Kan barna deres (og dere) å svømme?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Så en artikkel om det for ikke mange dagene siden. Det er skremmende mange som ikke kan å svømme faktisk....

Når lærte barna deres det evt? Og har de gått på babysvømming og/eller svømmeskole?

Jeg er veldig god på å svømme. Snuppeluring er bare 3, så litt tidlig enda. Neste sommer begynner vi vel med svømmetrening. Er så heldig at barneskolen her har basseng så ungene lærer fra de går på skolen.

Jeg og mannen min kan svømme, tror ikke jeg kjenner et eneste voksent menneske som ikke kan svømme. Barna våre kan ikke svømme. Hadde lyst til å gå på babysvømming, men storebror har atopisk hud, så da droppet vi det. Regner med at jeg lærer de å svømme når de er rundt fem :)

Me kan symje begge to, størsta som blei tre i mai lærte symja i fjor sommar. Vesla kan ikkje heilt endå, men satser på ho lærer i løpet av sommaren når det blir mykje bading kvar dag.  Under vatn altså, men er sånn at ho hoppar frå stupebrett og sym til land. 

Me har gått på babysymjing med begge, men har slutta no. 

Eg kan svømme (og er veldig glad i å vere i vatn). Mannen kan og svømme, men det gir han ikkje den same gleden som det gir meg.

Ungane kan ikkje svømme enno. Vi gjekk på babysvømming med guttungen, men hadde ikkje mulighet til å fortsette til han kunne begynne på svømmekurs. No begynner han på skulen i august så eg satsar på at han lærer det der (det er basseng på skulen). Viss ikkje skal vi prøve å få det til neste sommar. Sjølv var eg rett over 7 då eg lærte å svømme (sommaren før eg begynte på skulen).

Lillesøster er over snitt engsteleg for alt, inkludert vatn. Ho skal nok lære å svømme ho og, men vi må nok la ho bli litt eldre i alle fall, for no blir ho berre skremt. Gjekk litt på babysvømming med ho og, men ho var berre redd så vi slutta.

Jeg og mannen kan svømme ja.
Og frøken dings på 5 år kan svømme... junior på 3 år er ikke der helt enda... er ikke så glad i å bli våt;) Og mini på 2 måneder kan selvsagt ikke svømme enda.
Vi har gått/går på babysvømming med alle 3, eldstemann er gått videre i svømmeklubben nå... og har allerede tatt ett imponerende anntall svømmemerker;)
Vi bor på en øy... så her må de lære å overleve i vann og vise respekt for vannet;)

Jeg er tidligere konkurransesvømmer og trives som fisken i vannet. Nora er liten enda, og her vi bor nå er det ikke basseng, men hun elsker å bade. Hver gang vi er hos mamma (der de HAR basseng - ja, i den byen, altså, ikke hjemme hos mamma) er vi i bassenget med henne og hun elsker det. Men hun kan altså ikke svømme alene enda, nei.

Jeg er veldig opptatt av at barn skal lære seg å svømme og svømme godt og ikke være "redd" verken vann, bølger eller sånne ting, siden vi bor i ett land med mye vann både inni og rundt. Det er viktig, og en enorm trygghet, at flest mulig kan svømme, både for å kunne redde seg selv og andre hvis det skulle bli nødvendig.

Mannen min kan forresten også svømme, men han er mer glad i badinga. Altså å herje og plaske og leke i vannet, mer enn å svømme rundt..

Jeg kan svømme (bør kunne det når en er utdannet dykkeleder :P )
men småen er ikke året enda så litt tidlig å kunne svømme, men han elsker vann. Vært på to babysvømmingskurs (flyttet 2 ganger ut i kurs nr 3 og her var det lite med kurs så nå venter vi på høstkurs). I badekaret plasker han og koser seg, ikke redd om han sklir rundt på ryggen eller får vann i munnen og på babysvømmingen holdt han seg fint fast i baderingen og svømte rundt :) Så tror ikke svømming blir noe problem for han senere, men kommer til å prøve å lære han det tidlig, enten om det blir på svømmekurs eller bare privat.

*englefjes* skrev:
Jeg og mannen min kan svømme, tror ikke jeg kjenner et eneste voksent menneske som ikke kan svømme. Barna våre kan ikke svømme. Hadde lyst til å gå på babysvømming, men storebror har atopisk hud, så da droppet vi det. Regner med at jeg lærer de å svømme når de er rundt fem :)

Akkurat samme her.

Jeg kan svømme, men er ikke glad i det. Guttungen på 2 år svømmer med armringer. Har gått på baby/barnesvømming frem til å våres.

*LillMi* skrev:
Jeg kan svømme, men er ikke glad i det. Guttungen på 2 år svømmer med armringer. Har gått på baby/barnesvømming frem til å våres.

Siden jeg ikke fikk redigert innlegget quoter jeg meg selv:P

Mannen min kan også svømme!;)
Tror ikke jeg kjenner noen som ikke kan svømme...

Både jeg og sambo kan svømme ja :)

Storebror er som en fisk med armringer, og svømmer under vann uten armringer. Han er helt apekatt i vannet. Håper han knekker koden for svømming uten hjelp i løpet av sommeren.

jeg kan, men er best under vann.
Mannen kan litt, men er ikke så flink. Litt vannskrekk pga nestenulykke i vannet da han var barn.
Jenta vår på 3 kan ikke og er livredd for vann i ansiktet. Hun har gått på babysvømming, men det er lenge siden nå.

Vi tenkte å begynne å gå mer i svømmehallen fremover.

både eg og mannen kan svømme.
Storebror har ikkje så lenge igjen før han får det skikkeligt til,Han øver og øver hver gang vi er i svømmehallen.
Lillesøster kan ikkje ennda

Jeg kan svømme ja, men kan vel ikke si jeg er veldig god.

Ungene er 2 og 3 år gamle så kan ikke det enda.

jeg er fortsatt en meget god svømmer, svømmer fortsatt 50m på under 30sek.

Er svømmeinstruktør og hovedtrener i svømmeklubb.

Alle mine barn kan svømme i henhold til svømmeforbundet sitt krav. 200meter i strekk, 50 av de på rygg.
Dette er noe mine barn har behersket uten kaving fra 3-3.5års alder.

men de har kunnet flyte alene fra før fyllte 1 år.

jeg personlig er veldig opptatt av svømmeopplæring, vi bor på ei øy og man behøver bare kikke ut vinduet for å se at vi trenger å kunne svømme.
-men her vi bor lar det seg ikke gjøre å drive opplæring i hverken sjø eller fjellvann, så vi er avhengige av basseng.

Både mannen min og jeg er gode svømmere, vi har båt og svømmebasseng, så det har vært viktig for oss å gjøre barna trygge i vannet. Robin har gått på babysvømming, og fortsatt på svømmekurs fra han var 3 mnd til 4 år. Da svømte han helt greit som 4 åring, men helt perfekt som 5 åring.
 Pernille har kun gått på babysvømming, men er helt trygg i vannet, og kastet armringene da vi var i Tyrkia i mai, hun er 3,5 . Svømmer med hodet under vann da, så når hun bader alene i sjøen eller hjemme så har hun på armringer.

Merket at det var mange dårlige svømmere fra klassen til Robin, først i år (de er 11) kan alle svømme når han har hatt klassefest.

Jeg kan svømme, men jeg hater det og alltid gjort det. Jeg er som mannen til Kristine Birgitte; mer glad i å herje og plaske og leke.

Samboeren min kan også svømme, gitt. Etter veldig mange år med vannskrekk, begynte han å dykke :D Men mini kan ikke svømme enda..1,5 år.

Frøkna mi er 5,5 og hun har lært seg å svømme i vinter. Hun er ikke proff enda, men hun er godt på vei ;)
Selv lærte jeg å svømme da jeg var 6,5

Jeg kan ikke svømme! Bodde på et bonde sted uten vann så har desverre ikke lært meg det, det er gansake synd for jeg er veldig glad i vann:) Samboern kan svømme, og babyen min er aaaltfor liten (snart 6 mnd))

Back
Topp