Hadde du godtatt at barnehagen ble kameraovervåket?
http://www.nrk.no/norge/frp-politiker-foreslar-kameraovervaking-i-barnehager-1.12932690
http://www.nrk.no/norge/frp-politiker-foreslar-kameraovervaking-i-barnehager-1.12932690
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, videoovervåkning i barnehagen høres veldig bra ut!
Hvorfor skulle det være et problem? Har de noe å skjule?
Handler ikke om å ha noe å skjule akkuratmJa, videoovervåkning i barnehagen høres veldig bra ut!
Selv tenker jeg det kan være et veldig stort problem faktisk. Gratis mat til de pedofile. Hvem vet hvem som sitter på andre siden av skjermen? Og hva om dataene blir hacket? Så blir bilder av våre barn som blir skiftet på ol. spredd vilt rundt på nettet?Ja, videoovervåkning i barnehagen høres veldig bra ut!
Handler ikke om å ha noe å skjule akkuratm
Det går på tillit
I tillegg ville jeg aldri ha tillatt at mitt barn ble filmet og det ble liggenfe på film i mange år
Hvor lenge tenker du filmer skal tas vare på?
Å vet man at man blir filmet så finner man andre plasser å begå overgrep
Men her var det snakk om å ha det liggende så man kunne sjekke i tilfelle det ble oppdaget overgrep senereAkkurat dette er strengt, ingen har lov til å ta ut film, eller la det ligge.
Jeg er kameraovervåket på min jobb, det er for å øke min trygghet.
Det er kun politi som har lov til å ta ut filmene og de blir ikke lagret i flere år heldigvis
Men det var ingen enkel prosess å få til kameraovervåking, det tok flere år å få det godkjent og jeg hadde den gang mye betenkeligheter med dette.
Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om overvåkning i barnehager, men jeg tenker at noe må gjøre snart. Har vært for mange tilfeller av overgrep i barnehager![]()
Men her var det snakk om å ha det liggende så man kunne sjekke i tilfelle det ble oppdaget overgrep senere
Å da er spm hvor lenge mener man det skal ligge?
Å at det er strenge regler betyr dessverre ikke at det ikke faller i gale hender
Jeg hadde som sagt aldri godtatt det i forhold til mitt barn
Enig med degNei hadde ikke det
De får heller finne på andre metoder for å unngå at overgrep skjer