Kampen om søvnen

Her går det veldig greit på nettene. Men så har jeg han fremdeles i babynesten ved siden av meg i senga. Lett både og gi han tutt og amme han på natten. Og mange ganger ender det med at han sover i senga med meg. Kjenner at jeg gruer meg til å venne han til å sove i egen seng. Jeg gjør nok meg selv en bjørnetjeneste, men jeg utsetter det til han slutter å spise på natten.
Synes du skal samsove så lenge du koser deg med det jeg:)
De må ikke sove i egen seng så lenge alle trives med å sove sammen.
Ikke bry deg om hva andre gjør eller hva som er "normalt":)

Imponert over at du fortsatt kan bruke babynest da. Her er armer og bein over alt, så hun ville aldri godtatt å ligge der. Hun får komme oppi senga vår på morgenen, i håp om at jeg får sove litt til. Da klatrer hun på meg, står og holder seg i sengehesten, baser rundt, sikler på meg, klyper meg i nesa, lugger meg i håret osv... Men hun får komme opp i senga likevel:)
 
Vi har et lite soverom slik at det er vegger inntil senga overalt utenom fotenden. Så foreløpig ganske trygt for han oppi der. Babynesten har vi kun brukt når han skal sove for natten. Jeg vet ikke om det kanskje kan være derfor han ikke prøver å komme seg ut derfra. Jeg har iallfall lurt litt på det selv hvorfor han ikke engang gjør noe forsøk på å snu seg rundt inni der.
Han er alltid på sitt blideste når han våkner uthvilt på morgenen. Er så koselig å våkne til pludringen hans. Og hvis han ligger ved siden av meg i senga så bruker han å snu seg mot meg når jeg våkner og koser med meg. Eller jeg kaller det iallfall kosing, pludrer og smiler mens han tafser meg i ansiktet og drar meg i håret. :)
Så får jeg heller ta kampen når den tid kommer og heller nyte det så lenge jeg kan. Blir vel noe annet når han blir mer mobil.
 
Vesla slo til med kun 1 flaske i natt, kl 1. Og så sov hun videre uten å måtte ha sutt til 5.26. Da var det morgen. Litt tidlig, men mye bedre enn masse våken på natta og så sove til 6.30
 
Jeg var litt "streng" da han var 3 mnd, han får ikke ut av rommet etter han blir lagt :) nå er det bare å legge han med i senga, kysse han også går jeg ut, så sovner han på noen minutter :)
 
Jeg var litt "streng" da han var 3 mnd, han får ikke ut av rommet etter han blir lagt :) nå er det bare å legge han med i senga, kysse han også går jeg ut, så sovner han på noen minutter :)
Hehe, det var litt vanskelig for oss siden hun sov i stua;)
 
Back
Topp