Kan dere hjelpe meg???

Actrine

Forumet er livet
Frustrasjonen er enorm nå om dagen! på grensen til depresjon...
Aslak skriker hver kveld når vi legger han. Nå klokken vipper 18.30 så endrer han adferd fra å være blid og fornøyd til å være urolig og utilpass! SÅ jeg lurer på om dere kan komme med alle tenkelige og utenkelige årsaker til hvorfor Aslak skriker hver kveld når han skal legge seg, hvorfor han våkner etter han har sovet i 30 min, hvorfor han er sulten om natten.

på forhånd: TAKK![:)]

Huff, det må være utrolig slitsomt! Jeg vet ikke hva det kan være, men jeg skal si ifra om jeg kommer på noe [:)]
En GOD klem fra meg!!

Tuuusen takk for omtanken!!

Uffda [:o]
Det høres ikke særlig greit ut nei!
Kan ikke komme på noen gode grunner, men han kan ikke få luft i magen
av et eller annet han får på kvelden? Det er mitt eneste tips desverre.
Men jeg skal krysse fingrene for at det går over så fort som mulig [:)]

Håper noen andre har noen bedre tips enn meg [&:]

Masse klemmer fra meg til deg iallefall

Jeg aner dessverre ikke jeg heller, men du kan kanskje prøve å bytte om på rekkefølgen på måltidene (dine og hans, spise middag til lunch og frokost til middag f.eks) og se om tidspunktet for uroen endrer seg eller ikke?

Det er ikke rart om du er i ferd med å bli deprimert så mye vondt og vanskelig som du har hatt det siden du ble gravid. Stor trøsteklem til deg. Jeg håper dere får god hjelp når han skal "studeres".

huf.. jeg aner desverre ikke, for her sliter vi med det samme..[&:] og jeg aner rett og slett ikke hva som er feilen.. helsestasjonen vet heller ikke, ei heller leger eller annet fagpersonell.. sååååå vil bare ønske dere lykke til!

nei, og nei og stakkar dere alle!! Her er problematikken omvendt; på dagtid har vi et lite "monster" som skriker seg blå... og han kan holde på nesten hele dagen, avbrutt av korte sovepauser, men vi er så heldige at han sover på natta (noen ganger ammer vi annenhver time, men vi sover i alle fall mellom slagene). For oss ser det ut til at svaret er at han vil sove ute på dagen, så om vi har flaks fremover er vi ferdige med -10-dager ute og vi kan tråkke terrenget masse. Kanskje er det noe med rytmen og rutinene han ikke er fornøyd med? Sovet for mye, for lite? Dere har jo sikkert prøvd alt, så det føles så meningsløst å komme med forslag, men kanskje innføre badetid på tidspunktet han blir sint for eksempel, for å bryte opp litt? Her er redningen de siste 30-40 minuttene før leggetid massasje, tran og vitaminer, og kos og lek på stellebordet - da er han blid en liten stund før vi kan ta kvelden

Har ikke funnet løsningen på mitt nattmonster enda. Men tilbringer timesvis med å bysse og roe ned på soverommet hans for tiden uten at det virker til at det blir bedre[&:]

Kan våres gutter være enormt socialt anlagt? Spørs om vi skal innkjøpe en geit eller noe som kan sove sammen med dem? kanskje den kan fungere som amme også?

Håper du får noe bedre svar enn dette. Føler med deg. Har selv banket min egen pute i frustrasjon de siste kveldene. Hjalp bittelitt.

Og så var jeg og mannen på kino. Hjalp veldig det! Men malte er fortsatt et troll om natten.

Uff, kjenner eg får vondt av deg Actrine! Du har vore gjennom så alt for mykje heilt fra svangerskapet til no [:(]

Har ikkje andre råd enn andre her.. tenker kanskje han kan vere overtrøtt? At han må leggast akkuratt på eit punkt, ellers går det skeis?
De har vel prøvd alt, så føler det berre blir meiningslaust å komme med råd [&:]

Vil vertfall ønske masse masse masse lykke til, og håååpar at de ikkje tek for lang tid før de finn ei forklaring på det. Du treng virkeleg ikkje meir no! Stor klem!

Ja jeg føler at vi har prøvd alt! Men det er ikke meningsløst å komme med råd! Jeg har på følelsen av at løsningen er på det helt banale planet! Nå ligger han og hører på radio [8|]

Endring i måltidene har ingen innvirkning verken positivt eller negativt. Aslak er kjempefornøyd tiden før han skal legge seg! Ler og har det helt topp! Men når han kommer inn på rommet og blir lagt ned så endrer hele personligheten seg!

Vi har eksperimentert i helgen med å legge han på en madrass på gulvet! Det funket bra første natten... Bortsett fra at vi våknet av at Aslak stod ved siden av sengen på faren sin side og sa "he-ei" LYS våken og i kjempehumør! edit: Andre natten var som før.. Aslak roet seg ikke på madrassen! SÅ da er det nok ikke noe med senga som han ikke liker!

Jeg takker så mye for svar!! Det er godt å få bekreftet at vi tenker det samme som andre mødre! Skulle ønske at det kunne komme noen å si at "Det tar 5 mnd før ting blir bra!!" greit.. for da blir man LITT mer motivert! [8D]

Det tar fem måneder før ting blir bra. [8|]

Jeg har tenkt litt i natt når jeg har ligget våken. I min Jegvilikkeleggemeg-tråd så skrev Trillemor noe som jeg også opplever i store perioder av året; jeg gruer meg til å legge meg fordi jeg sliter med å sovne, våkner ofte (og sliter med å sovne igjen), drømmer mye og sover dårlig. Det kan rett og slett være Aslak sitt problem også, bare uttrykt på en annen måte?

Det er så vanskelig å gi råd når man vet så lite om omstendighetene rundt. Jeg vet jo ikke om han sover dårlig, er mye våken og frustrert fordi han er våken når han er stuptrøtt. Jeg vet bare at jeg er det.

Huff, jeg er nok helt blank - føler at dere har prøvd så mye også nå[&o] Kan ikke annet enn å ønske at ting bedrer seg fort! Klemmer

Dette er, etter mitt syn, veldig vanlig i denne perioden.
Fillip hadde det akkurat sånn han også, og er fortsatt sånn til tider.
Var snuppa annerledes?
Mine to er i alle fall heeelt forskjelling når det gjelder soving.
Snuppa har ALLTID vært vasnkelig å legge, men ikke minstemann (på samme måte)
selv om han og kan protestere.

Kan ha noe med atskillelse å gjøre?!?
Angesten for det.

At han er sulten, kan jo komme av at han har grått en del når han skal legge seg?

ORIGINAL: namba

Det tar fem måneder før ting blir bra. [8|]

Jeg har tenkt litt i natt når jeg har ligget våken. I min Jegvilikkeleggemeg-tråd så skrev Trillemor noe som jeg også opplever i store perioder av året; jeg gruer meg til å legge meg fordi jeg sliter med å sovne, våkner ofte (og sliter med å sovne igjen), drømmer mye og sover dårlig. Det kan rett og slett være Aslak sitt problem også, bare uttrykt på en annen måte?

Det er så vanskelig å gi råd når man vet så lite om omstendighetene rundt. Jeg vet jo ikke om han sover dårlig, er mye våken og frustrert fordi han er våken når han er stuptrøtt. Jeg vet bare at jeg er det.

Ja vi har vert inne på tanken! Aslak har hatt mye vondt tidligere

Gullungene: Jeg tror ikke at dette er noe for alderen.. heller noe for Aslak. Han har aldri vert "grei" å legge.. aldri sovet godt eller i dyp søvn.

Huff Actrine så leit å høre, sender deg en stor klem.
Skulle ønske jeg hadde et svar på problemet ditt.

Det jeg tenker litt på er  sovner han lettere etter et å badet på kvelden?
Vet mange blir trøtt av det og synnes det er beroligenede,kansje ta litt babymassasje
eller om
Slår han seg til ro i vogna si?
Husker når chr var på den alderen så byttet vi ut sprinkelsenga og få han til å sove i den andre senga så måtte vi legge han i vogna først.

Aslak sover alltid godt i vogna si.. Hvordan er senga til Chr? Vi har lurt på det samme.. og derfor lagt han på madrass på gulvet.

Å bade gjør han oppgiret[&:] Massasje funker noen ganger!

Selv om dere kommer med tanker som vi har prøvd ut så er jeg evig takknemlig for de likevel! Det hjelper når noen tenker dem en gang til..

jeg følger spent med på denne tråden... kjenner frustrasjonen din på kroppen.. jeg er i sjokk nå for julie sover i vognen.. hun sover verken dag eller kveld.. såå jeg følger spent med her.. føler alt her er utprøvd... og hun har heller ingen plager som noen finner sterke nok..

men.... jeg var visst helt lik.. mamma var helt opgitt.. jeg var et monster om natten... og dagen egentlig.. sluttet å sove helt på dagen da jeg vr rundt et år/halvannet, nektet å sove på kvelden, og da jeg først sovnet.. såp ville jeg stå opp i to tida og leke... da gjerne ute midt på vinteren... (Og om det er noe trøst.. så er jeg sånn enda.............[8|])

ORIGINAL: Actrine

Aslak sover alltid godt i vogna si.. Hvordan er senga til Chr? Vi har lurt på det samme.. og derfor lagt han på madrass på gulvet.

Å bade gjør han oppgiret[&:] Massasje funker noen ganger!

Selv om dere kommer med tanker som vi har prøvd ut så er jeg evig takknemlig for de likevel! Det hjelper når noen tenker dem en gang til..

Her er bilde av chr sin seng, det tok nok 2 mnd før at vente seg til den, men kunne ikke ha han i sprinkelseng der han hopet ut av heller. Så løsningen var å legge han i vogna og løfte han over.

Kan det være noe på rommet han synnes er skummelt? husker chr var veldig var viss garderobedøra sto åpen.

Broren min var veldig mørkredd så han sov i sengeende hos mamma og pappa og når jeg ble rundt et år fikk jeg dele rom med han, men hadde altid dør på gløtt med lys i gangen, har du prøvd om han rorer seg ned på rommet til Solveig?

ORIGINAL: Trillemor82

jeg følger spent med på denne tråden... kjenner frustrasjonen din på kroppen.. jeg er i sjokk nå for julie sover i vognen.. hun sover verken dag eller kveld.. såå jeg følger spent med her.. føler alt her er utprøvd... og hun har heller ingen plager som noen finner sterke nok..

men.... jeg var visst helt lik.. mamma var helt opgitt.. jeg var et monster om natten... og dagen egentlig.. sluttet å sove helt på dagen da jeg vr rundt et år/halvannet, nektet å sove på kvelden, og da jeg først sovnet.. såp ville jeg stå opp i to tida og leke... da gjerne ute midt på vinteren... (Og om det er noe trøst.. så er jeg sånn enda.............[8|])

jeg var akkurat lik.. fikk sovemedisin fra jeg var 3 mnd til jeg var 3 år.. da kuttet de ut melka og jeg sov![8D][8|][:D]

Silje: takk for bilde! Aslak har vert lik på vårt rom og på sitt rom.. Nå stjeler vi ideen din og fortsetter med å legge han på madrass på gulvet. Har ikke prøvd Solveig sitt rom nei. Hun blir sprø av at døren er åpen fordi Aslak vekker henne [8D]

Jeg håper dere får brutt gamle mønstre nå som det går bedre for han og at han kommer inn i en god rytme som varer.

Back
Topp