Kan dere august jenter hjelpe meg?

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Jeg trenger salgs tips!! (ikke tvang på å finne kjøpere eller at dere skal kjøpe såklart)

Har en sofa som jeg trenger å få solgt.. Den ble kjøpt fra Skeidar i slutten av November, og nyprisen på en slik er 11 490 kr. Jeg la den ut for 7000kr i forrige måned. Den ser kjempebra ut!! Eneste problemet er at den har nuppet seg endel, men det synes ikke i det hele tatt. Men man kan kjenne det stryker man handa over sofaen..  Også har vi jo dyr, som noen kanskje rynker på nesa for. Men de får IKKE være i sofaen!! Hvis de får være i sofa så legger vi pledd på som de kan ligge på.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, trenger egentlig sårt de pengene.. Og sofaen er for stor og tar altfor mye plass i stua vår .. Kan gå ned 1000kr til, men der er det altså stopp for pengboka sin del. Blir litt frustrert, håper noen av dere har tips!

Valgte å selge den fordi den A. Er for stor for stua vår. B. Fordi jeg gir opp å ha stoffsofa og dyr. Det er for mye vedlikehold når det kommer til hår osv.

Den ser slik ut, bare speilvendt.

*sukk* [&o]

dytter jeg, utålmodig og trøtt [&o][&:] [:)]

Noe ala dette? :

Selger min lekre og gode sofa grunnet plassmangel.
Pent behandlet.
Kjøpt på Skeidar i November 2009, så den er knapt nok brukt.
Ny pris var 11.490,- (Kvittering/garanti medfølger)

Skriv hvor stor sofaen er..
Hvilken farge den er i.
Evnt muligheter med den (bytte trekk, kan snu den sjeselongen til motsatt side.. etc)

Ville ikke nevnt noe om dyr.

Lykke til..[:)]

Er ingen mulighet til å bytte trekk, putene sitter fast i den dumme tingen!! Så den kan være litt vanskelig å vaske altså.. Ikke anbefalt hvis du har barn.

Hadde en dame som var her og så på den, og hun syns den var så dårlig behandlet fordi den var nuppete pga sitte slitasje.. Hva skal man liksom si til sånt??

Nevner jo ikke dyrene, men det er litt vanskelig å skjule de hvis de kommer for å se på sofaen. :S

Takk for tips ang. skrive måte på annonse da! :)
Kan hende jeg bruker den hvis jeg legger den ut på finn.no igjen.

ORIGINAL: Ju9ta

Noe ala dette? :

Selger min lekre og gode sofa grunnet plassmangel.
Pent behandlet.
Kjøpt på Skeidar i November 2009, så den er knapt nok brukt.
Ny pris var 11.490,- (Kvittering/garanti medfølger)

Skriv hvor stor sofaen er..
Hvilken farge den er i.
Evnt muligheter med den (bytte trekk, kan snu den sjeselongen til motsatt side.. etc)

Ville ikke nevnt noe om dyr.

Lykke til..[:)]

Man BØR nevne dyrene...da det kan være alergikere som vil kjøpe...
Noen er hysterisk alergiske, så der bør du nok være forsiktig...

ORIGINAL: Goth.mummy

Er ingen mulighet til å bytte trekk, putene sitter fast i den dumme tingen!! Så den kan være litt vanskelig å vaske altså.. Ikke anbefalt hvis du har barn.

Hadde en dame som var her og så på den, og hun syns den var så dårlig behandlet fordi den var nuppete pga sitte slitasje.. Hva skal man liksom si til sånt??

Nevner jo ikke dyrene, men det er litt vanskelig å skjule de hvis de kommer for å se på sofaen. :S

Takk for tips ang. skrive måte på annonse da! :)
Kan hende jeg bruker den hvis jeg legger den ut på finn.no igjen.

Hvis den er nuppete pga sitteslitasje så er den jo det...ikke noe å gjøre med det...

Jeg ville nok kanskje prøvd å klage til Skeidar pga nuppene jeg da. Til den prisen bør den ikke være slitt etter så kort tid?? Klagde på en sofa vi kjøpte på Ikea en gang, sikkert et halvår etter vi kjøpte den. De kom og hentet sofaen og vi fikk pengene tilbake [:D]

ORIGINAL: plingrid

Jeg ville nok kanskje prøvd å klage til Skeidar pga nuppene jeg da. Til den prisen bør den ikke være slitt etter så kort tid?? Klagde på en sofa vi kjøpte på Ikea en gang, sikkert et halvår etter vi kjøpte den. De kom og hentet sofaen og vi fikk pengene tilbake [:D]

Helt enig! [:)]

Jeg HAR klaget, men de j*vlene på skeidar påstår det er slik pga VÆRET?!

Dette fikk jeg til forklaring:
"Stoffet reagerer slik pga ekstrem været vi har hatt denne vinteren. Behandle den med blablaspray og den vil ikke være statisk. Til våren så er nok stoffet bedre. Det er jo så dårlig inneklima nå."

Jeg måtte liksom bare akseptere at stoffet kunne nuppe seg så fort..

Om noen heller kan hjelpe meg til å få Skeidar til å ta tilbake denne sofaen så hadde jeg blitt veldig glad, for jeg syns også det er dumt at den ble nuppete så fort. En sofa skal man jo gjerne ha i mange ÅR.

Klart, den er jo det. Jeg prøver jo ikke å skjule nuppene på noe vis. Men liksom , hva skal jeg si? Unnskylde meg for at jeg har brukt sofaen?? Hun her ble feks rimelig sur fordi den var nuppete feks. Dyr vil jeg ikke unngå å nevne pga allergier osv, men folk tror med det samme at jeg lar hundene og katten være i sofaen, og kanskje de tenker at det er derfor den er nuppete?? Men det er jo ikke tilfelle.. Ikke er den full av hår opg dritt heller, jeg støvsuger den HVER dag.

"Stoffet reagerer slik pga ekstrem været vi har hatt denne vinteren. Behandle den med blablaspray og den vil ikke være statisk. Til våren så er nok stoffet bedre. Det er jo så dårlig inneklima nå."

Om noen heller kan hjelpe meg til å få Skeidar til å ta tilbake denne sofaen så hadde jeg blitt veldig glad, for jeg syns også det er dumt at den ble nuppete så fort. En sofa skal man jo gjerne ha i mange ÅR.

Klart, den er jo det. Jeg prøver jo ikke å skjule nuppene på noe vis. Men liksom , hva skal jeg si? Unnskylde meg for at jeg har brukt sofaen?? Hun her ble feks rimelig sur fordi den var nuppete feks. Dyr vil jeg ikke unngå å nevne pga allergier osv, men folk tror med det samme at jeg lar hundene og katten være i sofaen, og kanskje de tenker at det er derfor den er nuppete?? Men det er jo ikke tilfelle.. Ikke er den full av hår opg dritt heller, jeg støvsuger den HVER dag.

Det er dårlig av skeidar synes jeg...[&:]
Hmm...vi har og dyr, men ikke i sofaen...er det normalt å la dyrene ligge i sofaen da??

Jeg ville klaget mer til skeidar jeg, kan hjelpe å klage litt mer...dra innom, det funker kanskje bedre...

Vi klagde også på en sofa vi kjøpte hos Skeidar som nuppet masse og der fikk vi pengene igjen! Er jo bedre det enn å få igjen halvparten ved et salg...

Jeg sendte mail og la ved bilder samt kopierte inn tv2 hjelper deg [:D] Da ble det fortgang i ting gitt!

ORIGINAL: Stinius

Vi klagde også på en sofa vi kjøpte hos Skeidar som nuppet masse og der fikk vi pengene igjen! Er jo bedre det enn å få igjen halvparten ved et salg...

Jeg sendte mail og la ved bilder samt kopierte inn tv2 hjelper deg [:D] Da ble det fortgang i ting gitt!

Kanskje du har en link til det der tv 2 hjelper deg?
Eller skal jeg bare nevne dem liksom ??

Skjønner at det kan bli vanskelig å få solgt en så dyr sofa, når nye koster like mye liksom!! Jeg skal prøve å krangle mer med skeidar for dette går jo bare ikke.. :(

Sofaen tar plass, og ingen vil kjøpe den pga slitasje skader..

Hadde gjerne kjøpt sofa på IKEA jeg, hadde det ikke tatt 8 timer pr vei å kjøre dit.. Men vi har nå kjøpt en brukt skinnsofa (helt fin den) som står og venter på å bli brukt, og jeg blir mer og mer frustrert jeg!

går det an å bruke sånn nuppemaskin da, hvis man får kjøpt det lenger??? husker moren min brukte det på klær og div som var blit nuppete, funket kjempe bra!!! [:)] mulig man får kjøpt det på tekstil butikker ol [:)]
nå fant jeg en "nuppefjerner" fra OBH Nordica, best i test på tv2hjelper deg til 79kr på elkjøp [:D]

Ååh så dumt, jeg kjøpte en dårlig en på Nille i går til 79.. Den fjerner jo litt, men ikke alt.
Skal prøve å ringe skeidar i dag igjen jeg!!

Vil råde deg til å ta kontakt med forbrukerrådet. De kan også hjelpe til i forhold til det juridiske. En sofa til den prisen er jo en ting som skal holde seg fint lenger enn et år. Det er bare bøff av Skeidar å si at det må en akseptere p.g.a. været..... du har reklamasjonsrett på sånne ting som gjelder et visst antall år. Kan ikke det der helt utenat, men vet at forbrukerrådet steller med mye sånnt.

Svigermor hadde en sofa (husker ikke om den og var fra Skeidar eller møbelringen) som var 3-4 år gammel hvor skinnet hadde sprekkt. Den skulle liksom holde mye lenger enn den gjorde da. Da sa de og først blankt nei til å reklamere, men når hun fikk dradd inn forbrukerrådet og kranglet litt, så måtte de til slutt gi seg. Så svigermor fikk ny sofa, de [:D]. Tror det er sånn at butikken skal først kunne erstatte varen (men da hadde du i hvertfall hatt helt ny sofa å selge) eller at du kan heve kjøpet.

Som sagt kann ikke så mye om det selv, men prøv å få kontakt med de, de er der for å hjelpe.... Lykke til!!!

Møt opp i butikken og be om å få snakk med daglig leder. Ikke ta til takke med en av de sure intetvitendeansatte som jobbe der:)

Ved feil og mangla på vara kan enten brutikken rette det opp (dette kan de vel gjøre intill 3 ganger) eller heve kjøpet. en sofa skal tåle normalt bruk, og vintern her i Tromsø har ikke vært så ille.

Stå på ditt, hvis ikke får du sei ifra så kan eg være me deg til Skeidar så troppe vi opp to stk hormonelle gravide:)

Ta av trekke på putene osv og send de til rens det er ikke så dyrt, jeg gjorde det samme med sofaen min og da så den helt ny ut og når vi solgte den fikk vi mye mer for den enn vi først hadde satt den for[:D]

Håper virkelig dere finner en løsning (jeg stemmer for å klage litt mer - skylde på været - hallo??!! Vi bor i Norge, og såååå ekstremt er det jo ikke... *teite Skeidar*) - er ikke noe gøy når det blir slik! Lykke til i hvertfall [:D]

Det er jo ingen hensikt når hun egentlig bør reklamere den!!!

ORIGINAL: Ungmamma90

Ta av trekke på putene osv og send de til rens det er ikke så dyrt, jeg gjorde det samme med sofaen min og da så den helt ny ut og når vi solgte den fikk vi mye mer for den enn vi først hadde satt den for[:D]

Back
Topp