Kan baby på 20 mnd få popcorn?

Ville ikke gitt det. Med mindre popcornet er rykende ferskt, er det vanskelig å tygge, spesielt for små med få tenner, og blir seigt. Skallene kan også sette seg fast

Min sønn på 2år får ikke popcorn!

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13

Snuppa her på 13 mnd har fått, men kun det hvite :)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*

Jeg ville ikke gitt det. Noen ganger får jeg skallet i halsen selv, så da kan jo småbarn få det også.

med bruk av sunnfornuft så hvorfor ikke, gi en liten skål med kun store fine helt poppet popcorn.

høres jo ut her som om det skulle hvert en dødssynd nærmest ;)

jenta mi på samme alder får hele oliven, eple osv, da skulle jo dette hvert like farlig, du vet best hvordan han er når det gjelder å tygge :)

Vår er 2 1/2 og vi biter fremdeles av den harde delen når vi gir han popcorn. Jeg er vel litt hysterisk redd han skal sette noe i halsen da;)

Ser ikke poenget med å gi små barn usunne uvaner.

Hehe..seriøst? Har du flere barn? Det er nemlig ikke så lett å unnlate å gi til minstemann når han ser eldre søsken får.. Dessuten, popcorn er da ikke så usundt? Er jo noe av det minst usunne snackset en kan få?

Hehe..seriøst? Har du flere barn? Det er nemlig ikke så lett å unnlate å gi til minstemann når han ser eldre søsken får.. Dessuten, popcorn er da ikke så usundt? Er jo noe av det minst usunne snackset en kan få?
Nei har ikke det, så da får vi heller ta det problemet om det skulle dukke opp om mange år. Popcorn er bedre alternativ enn mange andre typer snacks, men sunt er det ikke.

Nei, mine 3 har ikke fått popcorn så tidlig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer jo veldig an på. Micro-popcorn har like mye usunt fett som vanlig potetgull, bl.a. Men luftpoppet eller grytepoppet popcorn uten salt eller smakstilsetning er nok sunnere enn mye annet. Det er jo også veldig lett, så man skal spise mye før det blir 100 gram :)

Kjenner noen som mistet barnet sitt pga popcorn, så jeg kommer ikke til å gi popcorn før jenta mi er blitt ganske gammel. Tror gutten som døde var ca 2 år.

Sent from my iPhone using BV Forum
huff :-(

Back
Topp