Kameraovervåking i barnehagen

Nei hadde ikke det
De får heller finne på andre metoder for å unngå at overgrep skjer

Absolutt! :)

Nei.... Hvor skal dette ende? Når tilitten er så fraværende, vi må da stole på menneskene som skal passe våre barn mens vi er på jobb?

Ja, videoovervåkning i barnehagen høres veldig bra ut!

Hvorfor skulle det være et problem? Har de noe å skjule?

Men vil ikke det vise de ansatte at de ikke har noen tilitt? Hva med å heller ha "åpent" stelleområde? Føler at den dagen jeg leverer barnet mitt i em videoovervåket barnehage så kan jeg like godt ha barnet mitt hjemme

Handler ikke om å ha noe å skjule akkuratm
Det går på tillit
I tillegg ville jeg aldri ha tillatt at mitt barn ble filmet og det ble liggenfe på film i mange år

Hvor lenge tenker du filmer skal tas vare på?
Å vet man at man blir filmet så finner man andre plasser å begå overgrep

Selv tenker jeg det kan være et veldig stort problem faktisk. Gratis mat til de pedofile. Hvem vet hvem som sitter på andre siden av skjermen? Og hva om dataene blir hacket? Så blir bilder av våre barn som blir skiftet på ol. spredd vilt rundt på nettet?

Handler ikke om å ha noe å skjule akkuratm
Det går på tillit
I tillegg ville jeg aldri ha tillatt at mitt barn ble filmet og det ble liggenfe på film i mange år

Hvor lenge tenker du filmer skal tas vare på?
Å vet man at man blir filmet så finner man andre plasser å begå overgrep

Akkurat dette er strengt, ingen har lov til å ta ut film, eller la det ligge.
Jeg er kameraovervåket på min jobb, det er for å øke min trygghet.
Det er kun politi som har lov til å ta ut filmene og de blir ikke lagret i flere år heldigvis :)
Men det var ingen enkel prosess å få til kameraovervåking, det tok flere år å få det godkjent og jeg hadde den gang mye betenkeligheter med dette.
Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om overvåkning i barnehager, men jeg tenker at noe må gjøre snart. Har vært for mange tilfeller av overgrep i barnehager :(

Akkurat dette er strengt, ingen har lov til å ta ut film, eller la det ligge.
Jeg er kameraovervåket på min jobb, det er for å øke min trygghet.
Det er kun politi som har lov til å ta ut filmene og de blir ikke lagret i flere år heldigvis :)
Men det var ingen enkel prosess å få til kameraovervåking, det tok flere år å få det godkjent og jeg hadde den gang mye betenkeligheter med dette.
Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om overvåkning i barnehager, men jeg tenker at noe må gjøre snart. Har vært for mange tilfeller av overgrep i barnehager :(
Men her var det snakk om å ha det liggende så man kunne sjekke i tilfelle det ble oppdaget overgrep senere
Å da er spm hvor lenge mener man det skal ligge?
Å at det er strenge regler betyr dessverre ikke at det ikke faller i gale hender
Jeg hadde som sagt aldri godtatt det i forhold til mitt barn

Men her var det snakk om å ha det liggende så man kunne sjekke i tilfelle det ble oppdaget overgrep senere
Å da er spm hvor lenge mener man det skal ligge?
Å at det er strenge regler betyr dessverre ikke at det ikke faller i gale hender
Jeg hadde som sagt aldri godtatt det i forhold til mitt barn

Hos oss ligger det ett år, det fordi det kan dukke opp kriminelle handlinger i senere tid.
Greit at noen er supre på å hakke seg inn steder de ikke skal, men det kan de gjøre på hjemme pcen din også.
Det tenker jeg ikke over, for dette vil politiet ha kontroll over. Ikke eier av barnehagen, styrer eller den ansatte.
Som sagt vet jeg ikke helt hva jeg tenker om dette. Diskuterer fortsatt med meg selv, en vanskelig diskusjon å ta. Men jeg er ikke redd for tryggheten ved filmen som blir lagret en stund :)

Nei, det ville jeg ikke godtatt. Uansett ville det ALDRI skjedd at barnehager ble kameraovervåket.

Tja... Jeg er litt delt i det der, egentlig.

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis avverger overgrep, med mindre det er skjult overvåkning.

Skal man isåfall overvåke garderobene på barneskolen, i idrettshallen, og på alle andre fritidsaktiviteter barna er på også da? Hva med å overvåke naboene når barna er på besøk der?

Det er ikke rette veien å gå, det vil virke på pedofile omtrent som en fotoboks gjør på fartsfylte sjåfører, de skjerper seg foran kameraet, og kjører på når ingen ser...

Nei!

Absolutt ikke!

Ville ikke hatt bilder av mitt barn som går på do osv liggende på film. Ikke i ett år en gang.
Her skal man være forsiktig med Facebook og medier osv, og så skal man overvåke barnas hverdag, og man vet ikke i hvilke hender det kommer? Finnes korrupte folk i alle yrker.. Kan like godt finnes pedofile politimenn også, som sprer filmene rundt.

Herremin, hele landet kan da ikke bli helt paranoide heller, da må absolutt alt overvåkes da. Garderober i idrettslag som filmer både voksne som dusjer osv, skoler, ja absolutt alt.

Kjør på:) Syns det er en god ide med kameraer i Bhg! Plutselig finner de noe de ikke ville funnet ut ellers, eller forhindrer noe som ellers kunne skjedd!

Back
Topp