Kan dere

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Overføre litt selvtillit til meg? Jeg skal ringe fylkeslegen etterpå og klage på både fastlegen og legevakta. Men jeg har tlf skrekk og dette gjelder jo min datter så føler at jeg må gjøre noe.

For å forklare situasjonen kort:
Fastlegen nektet å sjekke hu, ta prøver osv. Legen på legevakten var ufin og kritiserte meg fordi hu ikke gikk i bhg. Sånt er ikke gøy når det er fare for rs viruset.

Hu er fortsatt ikke frisk men fant til slutt en lege som tok virusprøve av hu. Så følte meg endelig trudd etter 1.5 mnd med hoste og våkne netter.

Men trenger sårt selvtilliten. Det åpner ikke før 08.00 og magen min knyter seg allerede skikkelig.

Tenk på at det er ikke bare for deres del du gjør det, men for at andre i samme situasjon skal slippe å oppleve det samme som dere! Stå på, det går nok veldig bra :) bra du tar tak i det og ikke bare lar det gå forbi

• Liker
Reactions: EJ
Enig med ho over. Du kan forhindra at dette kan skje med andre, forhindra at desse to legene skal få "lov" til å utsette andre mødre/fedre og barn for å få den utredningen dei har krav på.

Skal gå så bra, så. Hvis du blir litt stressa på telefon så kan det være lurt å ha kladdet ned det du skal si; da har du en salgs rød tråd i samtalen og du kan sjekke at du har fått sagt det du ville si.
Lykke til ;)

Masse lykke til :-) lurt å ha notert ned det du vil si ja!

Veldig bra du tar saken videre! Men vil kanskje tro di må ha klagen skriftlig?? Ikke noe erfaring da....

Igjen lykke til dette klarer du :-)

Det kan nok hende du må levere en skriftlig klage også. Det er de som betyr mest. Og så får du evt begynne å si at du syns emne er vanskelig :) Lykke til:)

Bli sinna! Skikkelig sinna! Hvordan våger de å gjøre dette mit deg og sette din datters liv i fare! Haus deg opp!

De er utdanna til dette, det er deres jobb, de skal! Så ta den telefonen å sleng skikkelig med leppa og vis dem hvor skapet står! De er ikke bedre enn deg, heller ikke større og sterkere, sett dem på plass, kanskje er det flere som har blitt utsatt for den samme noten fra dem også.

Du har all rett til å si ifra!

Lykke til :-) håper du får det til <3

Dette klarer du! Masse lykke til, me heiar på deg alle saman :D Tenk berre kor deilig det vert når du er ferdig, og har fått sagt det du ville :-)

Vi heier på deg!:D dette går så bra!:) bare tenk at du hjelper dem til å gjøre en bedre jobb og kanskje derfor hjelper andre i lignende situasjoner:)

Har ringt og sendt en mail til dem. Men kjenner meg plutselig veldig nervøs. Pleier ikke å si imot folk eller klage så ofte ( så lenge du ikke spør mannen min). Så jeg føler meg slem. Men sånn er det vel bare. Ringte å spurte etter virus prøven som er tatt av henne også, men det tar fryktelig lang tid. Tar ahus kort tid om man er der men skal det sendes inn tar det plutselig 1 uke. For å si det på en annen måte, alle legekontorene i denne kommunen burde få ut fingeren og gjøre jobben sin! Er første gangen jeg klager, men det er fordi det gjelder dattera mi. Bytter legekontor og fastlege ca 1 gang i året pga dårlig behandling.

Men nå er det desverre kun den legen jeg har som har ledige plasser. Akkurat en lege som har dødd.

Har ringt og sendt en mail til dem. Men kjenner meg plutselig veldig nervøs. Pleier ikke å si imot folk eller klage så ofte ( så lenge du ikke spør mannen min). Så jeg føler meg slem. Men sånn er det vel bare. Ringte å spurte etter virus prøven som er tatt av henne også, men det tar fryktelig lang tid. Tar ahus kort tid om man er der men skal det sendes inn tar det plutselig 1 uke. For å si det på en annen måte, alle legekontorene i denne kommunen burde få ut fingeren og gjøre jobben sin! Er første gangen jeg klager, men det er fordi det gjelder dattera mi. Bytter legekontor og fastlege ca 1 gang i året pga dårlig behandling.

RS prøven må ofte sendes inn om den ikke slår ut på hurtigtesten. Det tar noen dager ekstra fikk jeg beskjed om når vi var innlagt. Men behandlingen du har fått er jo hårreisende.

Det er bra du tar tak i dette, selv om dette ikke er vanlig kost for deg, men skjønner at du syns det er vanskelig. Syns mange leger er så oppesen og tror de er bedre enn oss, fordi det er de som sitter på kunnskapen, men i mitt tilfelle har jeg satt legen på plass av og til. Som Marihøns sier, de er ikke bedre enn deg, og derfor kan de heller ikke behandle deg, eller andre, som dritt. Stå på kravene dine :-) håper du snart får svar på prøven til datteren din, og håper hun snart blir frisk :)

Har hatt ille telefonskrekk, har litt enda men har lært meg sjøl å gi litt faen:p Anbefaler også å bli sint, sinne er en styrkende følelse som kan overskygge skrekken:) Er noen tilfeller jeg selv også har gjort det sånn:) Men sånn ellers så har du all rett til å klage, og du trenger ikke føle at du er slem :)

Dette klarer du!
Dette klarer du for datteren din, for babyen din, og for alle andre som har fått slik urettferdig behandling!

Alexander den store sa; "An army of sheep led by a lion is better than an army of lions led by a sheep."

Stå på løvemamma! Du har rett, og det er det som skal lede deg gjennom alt. Å vite at du har rett og de tar feil!

Lykke til ;)

Tusen takk for trøstende ord. Det hjelper mye.

Men sjekket nå om det var noen ledige fastlegen her. Ikke en enste lege er ledig utenom han jeg har. Skikkelig irriterende. Skjønner det jo da en av legene i kommunen har dødd. Men veit ikke hva jeg skal gjøre nå. Flytte kanskje? Får ikke med mannen da men.

Back
Topp