får gode svar på prøvene...!!

Hadde en stor samling som kom ut på morgenen sist, men nå har det bare rent i en lang slimtråd. Er egentlig lite blod til å være mensen også, kunne egentlig brukt det samme bindet hele dagen, og enda måtte det ikke blitt byttet. ÅÅ, så irriterende å gå å vente altså! :p

Note to my self: Kjøp en skikkelig test neste gang jeg får positiv på en billigtest!! :)

Positiv er jo positiv! Høres jo ikke ut som bare vanlig mens, tror du er gravid enda jeg!!

Veldig spent på oppdatering imorgen!!

Krysser fingre for at det bare var en uskyldig blødning. Venninnen min fikk noe lignende i uke 7/8, friskt blod i to dager og litt klumper - men alt sto bar til med den lille og hun er straks i uke 16. ^-^

Krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning jeg også! :D

Lykke til hos legen i dag <3

Ringte legen, og hcg-nivået var kjempelavt, bare på 13. Merkelig synes jeg, at det har gått så fort tilbake. Men har iallefall vært gravid da. Alle symptomene var der, men plutselig borte. Skal inn i neste uke og ta ny prøve for å se om det er ute av kroppen da.

Jaja, 2 SA på 2 pp. Blir vel nødt til å sykemelde meg om jeg blir gravid igjen.

Ringte legen, og hcg-nivået var kjempelavt, bare på 13. Merkelig synes jeg, at det har gått så fort tilbake. Men har iallefall vært gravid da. Alle symptomene var der, men plutselig borte. Skal inn i neste uke og ta ny prøve for å se om det er ute av kroppen da.

Jaja, 2 SA på 2 pp. Blir vel nødt til å sykemelde meg om jeg blir gravid igjen.

Off :( :( Føler med deg, det er tøft!!
Når det først er skjedd, så er det bra at det går fort ut, da.. 1 uke etter var alt borte hos meg sist.
Det jeg gjorde annerledes denne gangen er at jeg dro til legen med en gang jeg fikk positiv test, og han anbefalte meg full sykemelding og å ta livet med knusende ro. Det tror jeg var veldig riktig..

Krysser fingrene for at en ny spire setter seg fast neste pp, og blir der hele veien ut <3 Og ja - sykemeld deg da du også!!

Er nøyaktig samme forløp som sist. Som en menstruasjon. Blør ikke mye. Kom noen klumper i gårkveld som sikkert var fostret...

Vi har snakket om å ta en liten pause fra prøvingen, pga at jeg har det veldig tøft på jobb for tiden. Vente til det roer seg, og kanskje prøve på en vårbaby ;) Vi har to januarbarn, så kunne tenkt meg baby på den lyse årstiden også ;) Blir sikkert anbefalt å sykemelde meg neste gang siden jeg har to sa på rad.

Ønsker dere andre lykke til med spirene, dere går en fin tid i møte. Og takk for gode ord på veien :)

Back
Topp