Kan barnefaren

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
nekte moren og flytte til en annen by med barnet dersom han ikke har skrevet under på noe bortsett fra at han er barnefaren? og det via en dna test.

Har han noe samvær?? Det sies vel at begge skal se til at samvær skjer, men ikke noe som hindrer mor nei utenom hensynet til samvær[:)]

Nei, det kan han ikke. Du kan til og med flytte til Svalbard uten at han har noe han skulle ha sagt.

Er jeg jammen meg ikke sikker på. MEN, jeg vil tro mor da må ta ansvaret i bringe/hentesituasjoner

ORIGINAL: Delia

Har han noe samvær?? Det sies vel at begge skal se til at samvær skjer, men ikke noe som hindrer mor nei utenom hensynet til samvær[:)]

Nja, samvær og samvær. Går via advokater. Ungen kjenner han ikke så han får være med henne 2 timer hver helg for og bli kjent, noe som sjeldent skjer.. De bor allerede i hver sin by.. Avstanden ville blitt noe lengre..

Hvis barnet er registrert på din adresse, så kan du bestemme hvor du vil flytte.
Det er da du som har den daglige omsorgen for barnet. Men han kan kreve og mekling, og blir dere ikke da ening, så kan han kreve rettsak.
Jeg flyttet i februar, og det var null problem.
Eneste er at hvis han ikke har skrevet under på adresse endringen når dere har flyttet en gang før, så trenger han det ikke nå..

NEI, men han kan nekte deg å flytte ut av fylket.

ORIGINAL: Emilieprinsessåmi

NEI, men han kan nekte deg å flytte ut av fylket.

Nei, det kan han ikke. Hun kan flytte hvor som helst i landet.... Eller er det en ny regel som har kommet etter mars?
Eneste han kan kreve er mekling der de kommer til en eninghet.

Back
Topp