Kampfisk

ORIGINAL: *p!nk smile*

ORIGINAL: CHICKA™

ORIGINAL: astrone

Jeg er generelt sett i mot fisk i bolle!

ja,jeg er imot att fisk som er avhengig av sirkulasjon er i bolle,feks gullfisk er ikke i sitt rette miljø i en bolle...men kampfiskene er vandt med oksygenfattig vann..
da kan det fungere[:)]

Verd forsøket?????

Absolutt ikke levbart!
De KAN klare seg der, men BØR ikke være oppi der...

Ikke? Hvorfor sier de som selger de det da? Der jeg var å så på var en kampfisk oppi en firkantet "boks" uten bobler/planter osv[:)]

Fordi da har de ikke peiling!

Les selv på linken som ble lagt ut!
Ja, de skal ikke ha vann med MYE sirkulasjon ... MEN....
Kampfisk er av mange grunner en vanskelig fisk og kombinere med andre, nettopp av den grunn blannet!!!

uff, jeg er også veldig imot boller, hadde bolle selv i starten men gikk fort fra det og over til et akvarie og fikk mye friskere og finere fisker

Jeg er generelt sett i mot fisk i bolle!

ja,jeg er imot att fisk som er avhengig av sirkulasjon er i bolle,feks gullfisk er ikke i sitt rette miljø i en bolle...men kampfiskene er vandt med oksygenfattig vann..
da kan det fungere[:)]

Verd forsøket?????

Absolutt ikke levbart!
De KAN klare seg der, men BØR ikke være oppi der...

Ikke? Hvorfor sier de som selger de det da? Der jeg var å så på var en kampfisk oppi en firkantet "boks" uten bobler/planter osv[:)]

Fordi da har de ikke peiling!

Les selv på linken som ble lagt ut!
Ja, de skal ikke ha vann med MYE sirkulasjon ... MEN....
Kampfisk er av mange grunner en vanskelig fisk og kombinere med andre, nettopp av den grunn blannet!!!

Okey...nei ikke vet jeg hvordan det er..derfor jeg spurte om noen hadde erfaringer/råd[:D]

det finnes akvarium uten pumper og,kampfisk trivest best med veldig lite sirkulasjon,bedre å skifte vann på de litt ,oftere da...enn å ha pumpe.[:)]
finner nok utav det dere[;)] gjør det dere føler er best!snakk med de i butikken,de bør jo anbefale det beste for fiskene[:)] 

det finnes akvarium uten pumper og,kampfisk trivest best med veldig lite sirkulasjon,bedre å skifte vann på de litt ,oftere da...enn å ha pumpe.[:)]
finner nok utav det dere[;)] gjør det dere føler er best!snakk med de i butikken,de bør jo anbefale det beste for fiskene[:)] 

Ja finner nokk ut av det...takk for hjelpen[:D]

ORIGINAL: **Flash**

vi har en rød kampfisk, hvit sand i bollen og en liten plante... (mye hvitt og rødt ellers i stua også) - ser kjempefint ut [:D]

den er sikkert kjedelig ja, men veldig dekorativ (og lever lenge)! [:)]

Ja de lever lenge ja...det er bra[;)]

synes ingen fisker skal være i bolle jeg da, dyreplageri.
tangt for dem og noen fisker slutter å utvikle seg

ja, man bør ikke stole blindt på butikkene, da jeg kjøpte mine første fisker kjøpte jeg en kampfisk hann og en gupyhan og ei gupyhoe, pga han i butikken mente det var god kombinasjon i en bolle, ja jommen sa jeg smør! de kranglet og bista nedi der så jeg dro tilbake igjen og lurte på hva jeg skulle gjøre, joda kom hjem med ennå flere gupyer, ble vell rundt 8 stk gupyer oppi der sammen med kampfisken, men ingenting hjalp, så jeg dro tilbake og fikk med meg 2 kamphoer, hvor i all verden, hadde så masse fisker i den lille bollen at de måtte nesten snu seg synkront... ente med at de tok livet av hverandre hele gjengen.
stol ikke blindt på de i butikken! akuaforum er en grei plass og finne ut om fisker på  [;)]

ORIGINAL: dagosi

ja, man bør ikke stole blindt på butikkene, da jeg kjøpte mine første fisker kjøpte jeg en kampfisk hann og en gupyhan og ei gupyhoe, pga han i butikken mente det var god kombinasjon i en bolle, ja jommen sa jeg smør! de kranglet og bista nedi der så jeg dro tilbake igjen og lurte på hva jeg skulle gjøre, joda kom hjem med ennå flere gupyer, ble vell rundt 8 stk gupyer oppi der sammen med kampfisken, men ingenting hjalp, så jeg dro tilbake og fikk med meg 2 kamphoer, hvor i all verden, hadde så masse fisker i den lille bollen at de måtte nesten snu seg synkront... ente med at de tok livet av hverandre hele gjengen.
stol ikke blindt på de i butikken! akuaforum er en grei plass og finne ut om fisker på  [;)]

oj det var jammen ILLE!!!!
Burde ikke ha jobba i dyrebutikk når han åpenbart ikke har snøring for 5 øre[:-][:-]
ja,man finner ut mye på nettet[;)]

ORIGINAL: Kittekat

vi har en rød kampfisk, hvit sand i bollen og en liten plante... (mye hvitt og rødt ellers i stua også) - ser kjempefint ut [:D]

den er sikkert kjedelig ja, men veldig dekorativ (og lever lenge)! [:)]

Dekorativ? Levende dyr er ikke "dekorative"!

ja, det syns jeg virkelig den er, er kjempefint [:D]
hva skal man ellers med den? kan jo ikke kose med fiskene stakkers [:)]

Det kan virkelig være fint med flotte fisk, den er eg med på, men å ha hvit sand i bunnen er eg ikke med på, er ingen fisk som liker hvit sand. Det blir rett og slett for lyst for dem..
Ingen som har peiling på fisk som anbefaler hvit sand i bunnen, tviler eg på.

ORIGINAL: Lille Rosin

En hanne, men 2 huer går også fint sammen.

Trodde de MÅTTE være alene..[8|][:)]

Nei, de kan være sammen me andre fisker også. Men de må jo å tåle å være i en bolle da! [8D]
Men de kan også være i et akvarie sammen med andre fisker. Har hatt en sånn sammen med både guppy, sverddrager osv! [:)]

Back
Topp