Kan barnet hete..... hvis....?

snupii

Forelsket i forumet
Kan barnet hete Runar hvis pappan heter Rune? Eller Kristian hvis mamman heter Kristin? Hva synes dere?

det finnes vell ingen regler på hva barn kan hete, så om det er foreldrenes ønske, så go for it[;)]

Ja, hvorfor ikke.

Har ei kusine som heter Anne. Mannen hennes heter Anders og sønnen deres heter Andreas. I begynnelsen synes jeg det kanksje ble litt vel likt, men nå tenker jeg ikke over det lenger[:)]

ser ikke noe galt i det :) men ville ikke gjort det selv

ja det går fint ann.
men selv har jeg ikke sansen for det...

Vel, jeg personlig hadde aldri villet gjort det med mine barn. Men det er ikke noe jeg tenker sånn veldig over om andre gjør det...

Syns det er mer spesielt med folk som f.eks kaller gutten sin Karl, og så heter de Karlsen til etternavn o.l

Jeg heter Anne og har ei datter som heter Anine. Jeg synes navna var veldig forskjellige helt til kusina mi kommenterte at jeg kunne finne et navn som ikke var så likt mitt eget. Men når man sier de så er de jo veldig forskjellige synes jeg[:D]

naboene mine heter de.. altså pappan heter rune og eldste sønnen heter runar..

jeg personlig hadde ikke gjort det, men det må jo får være opp til hver enkelt hva man ønsker å kalle barna sine[:)]

Ja hvorfor ikke? Hvis vi får en gutt til skal han hete det samme som pappaen sin. Bare for å føre navnet videre. Faren og farfaren hans heter også det samme og det er et ganske sjeldent navn så det er litt trist om det "dør ut".[:)]

Nei, det er vel helt greit..
Men jeg syntes det er uheldig sånn som min Xsvigerfar som ble oppkalt etter sin bror som døde.. De har samme navn... Det blir litt for spesielt for meg [:o]

ORIGINAL: Tøsa

Synes ikke det er noe i veien for det i det hele tatt.
Men når søsken har likt navn synes jeg det blir rart.

Ja, fysj![:D]

Can't see why not ... [:)]

ORIGINAL: Testomania

Her heter far og sønn Ole begge to- med hver sine navn nr 2

[:D] Her og[:D]

Her har vi valgt å kalle barna opp etter oss selv, men vi har kun brukt forbokstavene.
Så de har "egne" navn. Jeg og datteren min begynner på A,  mannen min og sønnen min begynner på K.
Fatter?

ORIGINAL: Tøsa

Synes ikke det er noe i veien for det i det hele tatt.
Men når søsken har likt navn synes jeg det blir rart.

Som feks. Kurt, Cato, Kent og Kai? [8D]
Greit nok at Cato skrives med C, men man sier jo Kato
Jeg syns det er veldig spesielt på 4 gutter.. men men, folk gjør som dem selv vil..

Back
Topp