Kampfisk

*p!nk smile*

Forumet er livet
Noen som har hatt en kampfisk i bolle??
Erfaringer??[:D]

OPP

Har ikke mere enn 14 dagers erfaring, og etter 14 dager gav vi den bort til broren min. Flott å se på, men guuuu å kjedelig en fisk.[:'(]

funer fint det[;)] en av de få fiskeartene som faktisk ikke liker noe særlig sirkulasjon i vannet,er egentlig en sump fisk.Som lever på rismarkene i asia[:)]
kjempe fine er de jo også.Har prøvd å ha hun og hann fisker ilag,men det har ikke gått for oss....har endt med att hun fiskene har ødelagt de fine finnene til hannen[&:] så derfor anbefaler jeg deg å bare ha en hann fisk..[:)]

ORIGINAL: astrone

funer fint det[;)] en av de få fiskeartene som faktisk ikke liker noe særlig sirkulasjon i vannet,er egentlig en sump fisk.Som lever på rismarkene i asia[:)]
kjempe fine er de jo også.Har prøvd å ha hun og hann fisker ilag,men det har ikke gått for oss....har endt med att hun fiskene har ødelagt de fine finnene til hannen[&:] så derfor anbefaler jeg deg å bare ha en hann fisk..[:)]

Åhh da lærte jeg noe nytt idag også...[:D]

Lurer litt på om vi skal anskaffe oss en..så en nydelig i butikken idag[:D]

ORIGINAL: Lille Rosin

En hanne, men 2 huer går også fint sammen.

Trodde de MÅTTE være alene..[8|][:)]

Ikke det vi har fått beskjed om i flere butikker. Men hanner må være alene, men kan ha 2 huer sammen, og i ene butikken her har de ei hue sammen med guppyer.

ORIGINAL: *p!nk smile*

er det att de ikke skal være sammen med andre "finne fisker" som andre kampfisk hanner,guppyer,slørhaler osv...kan egentlig fint gå ilag med hunnkampfisker,de kan lage rede osv i bollen da,men er ofte det ikke fungerer...de er veldig livlige og prøver å vise seg fremm for disse hunn fiskene.Blir ofte for mye av det gode[8D] kan bli agressive da.[:)]

Ikke det vi har fått beskjed om i flere butikker. Men hanner må være alene, men kan ha 2 huer sammen, og i ene butikken her har de ei hue sammen med guppyer.

Okey...får høre hva de sier[;)]

ORIGINAL: CHICKA™

Jeg er generelt sett i mot fisk i bolle!

ja,jeg er imot att fisk som er avhengig av sirkulasjon er i bolle,feks gullfisk er ikke i sitt rette miljø i en bolle...men kampfiskene er vandt med oksygenfattig vann..
da kan det fungere[:)]

ORIGINAL: *p!nk smile*

er det att de ikke skal være sammen med andre "finne fisker" som andre kampfisk hanner,guppyer,slørhaler osv...kan egentlig fint gå ilag med hunnkampfisker,de kan lage rede osv i bollen da,men er ofte det ikke fungerer...de er veldig livlige og prøver å vise seg fremm for disse hunn fiskene.Blir ofte for mye av det gode[8D] kan bli agressive da.[:)]

Ohh i see..[:D]

ja,jeg er imot att fisk som er avhengig av sirkulasjon er i bolle,feks gullfisk er ikke i sitt rette miljø i en bolle...men kampfiskene er vandt med oksygenfattig vann..

Sign[;)]

Verd forsøket?????

Absolutt ikke levbart!
De KAN klare seg der, men BØR ikke være oppi der...

har opplevd at kampfisk i bolle bare lå på bunnen i bollen hele tiden....er ikke sikker på hvorfor men noen sa at det var fordi de mistrivdes og at de egentlig burde ha større plass

Sitat fra linken over:

Meget vanlig akvariefisk som ofte selges i veldig små akvarier eller i gullfiskbolle. Dette anbefales likevel ikke. At en fisk overlever i et akvarium er ikke det samme som at den trives og har det bra.
Den klarer seg bra i et mindre akvarium pga at den bruker labyrintorganet til å "puste". Derfor bør den altså være i et akvarium med dekkglass, slik at temperaturforskjellen mellom vannet og lufta ikke blir for stor.

Kampfisk må ikke holdes i akvarier med sterk sirkulasjon. Den trives best med veldig rolig vann.

Verd forsøket?????

Absolutt ikke levbart!
De KAN klare seg der, men BØR ikke være oppi der...

Ikke? Hvorfor sier de som selger de det da? Der jeg var å så på var en kampfisk oppi en firkantet "boks" uten bobler/planter osv[:)]

Back
Topp