Kan dere fortsatt sove/ligge på rygg?

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Med tanke på vena cava syndrom, altså at man blir uvel når babyen trykker på hovedblodåren i ryggen.

Jeg har ikke merket noe til det, men sover uansett mest på min venstre side.
Så hva med dere?

Ligger greit på ryggen. Merker ikke noe annerledes :) men liger helt å ligge på siden.

Jeg har alltid foretrekt å sove på siden, men ligger mye på rygg/mage når jeg ser tv eller surrer på nettet..

Ligger mest på rygg og ikke merkt noe spesielt, men så er jeg jo bare i uke 23. Får en del vondt i magen når jeg ligger på siden og tror ikke heller kroppen liker det for så fort jeg ligger på siden våkner jeg uansett på rygg :P

Kan ikke ligge på rygg mere... :P Det er litt synd. Hvis jeg ligger på høyre side får jeg halsbrann... :( Så blir mest på venstre side. Men sover dårlig om natten nå ja, 3-4 doturer og ligger ganske lenge etterpå å får ikke sove, så har jeg mye vondt i bekkenet. Så var veldig godt å gå ned til 60% på jobben ;)

Ikke noe problem å ligge på rygg. Nyter det, siden jeg kun har kunnet ligge på ryggen et par år uten å få låsninger:p
Foretrekker siden fremfor magen da, så magen har jeg ikke testet i det siste

Har ikke kunne sove på ryggen på maange uker, tror ikke det har noe med at babyen trykker på blodåren, men er fordi jeg kjenner livmoren så innmari godt når jeg ligger på ryggen, den blir stram og ubehagelig.

Kan ligge på ryggen, men må ofte vri meg bittelitt til eine eller andre sida for å ikkje få trykket rett på ryggrada. Då kan eg bli svimmel/føle trykk i hovudet på ein måte. Får halsbrann om eg ligg på høgre side, og vondt bekken/rygg om eg ligg berre på venstre. Så må variere litt. Har ei stilling sann halvvegs på magen, med støtte av ei pute osv som fortsatt fungerer og ;)

Sover bare på ryggen nesten:)) fantastisk:) får bitte vondt når jeg ligger på siden.. akkurat som om alt må "renne" på plass eller bo.. Litt ubehagelig.

Har ikke hatt sjans på flere uker kjempe ubehagelig :p

Får problem med å puste av å ligge på ryggen. Blir jo festlig når jeg er dobbelt så stor :O greier heller ikke ligge på magen lenger, så må bli på siden.

Klarer ikke ligge på rygg, men tror nok det er mest grunnet bekkenet, og korsryggen. Store smerter når det låser seg så fort så får desverre holde meg til å ligge på sidene :/ synd siden jeg elsker både å ligge på rygg og på magen.

Kan ligge på ryggen men noen ganger, deriblant i går merket jeg den vena cava syndrom, måtte snu meg fort på siden gitt:cool::p

Back
Topp