Kan alt gjenbrukes?

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Tenker å snart gå gjennom alt utstyr etter storesøster og rydde bort ting som ikke egner seg til lillebror (kjoler og diverse).
Men så ble jeg usikker - er det noe som ikke kan gjenbrukes? Vi har for eksempel smokker, en uåpnet bleiepakke, stellematte, kremer, ammeskjold, tåteflasker osv. Kan slike ting gå ut på dato? Burde jeg kaste og kjøpe nytt?
Storesøster er rett under 5 år når lillebror kommer.
 
Storesøster her fyller 2 år i september. Vi kommer ikke til å gjenbruke eventuelle ubrukte smokker fordi myk plast/silikon ødelegges over tid. Når det gjelder tåteflaskene kjøper jeg nye smokker/tuter til dem. Dersom du har kremer som har vært åpne ville jeg ikke brukt dem nå, da innholdet i kremer kan harskne ganske raskt. Ellers tenker jeg at du fort finner ut om bleiene fortsatt kan brukes, det vil jeg tro :) Ammeskjold kan nok også fint gjenbrukes.
 
Tenker å snart gå gjennom alt utstyr etter storesøster og rydde bort ting som ikke egner seg til lillebror (kjoler og diverse).
Men så ble jeg usikker - er det noe som ikke kan gjenbrukes? Vi har for eksempel smokker, en uåpnet bleiepakke, stellematte, kremer, ammeskjold, tåteflasker osv. Kan slike ting gå ut på dato? Burde jeg kaste og kjøpe nytt?
Storesøster er rett under 5 år når lillebror kommer.
Storesøster her fyller også 5 år rett etter lillebror kommer, jeg kastet alt av sutter her om dagen. Det skal stå en utløpsdato på esken. Flasker har jeg beholdt, men bytter ut gummien på noen av de, siden den rett og slett ikke var fin lengre(vet ikke om det er noe dato på det). Ammeskjold tror jeg også skal gå fint å bruke, bleiene blir klumpete hvis de blir liggende litt fuktig, så ville bare kjent på de :happy: Stellematten ville jeg også brukt på nytt men den ble rett og slett brukt opp til storesøster, kremer som har hvert åpnet kastet jeg her om dagen :)
 
Tenker å snart gå gjennom alt utstyr etter storesøster og rydde bort ting som ikke egner seg til lillebror (kjoler og diverse).
Men så ble jeg usikker - er det noe som ikke kan gjenbrukes? Vi har for eksempel smokker, en uåpnet bleiepakke, stellematte, kremer, ammeskjold, tåteflasker osv. Kan slike ting gå ut på dato? Burde jeg kaste og kjøpe nytt?
Storesøster er rett under 5 år når lillebror kommer.

Jeg tror jeg ville unngått å bruke opp igjen smokker og tuter på tåteflaske og kremer, ellers så ville jeg kjørt på med det andre du nevner :)
 
Back
Topp